Jeg er gravid!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
27 svar
0 synes godt om
3. december 2009

BellaT

Ja, jeg skrev for maaaange uger siden som anonym, men Ivf og Tynen var skarpe.

Jeg er 13 + 5 idag og har et lille problembarn i maven allerede.. Men er glad. Rigtig glad!

I mandags fik jeg et rigtigt møg-tal til risikovurderingen. 1:297. Grænsen for indkaldelse til moderkageprøve ligger på 1:300. Og risikoen for abort ved moderkageprøve er 1%. Dvs. risikoen for abort er næsten 3 gange så stor som risikoen for at vores barn fejler noget..

Vi fandt så ud af, at en af grundene til den høje risiko, skyldtes at scanneren ikke fandt et næseben. Scanningen tog så også kun ca. 5 min. Fandtes der et næseben røg den op på 1:668.

Vi tog på privat scanningsklinik (Jordemoder.dk) der straks fandt et næseben og tilmed undersøgte en eller anden vene, som skulle vise en kurve som med 97% sikkerhed fortalte om barnet var rask eller ej. Og vores barn havde en perfekt kurve.

Så vi har fravalgt moderkageprøven. Nervøsiteten sitrer stadig i mig, men jeg tror på at vores baby er helt normal og rask derinde.

Og det er måske en lille pige. Kun måske. Men det mente hende der scannede, at det var. Men hun kunne ikke give nogen garanti. Ikke endnu. Men det er sscccchhh. Vi må se hvad scanningen siger til januar. Spændende.

Nå, men jeg har det overraskende godt. Kvalme har jeg haft indimellem. Og har stadig lidt. Trætheden er overvældende. Og tissetrangen har jeg allerede lært at leve med.

fra Helle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Lise

Kære Helle,

Det vidste vi jo godt  Men alligevel så TILLØKKKKKE

Anmeld

3. december 2009

linemus

Ih, tillykke!!! Sikke en masser dejlige nyheder i dag

Line

Anmeld

3. december 2009

Tikki

Næææææ tillykke tillykke  Jeg fik også ret dårlige tal med begge mine. Iza var 1:258 og Malthe var 1:53. De er begge sunde og raske  Kæmpe kram.

Anmeld

3. december 2009

Nadi

Ihh

Stort TILLYKKE, hvor er det bare skønt

Da jeg ventede Oliver havde vi en risikovurdering på 1:474 og vi blev tilbudt en moderkageprøve. Vi valgte den også fra pga abortrisikoen og fordi vi også blev tilbudt at få scannet hans hjertet. Risikovurderingen steg så til 1:700-et-eller-andet, men angsten/nervøsiteten sad alligevel i mig indtil han blev født. Så forstår dig fuldt ud!

Nu er jeg en klovn til at regne, så hvornår har du termin  

Anmeld

3. december 2009

Louise mortil4

rigtig mange gange tillykke med bebsen. Hvor er det dejligt

Anmeld

3. december 2009

BellaT

Nadi skriver:

Ihh

Stort TILLYKKE, hvor er det bare skønt

Da jeg ventede Oliver havde vi en risikovurdering på 1:474 og vi blev tilbudt en moderkageprøve. Vi valgte den også fra pga abortrisikoen og fordi vi også blev tilbudt at få scannet hans hjertet. Risikovurderingen steg så til 1:700-et-eller-andet, men angsten/nervøsiteten sad alligevel i mig indtil han blev født. Så forstår dig fuldt ud!

Nu er jeg en klovn til at regne, så hvornår har du termin  

Jeg har termin d. 5.6.2010. Blev rykket 4 dage frem til NF-scanningen.

Anmeld

3. december 2009

BellaT

Jeanette skriver:

Næææææ tillykke tillykke  Jeg fik også ret dårlige tal med begge mine. Iza var 1:258 og Malthe var 1:53. De er begge sunde og raske  Kæmpe kram.

Dejligt at høre at dine dejlige unger fik et højt risikotal. He He, det lyder ondt, for det er bare en ubehagelig situation at stå i.

Men håber du forstår.. Af egne egoistiske grunde synes jeg det er rart at vide at dine sunde smukke børn fik en høj risikovurdering..

Anmeld

3. december 2009

Mary

Stort stort tillykke!!!!!!  

Anmeld

4. december 2009

Anja

Mange gange tillykke !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.