Insemination >< mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2009

Vial

hc=k skriver:

Tja både ja og nej. Jeg får nok det her til at lyde meget firkantet, men hvorfor skal det være okay for en enlig som ikke er i nød at sige "nå jamen jeg tror da bare lige jeg går til lægen for jeg vil da gerne lige have et barn". Jeg synes på en måde ikke at det er helt okay. Grunden er at jeg synes det er rigtig unfair at der ikke er lige regler for alle og det er der ikke fx. et lesbisk par kan gå til lægen og blive insimineret og få et barn, men et bøsse par kan ikke få lov til at adoptere, hvis ikke der er lige regler der synes jeg heller ikke at enlige skal have lov til det bare fordi de kan.

Jeg synes at alle har ret til at få børn om så de er lesbiske, bøsser enlige eller par, men som det ser ud lige nu så kan det jo ikke lade sig gøre. En mand kan jo heller ikke vælge at han vil have et barn når han er alene......

Kan godt følge dig i, at det er uretfærdigt at bøsser ikke kan få børn, når lesbiske kan.

Grunden til at bøsser ikke kan adoptere børn i DK er, at der bare ikke er nogle lande, som vil bortadoptere til homoseksuelle par. Så uretfærdigheden er ikke i lille DK, men i lande, som opgiver til adoption.

Fordi andre lande ikke accepterer homseksuelle forældre skal DK ikke stå tilbage med lovgivning om, at enlige og lesbiske kan blive insemineret, synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

hc=k

KaMa skriver:

Kan godt følge dig i, at det er uretfærdigt at bøsser ikke kan få børn, når lesbiske kan.

Grunden til at bøsser ikke kan adoptere børn i DK er, at der bare ikke er nogle lande, som vil bortadoptere til homoseksuelle par. Så uretfærdigheden er ikke i lille DK, men i lande, som opgiver til adoption.

Fordi andre lande ikke accepterer homseksuelle forældre skal DK ikke stå tilbage med lovgivning om, at enlige og lesbiske kan blive insemineret, synes jeg.

Jamen ja det ved jeg godt, men fordi det er sådan skal der så laves specielle regler for dem når der ikke skal for enlige???

Jeg mener bestemt at det vil tage overhånd hvis alle enlige kan få børn sådan bare fordi de vil..

Anmeld

9. december 2009

vatten

Jeg er helt kart for, at alle mennesker skal kunne få børn- uanset om de har kærester eller ikke. Måske lige med undtagelse af forældre, der tidligere ikke har kunne passe deres eget barn osv- men det er en hel anden diskussion!

Hvis en enlig kvinde vælger at få en barn selv- helt alene- så er jeg 100% sikker på, at det barn får det godt. Man ved at børn er hårdt arbejde, og hvis man vælger at tage alt ansvaret selv, så må det betyde, at man går helhjertet ind i det.

Anmeld

9. december 2009

Vial

Jamen ja det ved jeg godt, men fordi det er sådan skal der så laves specielle regler for dem når der ikke skal for enlige???

Jeg mener bestemt at det vil tage overhånd hvis alle enlige kan få børn sådan bare fordi de vil..

Mig bekendt er der ikke specielle regler for homoseksuelle, som ikke også gælder for enlige? Hvad tænker du på?

Alle enlige kvinder har kunne få børn, når de bare sådan ville. Før krævede det bare en tur i byen. Nu kan det "laves" uden at hænge en mand op på det, som egentlig ikke er indstillet på faderrollen.

Når det er sagt, så kan jeg love dig for, at det kræver mange overvejelser at tage beslutning om at få barn alene. Tror bestemt ikke det er noget, som kvinder sætter i gang, som var det en tur hos frisøren

Du må tænke på at hos de fleste enlige kvinder som vælger at få barn ligger der en (bearbejdet) sorg over, at det ikke blev en kernefamilie. Jeg er da drøn ked af, at når min lille bebs en dag sparker i min mave, så lægger jeg højst sandsynlig helt alene på min sofa. Det samme gælder, når vandet går - eller første gang den lille får høj feber - eller tager de første skridt. Det er da noget, man har lyst til at dele med en partner.

Når man som enlig kvinde går ind i det her, er der også samtidig et fravalg af mand de næste par år - i hvert fald for hovedparten. Så det er bestemt ikke noget "man bare gør".

Anmeld

9. december 2009

hc=k

Altså at jeg skriver at jeg er imod skal jo ikke misforståes.

Jeg mener da selvfølgelig at alle skal have lov til at få et barn, men jeg mener så bare at man selv skal betale for det hvis man er enlig og ikke fejler noget. Jeg er da helt enig i at et barn da selvfølgelig kan få lige så meget kærlighed om ikke mere af en mor der brændende ønsker sig et barn som hvis det var et par der fik et barn sammen..

Meeeeeeeeen man kan bare ikke lave nogle regler for nogle, men så ikke lade det være ens for alle. Vi er kvinder og vi går ind for ligestilling og det er jo totalt dobbeltmoralsk at enlige skal have lov til at blive kunstigt befrugtet når bøsser eller mænd stadig ikke kan få børn alene.
Der er så mange små ting der spiller ind og dem kan man jo så ikke lige altid lave om på og derofr må jeg sige NEJ..

Anmeld

9. december 2009

vatten

hc=k skriver:

Jeg mener da selvfølgelig at alle skal have lov til at få et barn, men jeg mener så bare at man selv skal betale for det hvis man er enlig og ikke fejler noget. Jeg er da helt enig i at et barn da selvfølgelig kan få lige så meget kærlighed om ikke mere af en mor der brændende ønsker sig et barn som hvis det var et par der fik et barn sammen..

Meeeeeeeeen man kan bare ikke lave nogle regler for nogle, men så ikke lade det være ens for alle. Vi er kvinder og vi går ind for ligestilling og det er jo totalt dobbeltmoralsk at enlige skal have lov til at blive kunstigt befrugtet når bøsser eller mænd stadig ikke kan få børn alene.
Der er så mange små ting der spiller ind og dem kan man jo så ikke lige altid lave om på og derofr må jeg sige NEJ..

Jeg er kvinde og går ikke ind for ligestilling

Men jeg er helt klart for, at mænd også skal kunne få børn selv. Men nu er det jo ikke reglerne i Danmark, der gør det umuligt for en mand at adoptere, og jeg synes det er langt ude, hvis en enlig kvinde ikke må få et barn, bare fordi en enlig mand ikke må (endnu).

Iøvrigt er jeg helt enig i, at man selv skal betale for det, hvis man ikke fejler noget. Men problemet er vel lidt, at man ikke ved, om man fejler noget, før man har prøvet på at blive gravid i noget tid.

Anmeld

9. december 2009

hc=k

KaMa skriver:

Mig bekendt er der ikke specielle regler for homoseksuelle, som ikke også gælder for enlige? Hvad tænker du på?

Alle enlige kvinder har kunne få børn, når de bare sådan ville. Før krævede det bare en tur i byen. Nu kan det "laves" uden at hænge en mand op på det, som egentlig ikke er indstillet på faderrollen.

Når det er sagt, så kan jeg love dig for, at det kræver mange overvejelser at tage beslutning om at få barn alene. Tror bestemt ikke det er noget, som kvinder sætter i gang, som var det en tur hos frisøren

Du må tænke på at hos de fleste enlige kvinder som vælger at få barn ligger der en (bearbejdet) sorg over, at det ikke blev en kernefamilie. Jeg er da drøn ked af, at når min lille bebs en dag sparker i min mave, så lægger jeg højst sandsynlig helt alene på min sofa. Det samme gælder, når vandet går - eller første gang den lille får høj feber - eller tager de første skridt. Det er da noget, man har lyst til at dele med en partner.

Når man som enlig kvinde går ind i det her, er der også samtidig et fravalg af mand de næste par år - i hvert fald for hovedparten. Så det er bestemt ikke noget "man bare gør".

Jeg har selv været alene med min søn og jeg mener da bestemt at alle skal kunne få et barn hvis de vil. Det er jo ikke mig der sidder og forbyder nogle noget de gerne vil. Spørgsmålet var om man mente at der skulle gøres så alle enlige kunne insermineres og det mener jeg ikke at de skal. Jeg har forklaret hvorfor så jeg kan ikke se hvorfor i skal forklare mig hvorfor det er at min menning er forkert.

Jeg tænker jo ikke på de enlige, bøsserne eller nogle andre jeg tænker i det store bliiede at et ville gå fuldstændig galt hvis alle kunne.

Anmeld

9. december 2009

hc=k

vatten skriver:

Jeg er kvinde og går ikke ind for ligestilling

Men jeg er helt klart for, at mænd også skal kunne få børn selv. Men nu er det jo ikke reglerne i Danmark, der gør det umuligt for en mand at adoptere, og jeg synes det er langt ude, hvis en enlig kvinde ikke må få et barn, bare fordi en enlig mand ikke må (endnu).

Iøvrigt er jeg helt enig i, at man selv skal betale for det, hvis man ikke fejler noget. Men problemet er vel lidt, at man ikke ved, om man fejler noget, før man har prøvet på at blive gravid i noget tid.

Hmmm jo det kan man da få undersøgt. Jeg har fik da afvide at jeg har PCO og at jeg ikke kunne blive gravid uden hjælp, dengang prøvede jeg ikke at blive gravid, men ville da gerne vide det fordi min søster har det. Det er bare at spørge lægen...

Anmeld

9. december 2009

Vial

hc=k skriver:

He he.

Der er jo forskel på mænd og kvinder, og kunne mænd bære et barn, så kunne de jo også få lov at få barn. Mange lesbiske - og enlige kvinder vælger at lave en såkaldt "Regnbuefamilie". Den består af at donor er en homoseksuel mand, som også ønsker sig et barn. Derved har barnet både far og mor - og endda dobbelt op. Mor & med-mor og far & med-far.

Jeg kendte dog ikke nogle homoseksuelle par, som ville have et barn, og søgte lidt på Nettet efter nogle, men det blev for mærkeligt. Det er svært at skulle lære et par at kende, når overskriften er, at man caster hinanden til forældre. Nu hvor man ikke skulle være kærester

Mænd har fordele - de har blandt andet i flere generationer kunne løbe fra ansvaret, når en kvinde blev gravid. Det var hende, som blev stemplet. Nu har samfundet udviklet sig til, at det faktisk kan være en force, at være den, som bærer barnet. Derfor synes jeg bare, at vi kvinder skal være glade for, at det måske på det område har vendt.

Kan ikke gå at have ondt nogle steder over, at der er forskel på kønnene. Det har nemlig gennemtiden både været en fordel og en ulempe at være kvinde.

Ligestilling er efter min mening noget være bræk! Lad os nyde forskellen - det kunne jo være, at der var en grund til, at vi var forskellige.

Anmeld

9. december 2009

hc=k

Jamen altså jeg vil ikke stemples som værende umoralsk fordi jeg siger min mening Jeg svarede på spørgsmålet og jeg holder ved mit svar. Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal forsvare mig for jeg har jo ikke gjort noget galt..

Jeg synes da det er synd at enlige der gerne vil have børn ikke kan få det, men det er ikke mig der laver reglerne og det er ikke mig der stopper dem

Da jeg blev gravid skred faren og jeg stod der og valgte på gammeldags metode at jeg skulle være alene og der fortryder jeg ikke. Jeg ønsker da at alle skal kunne få deres ønske barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.