En god ide at få tjekket ørerne. Så er du i hvert fald sikker på, at det ikke er det. Det er så svært, når de ikke vil sove, fordi man bliver bekymret for, hvad der er galt, og så er det godt at kunne udelukke nogle ting med vished.
På mig lyder det som om, han vågner og vil have selskab, og når han ikke får det, skriger han alt hvad han kan. Og det virker jo, for så kommer han op igen. Jeg ved fra mine kampe med Signe, at det er vigtigt at være konsekvent og vise dem, at det kun er ok at sove. Ellers bliver det forvirrende - nu må jeg lege, nu må jeg ikke, nu kommer jeg op, nu må jeg ikke osv. Jeg har selv kæmpet meget med hende og blev tilsidst helt forvirret og prøvede dit og dat med hende, men det blev bare endnu værre. Hun blev jo selv forvirret og græd bare endnu mere (men hun holdt så heller ikke op, når jeg tog hende op, nok fordi hun var blevet for træt).
Jeg siger ikke, at det er sådan I skal gøre, men min løsning har været den hårde metode med at lægge hende, sige godnat og gå ud. Så går jeg ind til hende hvert minut og lægger hende ned (giver vand nogle af gangene). Det virker her, på hende - jeg kunne aldrig drømme om at gøre det ved Nanna, hun er en helt anden person. De sidste to aftener har hun endda næsten ikke grædt, kun pylret, og det har taget 5 min. så sov hun.
Forskellen er jo så, at det her er når hun skal puttes om aftenen, jeres er jo om natten. Hvis Signe vågner om natten (sjældent), bruger jeg samme metode.
Sender lige et kram, for det er bare så hårdt at stå model til, når det går ud over ens egen søvn.
Knus Line
Anmeld