Natteterrorist!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. april 2008

Lise

Jeg ved ikke hvad der sker for Simon for tiden! Han er helt umulig om natten. Den seneste tid har han vågnet omkring midnat, og så hyler han ellers bare indtil han får en flaske... og jeg prøver virkelig at få ham fra den natteflaske!!! Igår vågnede han kl 23:30 og var først bare vågen og glad. Christian foreslog at vi gav ham en flaske at sove videre på (han er ikke god til kampene!), men jeg sagde nej - han er IKKE sulten, han skal bare falde i søvn igen, basta! Og så begyndte festen da jeg prøvede at lægge ham. Han skreg og skreg og skreg som om at han var blevet forladt, manglede tryghed, havde ondt, u name it - og jeg tog ham ganske hurtigt op, og fordi jeg var meget træt tog jeg ham med ind i min seng og prøvede at få ham til at falde til ro. Men han græd og græd og græd. Og jeg krammede, sang, vuggede, men på trods af at han var dødtræt, så kæmpede han en brav kamp for ikke at falde i søvn. Efter en time kom Christian ind, og vi talte om hvad vi skulle gøre, for jeg holdt fast i at han ikke skulle have den flaske (han havde spist godt hele dagen, så han var IKKE sulten!), og da vi begyndte at snakke vågnede han op og begyndte at lege!!! Så var han glad og tilpas. Gosh! Møgunge!!!
Så prøvede jeg at putte ham i sin egen seng igen. Og så begyndte sirenerne igen...... Op igen, og så kom han sgu i barnevognen indenfor, og jeg trillede frem og tilbage i stuen. Han faldt til ro, og jeg smuttede i seng. Nåede lige at putte mig før han begyndte igen. Og så overtog Christian. For jeg var klar til at kyle ungen ud af vinduet! Det endte naturligvis med at han fik flaske kl 2 efter 2½ times kamp, og så faldt han i søvn og sov resten af natten i sin egen seng.

Hvad foregår der inde i hovedet på ham? Han ville jo gerne lege, men da han ikke måtte det skreg han hjerteskærende... Christian mener at han ikke er parat til at undvære nattemåltidet, men det mener jeg er bull-shit - han HAR jo sovet igennem, og han HAR undværet nattemåltidet...det blev indført igen da han var syg i marts og ikke spiste fast føde, og jeg kan ikke få ham fra det igen.

Er der nogen der stadig læser med? Hvad skal jeg gøre??? Jeg er træt, og vil gerne have min unge til at sove igennem igen...

Han har i øvrigt også et eller andet med at han ikke vil indtage mad ved spisebordet for tiden. I vuggestuen har de ingen probs med at få ham til at spise, men det kan være en kamp herhjemme. Og vi gør virkelig noget ud af at spise samlet og gøre det hyggeligt, men ofte skaber han sig bare så meget (f.eks. igår) at det ender med at jeg (meget imod min vilje) fodrer ham foran flimmeren, hvor han så spiser maden uden dikkedarer! Arrrggghh, han driver gæk med mig den lille drønnert!!!

Nå, kloge quinder - skriv nogle vise ord til en desperat mor, der engang havde en artig dreng, hvilket hun ikke helt kan prale af længere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2008

Tikki

Jeg ville helt vildt gerne kunne sige et eller andet klogt, men det eneste jeg kan siger er, at Iza har opført sig som du beskriver de sidste 4 dage.....og jeg er lidt træt! Jeg har sovet på sofaen sammen med hende, fordi faderen jo skal på job og hun skriger som en vanvittig og vækker naboerne, hvis hun bliver lagt i sin seng for tidligt...det er ren strategi. Hun har om nogen anden sovet godt før og har i flere måneder afvist flasken og mælk, men nu vågner hun kl. 23 og skal have flaske. I nat også kl. 2.00, men gav hende bare vand - hun græder hjerteskærende og vil kun putte hos mig....ikke faderen. Kan det mon være det her seperationsangst kombineret med et tigerspring?.......Jeg håber og regner med det er en periode.

Anmeld

23. april 2008

Lise

ihhh, hvor er det dog bare befriende ikke at være den eneste, selvom jeg ikke ville ønske dette for nogen ...

Jeg aner virkelig ikke hvad det går ud på, men det kan virke som om det er noget aldersbetinget hvis Iza er på samme måde.

Anmeld

23. april 2008

ivfmarie

Har du prøvet med kamillethe om natten i stedet for mælk? Det er en god måde at vænne ham fra nattemåltidet igen. Han får lidt varmt i maven, men der er ingen næring i, så kroppen vænnes fra at skulle have næring om natten.
Vi er så svage her i familien, at INGEN kampe kæmpes om natten, så ved mindste tegn på tuderi om natten: wupti en falske the i kloakken, og så er der ro igen!
Her i huset går al nataktivitet ud på at få moren/faren hurtigst muligt i seng igen.
Jeg holder på at de små ikke kan være udspekulerede - selvom det tit virker sådan. Så en ny opførsel kunne tyde på at noget er anderledes i deres liv.
Har Simon været syg/snottet for nylig? Måske er det øre-vrøvl? Det kunne det faktisk godt lyde til...

Jeg må smutte - sultent barn!

Anmeld

23. april 2008

Lise

Hej Marie, Jeg har prøvet et par gange, både om natten og om dagen, at give ham kamillethe, men han vl ikke ha' det. I nat prøvede vi at give ham vand, men det gjorde ham bare endnu mere hys. Anderledes...altså, der er kun vuggestuen, men han er efterhånden rigtig glad for at være der, at jeg ikke tror det er det. Simon er for det meste snottet, men det er slet ikke galt lige nu. Jeg tror ikke det er ørene, for han har ingen problemer med at ligge ned. Jeg prøvede nemlig også i nat at holde hans hoved hævet, men det havde ingen effekt. Og han er blevet kigget i ørene en del gange efterhånden - senest forrige weekend, og der er ingenting. OG så er der jo lige det der med at han gerne ville lege. Han blev jo rolig og glad så snart han fik lov til det, og sur og ked så snart jeg tog den plasticflaske som han fjollede med fra ham igen. Vi talte faktisk også lidt med sp'en om det for en uge siden da hun var her, og hun spurgte også til om der var noget anderledes eller om vi havde været meget ude eller haft mange gæster, men nej - for det allermeste har Simon en enorm rolig og ensartet dag, hvilket det virker til (mens han er vågen i hvert fald) at han trives enormt godt med. What to do........................

Anmeld

23. april 2008

Anja

Sådan som du beskriver Simons adfærd var præcis sådan Elias var i weekenden !

Og mandag kunne lægen konstatere at han har mellemørebetændelse .... synes det er værd at få tjekket.

To nætter i træk var han helt umulig og skreg så snart han blev lagt i sin seng. Han ville kun være hos sin mor og helt sidde op med hovedet mod mit bryst og sove. Han kunne ligge i mange minutter og skrige i sengen for så at komme op til mig og falde i søvn inden for 15 sek ! Nu hvor han har fået penicilin og panodil sover han som han plejer: i sin egen seng fra ca kl 19 til kl 06. Jeg har lagt en dyne under madrassen i hovedgærdet så hans hoved er løftet, det skulle lette trykket i ørerne.

Ved ikke om det er det der kunne være på spil med Simon .... men det lyder meget velkendt.

Anja

Anmeld

23. april 2008

Lise

Nåmen, så må vi hellere få tjekket ørebasserne...har bare svært ved at forestille mig det er det, men hvad ved jeg. På den anden side kunne han jo heller ikke høre den ene bjælde i sidste uge til Boel, og så er der det med maden. Har meget svært ved at fodre ham når han er syg. Har dog tjekket temperaturen flere gange den sidste uge, og der har ingen feber været, og han har på ingen måde været sølle når han har været vågen. Der er kun lige den der natteseance..og så maden...

Har netop ringet til lægen, men der er jo aftenkons idag, så må vente til kl 14.

Anmeld

23. april 2008

bette

hmm ja du har lige beskrevet vores aften fuldstændig...!
det er såå hammer hårdt.. skal til lægen med ham idag for at udelukke ørene.. og hvis det ik er ørene.. ja så må det jo være en del af udviklingen.. bare en belastende en af slagsen..:-o

Anmeld

23. april 2008

Lise

bettemouse skriver:

hmm ja du har lige beskrevet vores aften fuldstændig...!
det er såå hammer hårdt.. skal til lægen med ham idag for at udelukke ørene.. og hvis det ik er ørene.. ja så må det jo være en del af udviklingen.. bare en belastende en af slagsen..:-o

Du må gerne lige skrive når du har været til lægen med ham. Det kunne jo være interessant hvad han/hun sagde...

Anmeld

23. april 2008

Anja

Lise skriver:

Nåmen, så må vi hellere få tjekket ørebasserne...har bare svært ved at forestille mig det er det, men hvad ved jeg. På den anden side kunne han jo heller ikke høre den ene bjælde i sidste uge til Boel, og så er der det med maden. Har meget svært ved at fodre ham når han er syg. Har dog tjekket temperaturen flere gange den sidste uge, og der har ingen feber været, og han har på ingen måde været sølle når han har været vågen. Der er kun lige den der natteseance..og så maden...

Har netop ringet til lægen, men der er jo aftenkons idag, så må vente til kl 14.

Elias var heller ikke pjevset om dagen før i weekenden. Han kunne heller ikke høre bjælderne - specielt ikke på højre øre, hvor han har haft mellemørebetændelse før.
Han har også haft nedsat appetit i sidste uge og i weekeden.

Håber da ikke, at Simon har noget med ørerne :S

Vi skal til ørelæge den 7. maj med Elias for at få ham ordenligt tjekket både pga det med bjælderne og det med nu 2 gange mellemørebetændelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.