Baby i lille lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2009

frk andreasen

i starten af min datters liv boede vi i en 2 værelses lejlighed, men det blev hurtigt meget trængt alle hendes ting fyldte faktis det hele. så vi flyttede i en 3 værelses da hun var 2 mdr gammel. nu venter vi nr 2 til marts men vi har fået os indrettet så der er plads til en tremmeseng inde på jasmins værelse til emil..

"hvor der er hjerte rum er der hus rum" som man siger

knus tanja 24+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

Lone Jakobsen

frk andreasen skriver:

"hvor der er hjerte rum er der hus rum" som man siger

knus tanja 24+6

præcis mine tanker

alt afhænger af de forventninger man har....og baby er ligeglad

Anmeld

5. december 2009

frk andreasen

nutche skriver:

præcis mine tanker

alt afhænger af de forventninger man har....og baby er ligeglad

fuldstændig.............

min datter er stolt over at lillebror skal dele værelse med hende

Anmeld

6. december 2009

Cris

UngMor83 skriver:

Li præcis...

Her er vi 4 børn og 2 voksne med kun to bittesmå værelser udover et efterhånden lille og trangt soveværelse. Her har mine drenge på knap 6 og 7år deres eget værelse, og os voksne og de to små knap 2år og 8mdr. i sovevær med en dobbelseng og to tremmesenge Det kan lade sig gøre hvis man indretter sig rigtigt. Da vores første kom til verden boede vi i en bitte lejl. på 62kvm. og det fungerede fint indtil jeg blev gravid igen nogle mdr. efter første fødsel. Vi brugte køkkenbordet ved håndvasken som puslebord med puslehynde osv. Og babyværelset indrettede vi i et indhak i vores køkken der var li udenfor vores sovevær. Købte et sødt forhæng der ku afskærme det fra resten af køkkenet. Vi havde intet skur eller garage eller noget til opbevaring af bernevogn, så den blev parkeret i atuen i et hjørne.

Det var småt med plads og meget trængt, men vi klarede os...

Igen, kommer an på hvordan man vælger at indrette sig. Jeg sys vi fik udnyttet de få kvm. meget godt og grundigt.

>> Sonja <<

Man ønsker sig nogle gange noget mere plads, men så længe økonomien ikke er på toppen så klarer vi os meget fint. Så er der mindre at gøre rent hehe

Anmeld

6. december 2009

Rikke, Liam & Linus

ViolaFie8 skriver:

Mange tak alle sammen. Vores lejlighed er ikke indrettet perfekt, der er nemlig ingen fordelings gang, så rummene går meget ud i et. Men det må kunne lade sig gøre som I også siger. Vi har et skur i haven, bliver primært brugt til cykler, men regner med vi kan have barnevognen stående der, og så tage selve liften med op. Synes ikke rigtig vi har gulvplads til fx en kravlegård, men det kan vel undværes?

vi har ingen kravlegård.... det kan sagtens undværes.

Synes også det begrænser barnets bevægelsesmuligheder.

Anmeld

6. december 2009

SaNiNa

Vi bor i en 2 værelse lejlighed godt nok på 90m2og det går da, og vi har heller ingen fordelingsgang. vi har måtte købe en ekstra barnevogn til haven da vi ikke så let kan få den igennem ejndommen. vil sige at det kan lade sig gøre men vi ønsker hos heælt sikkert noget andet. og et værelse til nicklas.

Anmeld

6. december 2009

Cris

RikkeØ skriver:

vi har ingen kravlegård.... det kan sagtens undværes.

Synes også det begrænser barnets bevægelsesmuligheder.

Kravlegården har vi hellere ikke. Nogle gange ville jeg ønske det, når man bliver nød til at løbe fra den lille. Men ellers har vi taget pynte ting og så noget og han fik lov til at kravle rundt i alle stedder.

Anmeld

6. december 2009

.sandie.

Vi bor også i en lille 2 værelses lejlighed.

Jeg har tænkt mig at købe et Brio Wall væghængt puslebord. Det synes jeg nemlig er super smart, og dejligt pladsbesparende!

Sandie 14+5

Anmeld

6. december 2009

vatten

Jeg boede alene i en toværelses på 40m2, da Mathias blev født. Det var intet problem

Nu flytter jeg snart sammen med min kæreste, og vi kommer til at bo i en toværelses på 57m2 os tre. Det bliver trangt, men det er ikke et problem som sådan. Det eneste er nok, at vi har en dobbeltseng, der skal stå i stuen indtil vi får sparet sammen til en sovesofa.

Anmeld

6. december 2009

Riwe

Helt sikkert - det er indretningen der gør det muligt og så det at man selv mener det er muligt.

Vi bor med vores 11 mdr gamle datter på  50m2 fordelt på 1 værrelse, gang, stort badeværrelse og spise køkken. stuen fungerer så bare som soverværrelse for os alle 3 om aftenen og som stue om dagen. vi ahr panelgardiner der afskæemer et område med tremmeseng og vi sover selv på en sovesofa.

Helt sikkert god ide med væghængt puslebord som måske kan være på det lille badeværrelse/toilet. Hvis der er højt til loftet kunne en hems også være en mulighed...

Og en kravlegård kan sagtens undværes, så må man bare babysikre hele lejligheden.

God fornøjelse :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.