BellaT skriver:
Ja, jeg skrev for maaaange uger siden som anonym, men Ivf og Tynen var skarpe.
Jeg er 13 + 5 idag og har et lille problembarn i maven allerede.. Men er glad. Rigtig glad!
I mandags fik jeg et rigtigt møg-tal til risikovurderingen. 1:297. Grænsen for indkaldelse til moderkageprøve ligger på 1:300. Og risikoen for abort ved moderkageprøve er 1%. Dvs. risikoen for abort er næsten 3 gange så stor som risikoen for at vores barn fejler noget..
Vi fandt så ud af, at en af grundene til den høje risiko, skyldtes at scanneren ikke fandt et næseben. Scanningen tog så også kun ca. 5 min.
Fandtes der et næseben røg den op på 1:668.
Vi tog på privat scanningsklinik (Jordemoder.dk) der straks fandt et næseben og tilmed undersøgte en eller anden vene, som skulle vise en kurve som med 97% sikkerhed fortalte om barnet var rask eller ej. Og vores barn havde en perfekt kurve.
Så vi har fravalgt moderkageprøven. Nervøsiteten sitrer stadig i mig, men jeg tror på at vores baby er helt normal og rask derinde.
Og det er måske en lille pige. Kun måske. Men det mente hende der scannede, at det var. Men hun kunne ikke give nogen garanti. Ikke endnu. Men det er sscccchhh. Vi må se hvad scanningen siger til januar. Spændende.
Nå, men jeg har det overraskende godt. Kvalme har jeg haft indimellem. Og har stadig lidt. Trætheden er overvældende. Og tissetrangen har jeg allerede lært at leve med.
fra Helle...
ihh hvor fasteren er spændt....og hvis det nu blir en pige ,,så kan fasteren købe masser af kjoler..jubii......jubiii
og hvis det blir en dreng..så må hun jo bare købe katvig æble bluser...jubiii....