Abort - nu som "gør-det-selv"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.749 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. december 2009

Marco2

Arhmen, slutter denne farce aldrig??

Jeg valgte jo at få/ta' en medicisk abort da jeg havde mistet. Det skulle jeg så aldrig have gjort.

Jeg fik 3 brune konvolutter med hjem samt en folder.

Èn pose med abortpiller, en pose med hhv stærk og alm. smertestillende. Og så havde den rare sygeplejerske skrevet hvad der var hvad. Godt jeg kunne tyde hendes håndskrift, så jeg ikke åd abortpillerne og proppede 8 pinex op et vist sted hvor solen ikke skinner....

I den kære "gør-det-selv"-folder står der så at man efter 2-3 timer vil få en kraftig blødning. OK. fint nok. Men der gik 2 timer, så 3 timer og så 4 timer... sker der snart noget?? Så jeg kigger i folderen igen, hvor der så står at hvis ikke blødningen er startet efter 3 timer skal man lægge en 3. piller op... whart? jeg har kun fået 2... og de er sgu brugt!! Der mangler sgu også altid skruer når man køber møbler fra IKEA.

Jeg ringer så derude, hvor en "rar" dame fortæller at det er meget normalt at blødning først kommer efter 4-6 timer. Hvorfor f*** står det så ikke i folderen? Det er jo noget sårbart for den der står i det, og altså ikke et spørgsmål om man har anvendt en forkert skrue et sted...

I den kære folder står der så at det er meget  normalt at man bløder i op til 2 uger. OK. Jeg styrtbløder så stadigvæk efter 2 uger... 

Har ikke fået nogen tid til kontrol, for det skal man åbenbart også lige selv stå for. Måske de skulle overveje onlinebooking til div. undersøgelser og operationer for at gøre det fuldendt "gør-det-selv".

Je ringer så derud idag, fordi jeg stadig bløder og ikke har været til kontrol. Får en tid allerede kl. 12.00 idag. Fint nok. Begiver mig ATTER til Skejby. Har nu været derude 4 gange på mindre end 3 uger pga den åndsvage graviditet.

Bliver scannet og ja, som frygtet siger hun så.. jeg bliver lige nødt til at konferere med en anden læge...

Jamen self skal det her heller ikke gå som det skal. Min krop kan ikke finde ud af en skid, udover at addere adskillige kilo til min røv, lår og mave. Men det klarer den så også til UG med kryds og slange.

Der sidder åbenbart stadig noget snask. Det skal være under 15 mm. men mit er 15,8 og altså lige på grænsen. Det sidder helt nede i livmoderhalsen, så det kan måske sætte sig og stoppe til. 

Og så  kommer det bedste af det hele. Jeg skal nu gå hjem og se henover weekenden. Og VURDERER JEG SELV at blødningen er aftaget og det hele er kommet ud, vil de regne med at det er som det skal være. Hvis ikke JEG SELV VURDERER at det er som det skal være, skal jeg så SELV bestille tid til en ny scanning på mandag. Og så evt. derefter en udskrabning.

ARHMEN!! Jeg er for fanden ikke læge. Hvordan skal lille amatør-biolog herhjemme i stue laboratoriet vurdere om det er som det skal være.... og hvis bløningen er aftaget, betyder det så at "kanalen" er stoppet eller er alt kommet ud??

Jeg er sgu så frustreret over det her "gør-det-selv" forløb. Havde jeg anet bare en smule om hvordan det her ville være, er der ingen tvivl om at jeg havde valgt anderledes. Men det står der jo selvfølgelig heller ikke en skid om i deres kære "gør-det-selv"-folder.

Måske de skulle ændre logo. Skejby - gør-det-selv i bedste Silvan stil.

AG - behøver jeg at sige.. en smule pissed...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Rasmine

Pyha, Ag

Sikke dog et lorteforløb!

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end jeg også selv ville blive fåkking træt af den måde det skal foregå på.

Anmeld

3. december 2009

Joan ( Smallie )

Åhh AG hvor er jeg ked af at høre der ikke er noget der vil lykkes for dig.

Hvad fanden er det lige der sker for dem. Det kan man sku da ikke.

Det er godt nok også ved at have været et langt forløb. Ved ikke hvad jeg skal sige andet end at jeg lige er noget chokket over hvordan de har behandlet dig.

Du får lige en  og håber på det hele er som det skal være efter weekenden

Anmeld

3. december 2009

Muffinmus

årh mand dog...sikke nogle tåber!

Kan kun sige jeg hadve æst så meget negativt og den medicinske at jeg er lykkelig for at jeg valgte den kirurkiske...tog 15 min og blødte kun få dage.

Synes den medicinske er skod i næswten allede tilfælde jeg er stødt på.

Synes fandme det er for dårlgit de lader folk gøre det hele selv, som du siger manlger der ALTID skruer og vi almindelige mennesker fatter hat af det hele

Føler virkelig med dig.

Anmeld

3. december 2009

Helle30

Det er da også den mest følsomme "gør-det-selv- situation" man kan blive sat i. Det er ganske enkelt for dårligt, at der ikke var piller nok med, og at sygeplejersken kunne oplyse et andet tidsinterval end det, der var angivet på pakken.

Kære AG. Jeg håber for dig/jer, at det snart er overstået, så I kan se fremad. Det har du ærligt fortjent.

Store knusere fra Helle

Anmeld

3. december 2009

Kaufie

Jeg er målløs - at behandle kvinder, der er midt i en stor sorg på den måde. Det kan ikke være rigtigt.

Efter dit forløb med den medicinske, er jeg "glad" for mine 15 timers ventetid på den nemme løsning.

Håber snart du er ovre det her pis, så I kan komme videre i jeres liv.

Anmeld

3. december 2009

Lene76

ej det kan de fanme da ik forvente at man selv kan vurdere.... det bekræfter bare min store frygt for hvordan det bliver med alle de store sygehuse...... ja velkommen til skejby gør det selv hospital......

kan eder godt forstå at du er gal.....

go bedring håber snart det er over.

Anmeld

3. december 2009

Marco2

Tak skal I ha' gørlz. Ja det er dødfrustrerende.

Læs ikke hvis du er sart...

I dag er blødningen gået helt grassat. Det vælter ud. Og nu er det jo som sagt et gør-selv-projekt, så jeg googler og googler.. for hvor meget er FOR meget blødning? Har nok brugt 5-6 bind siden kl. 12.00 og har siddet i flere halve timer på toilettet, fordi det bare løber ud. På et tidspunkt nåede jeg ikke ud på toilettet før der kom en ordentlig skylle, så  det røg ud over det hele.. underbusker, bukser und alles...

Og der kommer "klatter" ud på størrelse med nødder...

Undskyld det vamle indlæg, men jeg aner jo intet om det og begynder at synes det hele er lidt underligt med alt det blod....

F*** hvor ville jeg ønkse jeg havde haft tid til den udskrabning så jeg slap for det her piiis.

AG - frustreret

Anmeld

3. december 2009

Rasmine

Arj, synes fanme du skal kontakte vagtlægen!

Anmeld

3. december 2009

Anja

Synes det lyder voldsomt, jeg ville kontakte vagtlægen !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.