Øv nu er jeg sgu nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2009

Helle30

Kære Betina.

Jeg krydser lige for dig igen. Jeg kan godt se, det virker lidt vildt, at de ligerfrem er så hurtige. Vi hører jo nærmest ikke om andet end ventetider på hin undersøgelse og hist behandling.

Jeg kan godt forstå, hvis det gør dig nervøs. - Hvis du føler, de ved noget, du ikke ved. Sådan tror jeg ikke, du skal se på det. Prøv at glæde dig over, at du kommer hurtigt til. Evt. celleforandringers karakter tror jeg ikke lader sig afsløre i et celleskrab - det er derfor, de gerne vil have dig til yderligere undersøgelse. Der er da, under alle omstændigheder godt, at du kan komme til så hurtigt. Jeg har selv prøvet at have en tvivlsom prøve, der skulle tages om. I den uge jeg ventede, havde jeg allerede nået at tænke over mit testamente, døbe mine ufødte børn, rejse jorden rundt i tankerne og beslutte at TV2 skulle spille til min begravelse - bare ét nummer. - Men de planer kunne jeg heldigvis ikke bruge til noget.

Jeg vil tænke på dig på onsdag.

Knus fra Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

BK

Helle30 skriver:

Kære Betina.

Jeg krydser lige for dig igen. Jeg kan godt se, det virker lidt vildt, at de ligerfrem er så hurtige. Vi hører jo nærmest ikke om andet end ventetider på hin undersøgelse og hist behandling.

Jeg kan godt forstå, hvis det gør dig nervøs. - Hvis du føler, de ved noget, du ikke ved. Sådan tror jeg ikke, du skal se på det. Prøv at glæde dig over, at du kommer hurtigt til. Evt. celleforandringers karakter tror jeg ikke lader sig afsløre i et celleskrab - det er derfor, de gerne vil have dig til yderligere undersøgelse. Der er da, under alle omstændigheder godt, at du kan komme til så hurtigt. Jeg har selv prøvet at have en tvivlsom prøve, der skulle tages om. I den uge jeg ventede, havde jeg allerede nået at tænke over mit testamente, døbe mine ufødte børn, rejse jorden rundt i tankerne og beslutte at TV2 skulle spille til min begravelse - bare ét nummer. - Men de planer kunne jeg heldigvis ikke bruge til noget.

Jeg vil tænke på dig på onsdag.

Knus fra Helle

Tusind tak... Det er rigtigt sødt af dig... Håber godt nok på det bedste, men det er ikke nemt...

Det lykkedes lige min moster at gøre mig endnu mere nervøs, hun har lige været på besøg, og så fortalte jeg at jeg skulle på sygehuset på onsdag, til den der undersøgelse... Så siger nå også dig, det ligger til familien, åbenbart har både min mor, mine mostre og min ene kusine også fået fjernet deres understel pga. celleforandringer...

Så hvis i lige gider være så søde at krydse alt hvad krydses kan på onsdag så vil jeg være glad...

Anmeld

6. december 2009

ivfmarie

Argh.. jeg kan sgu godt forstå hvis du bliver lidt nervøs!

Celleforandringer er jo i sig selv ikke farlige.. Men hvis der ses celleforandringer i et celleskrab fra livmodermunden, så kan det betyde er der måske er noget værre under opsejling... Det er jo rigtigt at celleforandringer kan være et for-for-stadie til livmoderhalskræft. Det er derfor vi bliver tilbudt undersøgelsen.
Men.. Celleforandringer bliver ikke til cancer på et øjeblik - der er "masser" af tid indimellem, hvor der kan sættes en bahandling ind inde det udvikler sig til noget alvorligere!

Jeg siger ikke at du (eller generelt at vi , piger) ikke skal tage undersøgelsen aævorligt.. jeg siger bare at vi skal tage det med ro, og lade være med at gå i panik!

Jeg synes at det er rigtig dejligt at du har fået en hurtig tid - så har du en svar inden jul, og så behøver du ikke bekymre dig mere om det før om 2 år!

Pøj pøj

Marie (der engang har været en af de der damer der undersøgte celleprøver, og derfor ved meget om diverse forandringer og forstadier i undervognen)

Anmeld

6. december 2009

bette

min svigermor fik af vide at hun havde celleforandringer i underlivet..
men det viste sig ikke at være noget galt.. og forandringerne forsvandt igen..

og hun er helt rask stadig..

men kan skisme godt forstå du er nervøs..

håber at høre fra dig når du får svar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.