Insemination >< mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2009

vatten

hc=k skriver:

Hmmm jo det kan man da få undersøgt. Jeg har fik da afvide at jeg har PCO og at jeg ikke kunne blive gravid uden hjælp, dengang prøvede jeg ikke at blive gravid, men ville da gerne vide det fordi min søster har det. Det er bare at spørge lægen...

Men hvis man ikke har PCO i familien, går man ikke til læge og bliver undersøgt for det

Jeg tænker mere, at det er vildt ærgerligt, at betale 2000kr gange 12 for inserminering, for så at blive undersøgt af lægen og få at vide, man nu kan få hjælp til det gratis. 

Men dett er jo en af de ting, man må tage med, når man ikke har en mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

hc=k

vatten skriver:

Men hvis man ikke har PCO i familien, går man ikke til læge og bliver undersøgt for det

Jeg tænker mere, at det er vildt ærgerligt, at betale 2000kr gange 12 for inserminering, for så at blive undersøgt af lægen og få at vide, man nu kan få hjælp til det gratis. 

Men dett er jo en af de ting, man må tage med, når man ikke har en mand

Nej, men hvis man så brændende ønsker sig et barn burde man nok gå til lægen for at blive undersøgt inden man bliver insimineret.

Man køber jo heller ikke en bil uden at prøve den først ( rent logik i mit hoved )

Anmeld

9. december 2009

vatten

hc=k skriver:

Nej, men hvis man så brændende ønsker sig et barn burde man nok gå til lægen for at blive undersøgt inden man bliver insimineret.

Man køber jo heller ikke en bil uden at prøve den først ( rent logik i mit hoved )

Så vidt jeg ved, så vil de fleste læger først undersøge, når man har prøvet omkring et års tid, uden at blive gravid.

Eller hvis man har sygdomme i familien eller mange aborter bag sig selvfølgelig. 

Anmeld

9. december 2009

hc=k

vatten skriver:

Så vidt jeg ved, så vil de fleste læger først undersøge, når man har prøvet omkring et års tid, uden at blive gravid.

Eller hvis man har sygdomme i familien eller mange aborter bag sig selvfølgelig. 

Hmmm lyder underligt. Min læge undersøger gerne unden at man prøver at blive gravid.. Min veninde som har samme læge er lige blevet undersøgt og hun forklarede at hun ikke prøvede, men hun ville bare gerne vide det inden hun startede om nogle år..

Anmeld

9. december 2009

betski

vatten skriver:

Jeg er kvinde og går ikke ind for ligestilling

Men jeg er helt klart for, at mænd også skal kunne få børn selv. Men nu er det jo ikke reglerne i Danmark, der gør det umuligt for en mand at adoptere, og jeg synes det er langt ude, hvis en enlig kvinde ikke må få et barn, bare fordi en enlig mand ikke må (endnu).

Iøvrigt er jeg helt enig i, at man selv skal betale for det, hvis man ikke fejler noget. Men problemet er vel lidt, at man ikke ved, om man fejler noget, før man har prøvet på at blive gravid i noget tid.

lige mht betaling. Det er bare en hurtig tanke jeg lige fik.... Hvorfor er det ok, at en enlig skal betale for det, men et par som har svært ved at blive gravid ikke skal betale for det?

Anmeld

9. december 2009

Slettet

hc=k skriver:

Da jeg blev gravid skred faren og jeg stod der og valgte på gammeldags metode at jeg skulle være alene og der fortryder jeg ikke. Jeg ønsker da at alle skal kunne få deres ønske barn.

Så du valgte for ham, at han skulle have et barn som han helt klart ikke havde lyst til at få? ...så tænker jeg bare, betaler han dig børnepenge for det her barn som du har valgt at få alene? ...Det er jo sådan noget bøvl som kan undgåes ved, at lade en klinik gøre en gravid fremfor en mand som ikke vil være far...

Anmeld

9. december 2009

hc=k

Swips.. skriver:

Så du valgte for ham, at han skulle have et barn som han helt klart ikke havde lyst til at få? ...så tænker jeg bare, betaler han dig børnepenge for det her barn som du har valgt at få alene? ...Det er jo sådan noget bøvl som kan undgåes ved, at lade en klinik gøre en gravid fremfor en mand som ikke vil være far...

Nwj for vi bor sammen nu. Jeg gav han valget. Jeg sagde at jeg havde taget mit og så måtte han tage hans og han valgte fra 100 % lige indtil han fortrød og kom tilbage...

Anmeld

9. december 2009

hc=k

Swips.. skriver:

Prøv at læse hvad jeg ellers har skrevet for der står virkelig mange svar på hvorfor jeg mener hvad jeg mener......

Anmeld

9. december 2009

vatten

_musen_ skriver:

lige mht betaling. Det er bare en hurtig tanke jeg lige fik.... Hvorfor er det ok, at en enlig skal betale for det, men et par som har svært ved at blive gravid ikke skal betale for det?

Jeg synes det er fint, man selv skal betale for det, hvis man ikke har problemer med at blive gravid. For så kunne man som kvinde jo købe noget sæd og så selv "proppe det op".

Jeg synes, hvis man har problemer med at få børn, skal man have hjælp- enlig eller i parforhold

Anmeld

9. december 2009

millesofie

har man gennem tænkt det.. er det helt ok synes jeg, men det er jo også det jeg har gjort

jeg havde svært ved at blive gravid men havde ingen mand og havde heller ikke i sinde at finde en, bare at blive gravid med (synes det ville være synd for både barn og mand)

Det var mig der ville have børn, og det tog lang tid før jeg havde tænkt det hele ordenligt igennem.. der er så mange spørgsmål..

men en masse gode mennesker at tale med og en sød special læge som kunne forstå mig ledte til en henvisning til en fertilitetsklinik, som i øvrigt også var super søde

nå det var min historie

Mille-Sofie 39+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.