Sovecoach

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2009

Monica

Klock skriver:

Har du overvejet at prøve noget Zoneterapi til ham... Ved godt det lyder lidt tåbeligt men det hjalp altså på Benjamin... Han holdt skrigekoncert fra 17/18 stykker til 02:00 de første 2 mdr indtil vi gik til Zoneterapi med ham...

Har prøvet zoneterapi, kiropraktor, klog mand... Læst alle mulige "kloge" bøger... Men tak for tippet... Længe siden med det zoneterapi, måske det skulle prøves igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Monica

Helle30 skriver:

Kunne det være et interessant eksperiment at putte ham - bare én aften - i barnevognen? og så se, hvad der sker. Den skal selvfølgelif køres derhen, hvor han ellers sover om natten. Bare et forslag.

- Helle

Tak for dine svar... Føler mig så dum, mit første barn var der ingen problemer med og han blev puttet som du beskriver, men nr 2 ak ak... Har overvejdet det med barnevognen, nu er vi blevet enige om lige at tage et par dage " på armen" bare for at få lidt ro (læs kampgejst)

Anmeld

10. december 2009

Monica

Macrolf skriver:

Vi har brugt sovecoach.dk

Jeg syntes det har virket super godt, vi er først gået i gang med det v 6-7 måneders alderen.

Jeg syntes det er en god metode, mine har brokket sig i begyndelsen over vi har taget over men de græder jo aldrig alene, vi er der! Ved dem begge to har det kun været et bøvl 2 nætter og så er det gået hurtigt fremad. Ved Mikas faldt han i søvn bare ved at Martin sad derinde på nat nr 2. Og vi havde det altså lige som jer. Den dag i dag falder han selv i søvn

Jeg kan altså varmt anbefale metoden, den er super men det kræver man er konsekvent og at man har lidt timing

Tak, godt at høre at det hjalp... Det ligger mig ikke så fjernt at ringe til dem og høre om de har et par råd

Anmeld

10. december 2009

Monica

Mebach skriver:

Ørerne?

Har slet ikke tænkt på det, men vil da se om få bestilt en tid hos ørelægen, bare for at være sikker

Anmeld

10. december 2009

Monica

Jeanette skriver:

åhh det er bare så hårdt - Det lyder fuldstændig som sådan Iza var.

De første 6 måneder hoppede vi hende i søvn i favnet, mens vi sad på en fitnessbold. Derefter lavede vi godnat og sov godt-metoden i en mild version...det er nok noget lign. sovecoach, vi brugte. (Men vi oplevede også, at hun blev forvirret af at blive taget op og lagt ned hele tiden, så vi lod hende ligge og stod ved siden af med en hånd på hendes bryst.) Det virkede ok, men hun lærte først selv at falde i søvn uden at skrige som en sindsyg, da hun var ca 1 år. Hun var det, man kalder et slyngebarn og har tildels stadig noget af det i perioder. Hun skal være tæt på os også om natten - i perioder ligge ovenpå mig og sove.

Jeg vil gerne komme med de vise ord, men efter at have fået Malthe, så ved jeg nu, at børn virkelig er forskellige og lige meget hvor meget vi forsøger at styre og reagere, så sover nogen bare bedre end andre, no matter what vi som forældre forsøger at gøre. Stort stort kram til dig - jeg ville så gerne kunne hjælpe.

/Jeanette, der nu endelig har fået lidt ro på Izas søvn og nu er Malthe så startet med at vågne kl. 3 hver nat og skrige i ca 2 timer. Arhmmen belastende. Stor kram igen - ved bare hvor frustrerende det er med det søvn!  

Jeg vil tro at Tobias også er et slyngebarn, skal puttets og wrappes... Og vi hopper og danser for at få ham til at sove...

...Vil gerne skrive et længere svar med Gustav har skidt i bukserne og sidder her på mit skød, så er nød til skifte ham...

Anmeld

10. december 2009

Tikki

Monica skriver:

Jeg vil tro at Tobias også er et slyngebarn, skal puttets og wrappes... Og vi hopper og danser for at få ham til at sove...

...Vil gerne skrive et længere svar med Gustav har skidt i bukserne og sidder her på mit skød, så er nød til skifte ham...

Hi hi får lige et billede af dig med en fyldt ble på lårene

Ja, Tobias lyder som Iza med det hopperi...kan så sige, det går over med tiden, men det er jo ikke en særlig stor hjælp, når man står i det. Jeg blev mindre frusteret, da jeg erkendte, at hun skulle hoppes/vugges i søvn - vi ødelagde faktisk hendes kurvevugge ved at rive den kraftigt frem og tilbage, så den blev helt ledløs - det var den eneste måde hun ville sove på en overgang. Men da vi erkendte, at hun ikke kunne puttes som de fleste andre, fandt vi på alle mulige underlige alternative måder - en lift, der kunne vippe over vores puf, en sansegynge, tog barnevognen med ind i stuen osv. Vores mål var, at hun skulle sove, så vi kunne sove...og så var vi ligeglade med, hvordan hun kom til at sove... bare hun sov. Da vi fik fitnessbolden var det helt fantastisk, for så kunne vi hoppe og se tv samtidigt  Her virkede også en ret stram rytme med meget faste sove og spisetider samt ritualer - hun ville ikke sove eller være i hendes barnevogn, så jeg satte 14 dage af til projekt barnevogn. Jeg gjorde det samme dag ud og dag ind time for time og efter de 14 dage, så havde hun accepteret, hvad jeg ville. Det holdt hårdt - hun skreg og skreg og skreg de 14 dage, men det blev godt tilsidst. Hun hylede stadig hver gang hun skulle sove, men det tog derefter så kun 30 minutter at få hende til at sove..og hun sov i vognen vel at mærke og ikke på mig. Og langsomt blev det godt, men hun kom aldrig til at elske den 100%.

Nå en længere smøre...håber du kan bruge bare lidt af mit ævl.

/Jeanette, der snart må i seng, så jeg kan få bare lidt søvn i nat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.