Jeg ved ikke hvad der sker for Simon for tiden! Han er helt umulig om natten. Den seneste tid har han vågnet omkring midnat, og så hyler han ellers bare indtil han får en flaske... og jeg prøver virkelig at få ham fra den natteflaske!!! Igår vågnede han kl 23:30 og var først bare vågen og glad. Christian foreslog at vi gav ham en flaske at sove videre på (han er ikke god til kampene!), men jeg sagde nej - han er IKKE sulten, han skal bare falde i søvn igen, basta! Og så begyndte festen da jeg prøvede at lægge ham. Han skreg og skreg og skreg som om at han var blevet forladt, manglede tryghed, havde ondt, u name it - og jeg tog ham ganske hurtigt op, og fordi jeg var meget træt tog jeg ham med ind i min seng og prøvede at få ham til at falde til ro. Men han græd og græd og græd. Og jeg krammede, sang, vuggede, men på trods af at han var dødtræt, så kæmpede han en brav kamp for ikke at falde i søvn. Efter en time kom Christian ind, og vi talte om hvad vi skulle gøre, for jeg holdt fast i at han ikke skulle have den flaske (han havde spist godt hele dagen, så han var IKKE sulten!), og da vi begyndte at snakke vågnede han op og begyndte at lege!!! Så var han glad og tilpas. Gosh! Møgunge!!!
Så prøvede jeg at putte ham i sin egen seng igen. Og så begyndte sirenerne igen...... Op igen, og så kom han sgu i barnevognen indenfor, og jeg trillede frem og tilbage i stuen. Han faldt til ro, og jeg smuttede i seng. Nåede lige at putte mig før han begyndte igen. Og så overtog Christian. For jeg var klar til at kyle ungen ud af vinduet! Det endte naturligvis med at han fik flaske kl 2 efter 2½ times kamp, og så faldt han i søvn og sov resten af natten i sin egen seng.
Hvad foregår der inde i hovedet på ham? Han ville jo gerne lege, men da han ikke måtte det skreg han hjerteskærende... Christian mener at han ikke er parat til at undvære nattemåltidet, men det mener jeg er bull-shit - han HAR jo sovet igennem, og han HAR undværet nattemåltidet...det blev indført igen da han var syg i marts og ikke spiste fast føde, og jeg kan ikke få ham fra det igen.
Er der nogen der stadig læser med? Hvad skal jeg gøre??? Jeg er træt, og vil gerne have min unge til at sove igennem igen...
Han har i øvrigt også et eller andet med at han ikke vil indtage mad ved spisebordet for tiden. I vuggestuen har de ingen probs med at få ham til at spise, men det kan være en kamp herhjemme. Og vi gør virkelig noget ud af at spise samlet og gøre det hyggeligt, men ofte skaber han sig bare så meget (f.eks. igår) at det ender med at jeg (meget imod min vilje) fodrer ham foran flimmeren, hvor han så spiser maden uden dikkedarer! Arrrggghh, han driver gæk med mig den lille drønnert!!!
Nå, kloge quinder - skriv nogle vise ord til en desperat mor, der engang havde en artig dreng, hvilket hun ikke helt kan prale af længere...
Anmeld