Insemination >< mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2009

betski

vatten skriver:

Jeg synes det er fint, man selv skal betale for det, hvis man ikke har problemer med at blive gravid. For så kunne man som kvinde jo købe noget sæd og så selv "proppe det op".

Jeg synes, hvis man har problemer med at få børn, skal man have hjælp- enlig eller i parforhold

På sin vis er jeg helt enig i, at dem der her svært ved at blive gravid, skal have hjælp til det. Men for at stille det lidt hårdt op, så har enlige vel også problemer med at blive gravid. Ja ved det er lidt skævt sat op, men stadig  Jeg har da f.eks. ikke selv bestemt at jeg ikke er i et forhold ligeså vel som et par ikke selv har bestemt at de ikke kan blive gravide på almindeligvis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

@spire

Alle skal have ret til det samme indenfor rimelighedens grænser. Og i mellemtiden skal vi vel egentlig bare prise os over-lykkelige for at det er gratis at få hjælp til dette i DK? Enlig eller par.. Tænk på hvor mange penge par eller enlige bruger i USA på at få deres drømmebarn?

En adoption er jo ikke engang gratis, så synes det er fantastisk at insemenation kan være det...

Anmeld

9. december 2009

oo

vil bare lige understrege, at vi jo stadig selv betaler for al den medicin vi skal bruge til fertilitetsbehandlingen - ligesom man gør ved alle andre sygdomsforløb - og det er altså ikke bare et par håndører vi snakker om her.

Desuden er det vigtigt at vi som danskere begynder at producere nogle flere børn, for der kommer en meget stor ældregeneration (vores) som skal finansieres - og det gøres jo som bekendt af de unge, raske og arbejdsdygtige (vores børns), så i sidste ende er det i alles interesse at der kommer en hel del flere børn end der er lige p.t..

...nåhjo, og så syntes jeg ikke Amerika er et land man skal kigge til for fremskridt når det gælder medmenneskelighed og sygevæsen  

jeg kan heller ikke se logikken i at trække fremskridt tilbage istedet for at lave flere af dem når det gælder homoseksuelles mulighed for at få børn

Anmeld

6. februar 2010

LKL

Jeg vil bare spørge om man har ret til at få barn/børn som enlig. Er det fair overfor barnet, kan barnets behov opfyldes? Er det på en måde egoistisk fordi man selv har et behov for at få et barn? Jeg er i tvivl. Jeg ved der kan være andre omstændigheder som gør at man bliver (ufrivillig) enlig mor - man bliver forladt af min mand/kæreste osv. Og så er det bare sådan. Men med insemination tager man et bevidst valg om at være enlig mor - er ens kærlighed til barnet nok til at det er rigtigt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.