Baby i lille lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.439 visninger
26 svar
1 synes godt om
4. december 2009

Sofia

Hej alle.

Min kæreste og jeg bor i en lille 2 værelses lejlighed på 50 kvm. Har nogen af jer erfaring med at have en baby på så lidt plads? Vores badeværelse er meget lille. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Misjelle

ViolaFie8 skriver:

Hej alle.

Min kæreste og jeg bor i en lille 2 værelses lejlighed på 50 kvm. Har nogen af jer erfaring med at have en baby på så lidt plads? Vores badeværelse er meget lille. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. På forhånd tak.

Årh det er svært at sige for tror det kun er dig selv der kan svare på det. Vi har et vennepar der bor i en 1½ - værelse på samme størrelse som jeres og de klarer sig fint. Et barn ikke nødvendigvis brug for et stort hjem, da dets behov for udfoldelse kan skabes andre steder. Mht. badeværelse, behøver man jo ikke bade baby på badeværelset, kan både gøres i stue køkken eller værelse. Bleskift kan foregå på gulvet eller sengen. Oftest er det jo os som forældre der har behovet for plads. Bor selv i en 3-værelses på 85 m2. Føler det er alt for lidt og glæder mig til vi finder noget størrere .

Anmeld

4. december 2009

Tjuls

Da Loke blev født boede vi i en 2 værelses.. Det kunne da sagtens lade sig gøre, men vi syntes hurtigt det blev for trangt og for meget, så vi flyttede til større..

Nu bor vi i en 3'er.. Det er fint plads, men nu er vi også kun 2

Anmeld

4. december 2009

MM1987

Hej

Vi bor selv i lejlighed, godt nok på 80 kvm, men har da tænkt over med plads og sådan...men vi har et venne-par med 2 børn på 75 kvm, og selvom de leder efter større går det fint...

Altså man kan jo få det der badekar der kan foldes sammen, det skal vi i hvert fald have, for ved ikke hvor jeg skulle have sådan et stort et henne, og så kan man få sådan nogen pusleborde der ligger hen over sengen...

Så hvis man leder lidt efter de rette løsninger tror jeg altså godt det kan lade sig gøre... de er jo ik så store

Anmeld

4. december 2009

Nadi

Hej

Det kommer meget an på, hvordan I har indrettet jer vil jeg sige, og hvordan lejligheden er indrettet.
Da vi ventede vores første barn boede vi på 57 m2 og hvis lejligheden havde været indrettet anderledes tror jeg vi var blevet boende.

-Nadia

Anmeld

4. december 2009

Cris

Det er meget normalt i København, ikke? Jeg kender i hver fald flere der bor på den måde med barnet. Da jeg boede i Indien kunne jeg se, at meget tit en hel familie boede i et værelse. Og ingen tog skade af det. Vigtigst er, at der er kærlighed

Cris (som har to tremmesenge i soveværelset, for der kun er 1 soveværelset )

Anmeld

4. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej, vi bor stadig i en 2 værelses med vores søn på snart 5 måneder. Det kan da lade sig gøre, men vi glæder os til at flytte til noget større.

Vi har også et mini badeværelse. Så vi har puslebord inde i vores soveværelse som er delt op i 2 dele...tremmeseng og puslebord/kommode i den ene side og vores seng og skab i den anden.

Anmeld

5. december 2009

quity

Det kan sagtens lade sig gøre. Det bliver først et problem hvis i gør det til det. Børnene eller rettere sagt børnenes ting behøver nødvendig vis ikke fylde så meget.

Anmeld

5. december 2009

UngMor83

Cris skriver:

Det er meget normalt i København, ikke? Jeg kender i hver fald flere der bor på den måde med barnet. Da jeg boede i Indien kunne jeg se, at meget tit en hel familie boede i et værelse. Og ingen tog skade af det. Vigtigst er, at der er kærlighed

Cris (som har to tremmesenge i soveværelset, for der kun er 1 soveværelset )

Li præcis...

Her er vi 4 børn og 2 voksne med kun to bittesmå værelser udover et efterhånden lille og trangt soveværelse. Her har mine drenge på knap 6 og 7år deres eget værelse, og os voksne og de to små knap 2år og 8mdr. i sovevær med en dobbelseng og to tremmesenge Det kan lade sig gøre hvis man indretter sig rigtigt. Da vores første kom til verden boede vi i en bitte lejl. på 62kvm. og det fungerede fint indtil jeg blev gravid igen nogle mdr. efter første fødsel. Vi brugte køkkenbordet ved håndvasken som puslebord med puslehynde osv. Og babyværelset indrettede vi i et indhak i vores køkken der var li udenfor vores sovevær. Købte et sødt forhæng der ku afskærme det fra resten af køkkenet. Vi havde intet skur eller garage eller noget til opbevaring af bernevogn, så den blev parkeret i atuen i et hjørne.

Det var småt med plads og meget trængt, men vi klarede os...

Igen, kommer an på hvordan man vælger at indrette sig. Jeg sys vi fik udnyttet de få kvm. meget godt og grundigt.

>> Sonja <<

Anmeld

5. december 2009

Sofia

Mange tak alle sammen. Vores lejlighed er ikke indrettet perfekt, der er nemlig ingen fordelings gang, så rummene går meget ud i et. Men det må kunne lade sig gøre som I også siger. Vi har et skur i haven, bliver primært brugt til cykler, men regner med vi kan have barnevognen stående der, og så tage selve liften med op. Synes ikke rigtig vi har gulvplads til fx en kravlegård, men det kan vel undværes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.