Baby i lille lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2009

DorteQ

Da Magnus blev født boede vi i en 2 værelses på 62 m2, og det var fint med plads. Vi havde også et lille badeværelse, men svigerfar lavede en pusleplade over toilettet som kunne slås op ad væggen.

Vi flyttede da Magnus var 3½ år (blev skilt) og nu bor vi 4 på 80 m2 (3værelser) og det er ALT for lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

Vingummien

ViolaFie8 skriver:

Hej alle.

Min kæreste og jeg bor i en lille 2 værelses lejlighed på 50 kvm. Har nogen af jer erfaring med at have en baby på så lidt plads? Vores badeværelse er meget lille. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. På forhånd tak.

Vi boede i en lille 2 værelses da vi fik Emil og noget tid frem, vi vaskede ham i køkkenet, stillede hans badekar på køkkenbordet. Pulsebordet havde vi inde på værelset og så sov vi alle på samme værelse. Så det kan sagtens lade sig gøre, man skal bare stille tingene det rigtige sted, er jo så ikke noget der hedder eget værelse osv før man får noget større. Men kan du overskue at du ikke får det perfekte? du ved eget værelse til barnet og hvad man nu planlægger vildt i sit hoved?

Anmeld

7. december 2009

Sofia

vatten skriver:

Jeg boede alene i en toværelses på 40m2, da Mathias blev født. Det var intet problem

Nu flytter jeg snart sammen med min kæreste, og vi kommer til at bo i en toværelses på 57m2 os tre. Det bliver trangt, men det er ikke et problem som sådan. Det eneste er nok, at vi har en dobbeltseng, der skal stå i stuen indtil vi får sparet sammen til en sovesofa.

Vi har ikke sovesofa, men alm seng i soveværelset.. men jeg kan presse en tremmeseng, puslekommode samt lille skab yderligere ind i vores soveværelse.. tænker jeg må købe en kiste af en art til legetøj, men dejligt at høre det kan lade sig gøre.

Anmeld

7. december 2009

Sofia

suanne85 skriver:

Vi boede i en lille 2 værelses da vi fik Emil og noget tid frem, vi vaskede ham i køkkenet, stillede hans badekar på køkkenbordet. Pulsebordet havde vi inde på værelset og så sov vi alle på samme værelse. Så det kan sagtens lade sig gøre, man skal bare stille tingene det rigtige sted, er jo så ikke noget der hedder eget værelse osv før man får noget større. Men kan du overskue at du ikke får det perfekte? du ved eget værelse til barnet og hvad man nu planlægger vildt i sit hoved?

Ja jeg kan godt klare det ikke er perfekt her i starten. Min kæreste og jeg er begge studerende, og om to år når jeg er færdig som jurist regner vi med at kunne få råd til at købe hus, så til den tid bliver der masser af plads. Dejligt at kunne se frem til. Men det er rart at høre at det kan lade sig gøre på lidt plads her i starten. tak.

Anmeld

19. februar 2013

SimoneIsabell

Jeg bliver alene med et dreng, og bor i en etværelset. 

Men den er 50 kvm og stort bad og spisekøkken. 
Jeg tænker at det går lige nu, indtil vi finder en toværelset. 

Pengene er ikke så mange på SU, så det er ikke nemt at finde det rigtige til den rigtige pris. 

Anmeld

19. februar 2013

AMM00

Vi bor i en 53 kvm 2v. Det var ikke det store problem.. Min dreng har en lille vugge ved siden af vores seng, men det er blevet besværligt nu da han er blevet 5 mdr og kræver endel plads med legetøj osv.. Men da han var mindre var det lidt nemmere. Nu venter vi på en større lejlighed. Hvis i har mulighed for at flytte til noget større så synes jeg i sku tænke over det da tøj og legetøj vil fylde en del.

Anmeld

19. februar 2013

Michalala

Sofia skriver:

Hej alle.

Min kæreste og jeg bor i en lille 2 værelses lejlighed på 50 kvm. Har nogen af jer erfaring med at have en baby på så lidt plads? Vores badeværelse er meget lille. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. På forhånd tak.

Nu har jeg ikke set de andres svar. Så måske mit bare er en genganger.
Min datter er nu 6 mnd. Vi bor på 54 kvm (2 vær), hvor soveværelset er så lille at der ikke er plads til babyseng ved siden af vores. Vi har en lille altan. Bor på 3.
Senge-problemet har vi løst ved at købe en slyngevugge (forhandles af sneglehuset). Så har vi en krog i loftet på soveværelset og på altanen og flytter så bare vuggen rundt alt afhængig af om hun skal sove inde eller ude.
Puslebordet har vi fået indrettet på badeværelset med sådan et væghængt, som så kan slås ned. Jeg syntes det er guld værd at have vand i nærheden, så overvej om det kan lade sig gøre for jer. Nogle har pusleplads i køkkenet...
Det jeg savner mest er en have at stille hende i, når jeg kommer hjem fra gå-tur med barnevogn. Jeg blir nemlig nødt til at bære hende op når vi kommer hjem, og så vågner hun ofte. Ellers går det indtil videre helt fint med pladsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.