Sovecoach

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. december 2009

Monica

Var der ikke en der havde benyttet det? Jeg overvejer kraftigt at melde mig ind... Er SÅ tæt på at ....

Tobias kan ikke falde i søvn om aftenen... Han vrider sig som en sindssyg nede i vuggen og hyler og skriger - har prøvet at  lade ham skrige og gå ind og ud... Har prøvet at blive og holde ham i hånden... At berolige ham i vugge - kan jeg ikke... Har taget ham op, beroliget ham og lagt ham igen... Synes jeg har prøvet det hele... Intet hjælper...

Vi er så tæt på at kaste håndklæder i ringen og bare vugge ham i søvn på armen, vi er begyndt at skændes om aftenen fordi vi bliver frustreret...

Hjæææælllp..

Moni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2009

BK

Monica skriver:

Var der ikke en der havde benyttet det? Jeg overvejer kraftigt at melde mig ind... Er SÅ tæt på at ....

Tobias kan ikke falde i søvn om aftenen... Han vrider sig som en sindssyg nede i vuggen og hyler og skriger - har prøvet at  lade ham skrige og gå ind og ud... Har prøvet at blive og holde ham i hånden... At berolige ham i vugge - kan jeg ikke... Har taget ham op, beroliget ham og lagt ham igen... Synes jeg har prøvet det hele... Intet hjælper...

Vi er så tæt på at kaste håndklæder i ringen og bare vugge ham i søvn på armen, vi er begyndt at skændes om aftenen fordi vi bliver frustreret...

Hjæææælllp..

Moni

Er det hver gang han kommer ned at ligge han skælder ud... hvad hvis du ammer ham, brokker han sig så også når du lægger ham ned???

Anmeld

8. december 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Vi har prøvet det, men uden noget positivt resultat. Tror at vi kom for sent i gang, og jeg var heller ikke meget for, at rykke fuldstændig rundt på hendes hverdag, som metoden (ihvertfald dengang) krævede (mad-lege-sove i helt bestemte intervaller).

Men vi prøvede op-ned metoden i nogle aftener, og hun blevfuldstændig forvirret af at blive taget op og lagt ned hele tiden, og vi kunne ikke ssshss´e hende til ro i sengen, så op skulle hun. Men tror som sagt, at vi startede for sent, for vi prøvede først omkring 6-mdr. alderen.

Vi havde præcis samme aftenscenarie herhjemme fra hun var 3-4 uger til hun var 8-9 måneder. Det kunne tage op til 3 timer hver aften med skrig og skrål, med mindre vi sad med hende på armen- så det blev løsningen herhjemme. SÅ opslidende, og jeg har ikke engang nogen gode råd til, hvordan vi kunne have undgået det. Håber det er en hurtigt overstået fase han skal igennem.

Anmeld

8. december 2009

Monica

Han har/er kolik barn, så da han var 0-2,5 mdr sov han KUN på armen. Nu (4,5mdr) sover han alle lure i barnevognen, og der falder han selv i søvn (Dog ikke den sidste lur, der skal han lige køres en gang rundt om huset, men heller ikke mere)

Han spiser en KÆMPE portion kartoffelmos ved 17-18 tiden og afviser så flasken inden han bliver puttet ved 20 tiden... (eller vi forsøger at putte) Han spiser 1-2 gange, ofte 2 gange om natten, men max 100ml ad gangen... Jeg ammer ikke, da han havde proble,ermed tungebåndet så han ikke kunne sutte ordenligt...

Moni

Anmeld

8. december 2009

Helle30

Ihh, hvor ville jeg gerne hjælpe dig Moni. Jeg kan så levende se for mig, hvor frustrerende det må være, at den dér putning bare trækker ud og går i hårknude med skrig og skrål. Da vi lige havde fået Sofie, læste jeg et sted, at en typisk indsovning (hvis man er træt, mæt og rask) tager 15 min. både for børn og voksne, så det holdt jeg mig til. Hun lå ofte og vred sig for at falde til ro på egen hånd, men hun sagde ikke noget. Det samme gælder for Louise nu= hun vrider sig for at finde en passende hvilestilling, men hun brokker sig ikke, og hun falder i søvn indenfor det gyldne kvarter. Det eneste, der kan få hende til at hyle op er, hvis hun ikke har fået bøvset ordentligt af.

Vi (nåja nok mest mig) har sovet med hende i sengen de første 2 mdr fra kl. ca. 22/når jeg mente, det var nat. Herefter er hun blevet puttet i vugge mere eller mindre kl. 20.00 med en dejlig varm dyne i vores iskolde soveværelse efter en kort sang - hver dag den samme (sov sødt barn lille) - sluk lys og så døren på klem.

Altså - jeg aner jo intet om jeres rytmer og rutiner ved putning. Jeg ved kun, hvad der virker hér. Dét gør det at ritualet er det samme hver dag og at man ikke begynder at lave for meget sjov og høje tonelejer under putningen. Louise bliver lagt, fordi hun er træt - gnider øjne og ører og bliver sprælsk, og så skal hun bare hurtigst muligt have ro med en sang, en tryg varm dyne, dejlig frisk luft og mørke.

Hvis hun ikke er godt brugt af fysisk udfoldelse eller oplevelser genem dagen, så falder hun knapt så hurtigt i søvn.

Aner ikke om du kan bruge mit ævleri til noget. Synes jo heller ikke det tilkommer mig at minde nogen 2. gangsmor om, at guldklumpen skal have bøvset af. Ved heller ikke, hvor længe du lader ham skrige og vride sig. Louise kan også godt gøre det lige når hun bliver lagt - max. 1 min., men snart kan man høre på hendes brok, at hun er ved at bringe sig selv til ro. - Og det er dér vi skal hen. Det er dét, de unge vil ha'.

Jeg aner ikke, hvad jeg ellers skal foreslå. Har jeg overhovedet foreslået noget? Nå, men jeg kan da krydse for, at I snart knækker mønsteret. Det lyder vildt opslidende. Og giv ikke op = vugge ham i søvn på armen. Det skulle være skruen uden ende. Og kampen bliver kun hårdere om en md. - blev der sagt.

- Helle - håber jeg slog igennem, selvom jeg mangler både hoved og hale.

I øvrigt. Louise er lige knapt 11 mdr. nu, hvis du har brug for noget sammenligning - og vi har kørt hendes putteritual siden hun var 2 mdr.

Anmeld

8. december 2009

BK

Monica skriver:

Han har/er kolik barn, så da han var 0-2,5 mdr sov han KUN på armen. Nu (4,5mdr) sover han alle lure i barnevognen, og der falder han selv i søvn (Dog ikke den sidste lur, der skal han lige køres en gang rundt om huset, men heller ikke mere)

Han spiser en KÆMPE portion kartoffelmos ved 17-18 tiden og afviser så flasken inden han bliver puttet ved 20 tiden... (eller vi forsøger at putte) Han spiser 1-2 gange, ofte 2 gange om natten, men max 100ml ad gangen... Jeg ammer ikke, da han havde proble,ermed tungebåndet så han ikke kunne sutte ordenligt...

Moni

Har du overvejet at prøve noget Zoneterapi til ham... Ved godt det lyder lidt tåbeligt men det hjalp altså på Benjamin... Han holdt skrigekoncert fra 17/18 stykker til 02:00 de første 2 mdr indtil vi gik til Zoneterapi med ham...

Anmeld

8. december 2009

Helle30

Kunne det være et interessant eksperiment at putte ham - bare én aften - i barnevognen? og så se, hvad der sker. Den skal selvfølgelif køres derhen, hvor han ellers sover om natten. Bare et forslag.

- Helle

Anmeld

9. december 2009

..

Vi har brugt sovecoach.dk

Jeg syntes det har virket super godt, vi er først gået i gang med det v 6-7 måneders alderen.

Jeg syntes det er en god metode, mine har brokket sig i begyndelsen over vi har taget over men de græder jo aldrig alene, vi er der! Ved dem begge to har det kun været et bøvl 2 nætter og så er det gået hurtigt fremad. Ved Mikas faldt han i søvn bare ved at Martin sad derinde på nat nr 2. Og vi havde det altså lige som jer. Den dag i dag falder han selv i søvn

Jeg kan altså varmt anbefale metoden, den er super men det kræver man er konsekvent og at man har lidt timing

Anmeld

9. december 2009

Rasmine

Ørerne?

Anmeld

9. december 2009

Tikki

åhh det er bare så hårdt - Det lyder fuldstændig som sådan Iza var.

De første 6 måneder hoppede vi hende i søvn i favnet, mens vi sad på en fitnessbold. Derefter lavede vi godnat og sov godt-metoden i en mild version...det er nok noget lign. sovecoach, vi brugte. (Men vi oplevede også, at hun blev forvirret af at blive taget op og lagt ned hele tiden, så vi lod hende ligge og stod ved siden af med en hånd på hendes bryst.) Det virkede ok, men hun lærte først selv at falde i søvn uden at skrige som en sindsyg, da hun var ca 1 år. Hun var det, man kalder et slyngebarn og har tildels stadig noget af det i perioder. Hun skal være tæt på os også om natten - i perioder ligge ovenpå mig og sove.

Jeg vil gerne komme med de vise ord, men efter at have fået Malthe, så ved jeg nu, at børn virkelig er forskellige og lige meget hvor meget vi forsøger at styre og reagere, så sover nogen bare bedre end andre, no matter what vi som forældre forsøger at gøre. Stort stort kram til dig - jeg ville så gerne kunne hjælpe.

/Jeanette, der nu endelig har fået lidt ro på Izas søvn og nu er Malthe så startet med at vågne kl. 3 hver nat og skrige i ca 2 timer. Arhmmen belastende. Stor kram igen - ved bare hvor frustrerende det er med det søvn!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.