Gravid 4 mdr. efter fødsel...?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2009

Cris

Der er altid fordele og ulempe med at have to børn meget hurtigt. Og det samme, hvis man venter længe. Men det er IKKE nemt uanset hvad. Min store var 20 måneder da jeg fødte for anden gang og er slet ikke nemt. Men så kommer der nogle andre positiv ting, men det er svært når den lille er meget lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

Isabeau

Jeg er sikker på, at børn født tæt op ad hinanden, har en masse glæde af hinanden, men som nogle herinde skriver; når man at glæde sig over den første? Herhjemme venter vi ihvertfald et par år med at prøve igen

Anmeld

7. december 2009

sanne

Jeg har 12 mdr i mellem de 2 små, det har selvfølgelig være super hårdt men de har så meget glæde af hinanden  og de hygger sig gevaldigt sammen. Men jeg synes det har være meget hårdt for min krop,  her 2 år efter har jeg stadigvæk ondt hver dag i min ryg og i mit bækken.  

Anmeld

7. december 2009

Mist

jeg må nok os hoppe med på den at det er lige tidligt nok.. Jeg har selv 2 piger og venter nr. 3, men der er mellem den 1 og nr 2..... 2 år & 3 måneder og mellem når 2 og 3 er der os 2 år 3 måneder når jeg ned kommer. Det er fint passende for mig.. Det andet ville jeg slet ikke kunne overskue,og mellem nr. 1 og nr 3 er der så 4 ½ år.

men tager da hatten af for dem som kan overskue det..

Maria 37+2

Anmeld

10. december 2009

leona82

Hejsa .. Jeg har fået mine 3 første tæt .. der er 1 1/2 år mellem de 2 første og 1 1/2 år igen indtil den næste , og så kom den sidste så 4 år senere .. 

Jeg vil bare sige , at man skal VIRKELIG overveje om man har overskud og råd selvfølgelig .. Det kræver sin dame og sin mand at have børn så tæt på hinanden , da de jo alle kræver ens opmærksomhed .. Og man skal så også være klar til at "miste" ens alm dagligdag , og have en masse tålmodighed og energi i overskud ,hvis man synes det hårdt med den ene man har , skal man nok ikke overveje nr 2 så tæt , for JO det er sq hårdt ..

For mit vedkomne , har det både været hårdt og godt .. Jeg kan klart se fordelene nu , efter de er blevet ældre .. Men det har SATME også været hårdt til tider .. Jeg gik fra de 3 førstes far da den mindste var under 1 år .. Så der stod jeg alene med 3 børn på 3 2 og 0 år .. Og så blev jeg godt nok sat på prøve .. PUHA ..  ALT skulle tilrettelægges , ellers kunne hverdagen bare ikke fungere .. Men alt i alt er jeg kommet igennem det hele , og fik så ny kæreste osv osv .. Og den nye kæreste ville jo også gerne have barn .. Og der var jeg godt nok lidt skeptisk , da jeg jo følte at alt kun var gået op i børn .. Men tilgengæld for at han altid hjælper og gør en masse med børnene , så fik vi så en lille pige i april..

Men alt i alt er jeg SÅ glad for at jeg har de børn idag , og selv i hårde tider , får man bare alt kærlighed tilbage fra dem ..

OG sååå stor ros til dem der kan klare have 2 eller flere små I vil  takke de hårde tider senere , når i ser hver godt det bliver ..

ps .. mine er så nu 7år . en snart 6 år en på 4 år og så den lille på 8 mdr ..

Knus

Anmeld

10. december 2009

grube1984

Jeg vil mene at børn kan få lige meget glæde af hinanden, om der er kort tid mellem dem eller flere år.. Det kommer jo an på børnenes sind og deres opdragelse..
Min lillebror er 3 år yngre end mig og der er 9 år mellem mig og min lillesøster, og vi har alle stor glæde af hinanden og nyder hinanden og vores forskellige "steder" i livet.. Men kender da også nogle hvor der er kort afstand imellem, som også har glæde af hinanden..
Så jeg tror der afhænger af andre ting end bare alderen

Nu har jeg selv en dreng på 5 mdr og vi har bestemt at han først skal være storebror om et par år.. Vi vil gerne nyde ham og give ham fuld opmærksomhed og så kan han forstå hvad der sker, når nummer to kommer..
Desuden kræver det en del af kroppen, så den skal vi også give tid til at komme sig

Anmeld

15. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. mellem Luka og Lina, og det var planlagt begge gange. Jeg synes, at det er dejligt, at de er så tæt på hinanden selvom det er hårdt arbejde.

Jeg synes dog alligvel, at det måske er lidt for tæt på hinanden, at de har valgt at få dem. Men det vigtigste er, at det er deres beslutning og er glade for den

Anmeld

15. december 2009

SaNiNa

Syntes godt nok det er tidlig, Nicklas er 6 måneder og jeg kan slet ikke forstille mig en mere lige nu, han skal da have lov at være lille og bare have sin mor og fars opmærksomhed, her kommer der ikke en mere før om 3-4 år men hvis uheldet ny skulle være ud så må vi jo taget det med.

Anmeld

25. juni 2010

fingers

Jeg synes at det er helt op til folk selv, hvor mange år der skal være imellem deres børn.

Jeg har en to drenge på 13 år og 5 år og er lige blevet gravid med nr. 3 :-) (Og jeg er stadigvæk kun 32 år)

Det er dejligt at kunne nyde sine børn hver for sig, og mine drenge er meget glade for hinanden og kan sagtens lave en masse sammen.

Har selv to brødre, den ene 3 år ældre, den anden 8 år yngre, og jeg har altid haft det bedste forhold med den yngste, og mine brødre har det super sammen i dag som voksne.

Anmeld

25. juni 2010

Ann.

Jeg synes at 4 mdr efter er lige tidligt nok.

Vi har en datter på næsten 9 mdr og vi har valgt at vi vil have nr. 2 nu. Og det har vi valgt at rigtig mange grunde.

Vores datter er handicappede og vi har hende desværre kun på lånt tid. Vi frygter at når vi mister hende vil vores verden gå i stå og vi vil ikke turde at få flere børn, selv om vi begge to inderligt ønsker flere børn - men frygten for at det vil ske igen er for stor. Det kan måske godt være at det lyder egoistisk - og det er det nok også. Men at stå i denne situation hvor man ved at ens barn dør inden for kort tid, er uretfærdigt og ubeskrivelig hårdt. Dette nye barn bliver på INGEN måde en erstatning, men vi har brug for fremskridt og det sker der ikke meget af ved Lærke - ikke fordi at Lærke ikke er en positiv ting, men vi har brug for noget rigtig positivt. Og nej det er IKKE det dette nye barn skal bruges til. Vi ønsker inderligt flere børn.

Vi har snakket med en del eksperter om det og bl.a. en som har stået i nogenlunde samme situation, hvor hun mistede hendes datter og hun ville ønske at hun havde haft et andet barn, da det tog hende og hendes mand rigtig mange år at samle mod til sig igen. Og eksperterne synes det er en rigtig god beslutning vi har taget, også med hensyn til Lærke, da de tror at hun ville have gavn af et andet barn og måske ville kunne gøre fremskridt sammen med det barn.

Og plus at alt det praktiske vil være meget nemmere imens Lærke er så lille.

Derfor har vi valgt at gøre som vi gør.

Men 4 mdr efter en fødsel er dog også for tidligt for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.