Helle30 skriver:
Nu forstår jeg ikke helt - eller også VIL jeg ikke forstå: Har I ikke pasningsgaranti i Kbh?
Synes det er helt fint, hvis du selv ser det som en god udfordring. Men hvis det udelukkende handler om nød, så skal du altså opkræve kommunen intet mindre end det, det koster at have børn på kost. Du skal også tænke på, at der er en del spild og at fødevarer (mælk, brød, frugt mv) ikke bare kan holde sig ubegrænset.
- Helle
Jeg kan ikke kræve noget af kommunen, da jeg er selvstændig ;). Jeg skal selv stå for driften af min pasningsordning. Københavns kommunen har en ordning, der hedder privat dagpleje, hvor du kan passe dit eget barn og 1 andet barn og så blive ansat af kommunen og få løn af dem til det. Men du skal så også betale en plads for dit eget barn (2790 kr/mdr for en institutionsplads her i KBH), så det kunne ikke løbe økonomisk rundt for os. Derfor har jeg valgt at blive selvstændig og derved kan jeg selv sætte prisen pr. barn. Når man som forældre vælger en privat pasningsordning her i København kan kommunen give 75% i tilskud...hvis altså den private pasningsordning er godtkendt af kommunen. Det er jeg så blevet - de skulle gennegå mit hjem, straffeattest, min uddannelse osv. Så kommer de og laver tilsyn en gang imellem - ellers skal jeg klare resten selv. Så jeg kan ikke kræve noget af kommunen, da jeg ikke er ansat af dem men af mig selv. Jeg skal opgive prisen på mad, så forældrene kan få deres tilskud.
Det hedder sig, at vi har pasningsgarenti i København, men der er lange ventelister. Vi er mange, der venter på plads. Man kan godt få en plads, men det kan være i den anden ende af byen og det er langt her i København med mydretrafik og bilpropper - vi vil ikke løbe an på det, da vi så ikke kan nå at hente. Man kan nemlig ikke sige nej til en anvist garantiplads for så ryger man helt af ud af ventelisten og skal starte forfra. I øvrigt er der også ventetid på garantiventelisten på ca. 3 måneder alligevel og så vil vi hellere vente på det sted vi er skrevet op til. Vil heller ikke have hvad som helst her i Kbh :-o. Men der er et stort stort problem med at få plads her i Kbh - alle venter og nogle 1 år eller mere på en plads. Vores udsigt hedder december i år.
Håber det opklarede lidt :D
Anmeld