hvad koster....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. april 2008

Tikki

..mad til de små om måneden? Ja, det er et underligt spørgsmål, men jeg er blevet bedt om at oplyse kommunen om, hvad jeg skal bruge på mad i min lille private pasningsordning om måneden pr. barn og jeg har virkelig ingen anelse.

Nogen, der har et bud? Er 100 kr om måneden for lidt?

Hilsner fra Jeanette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2008

ivfmarie

Ja da - alt for lidt!
Tænk bare på frugt alene! Så kommer der rugbrød og pålæg og drikkevarer. Og der skal vel også være lidt knækbrød/kiks eller lignende.
Men et bud på hvor meget det så bliver - det har jeg ikke lige...

Anmeld

22. april 2008

Mikkelmusen

Hvis det er til både brød og frugt og boller osv hvad de spiser i løbet af dagen, så tror jeg ikke 100 kr rækker. Frugt er dyrt skal du tænke på. Og lige nu spiser de ikke så meget hvorimod de senere spiser en del mere.

Jeg kan altså ikke give et bud på en pris, men 100 kr lyder ikke af meget.

Anmeld

22. april 2008

Helle30

Kender du ikke en dp'er, du kan spørge? 100 kr. rækker overhovedet ikke, det er jeg sikker på. Det er jo ca. 5 kr. om dagen. Men nu er jeg nysgerrig (og har muligvis ikke fulgt ordentligt med) Hvad er det for en pasningsordning, du driver? Er det sådan midlertidigt ift. strejken, eller er du blevet dp'er? - Helle, vanvittig over at være alenemor med snottet powernapbaby>(

Anmeld

22. april 2008

Tikki

Men hos mig kommer de først kl. 9.00 og er der kun til kl. 15.00. Dvs. de skal kun have rugbrødsmadder og frugt - altså 2 måltider ca. Jeg har regnet med ca. 3 kr. pr måltid pr. barn og de er max. ca. 1 år, dem jeg passer. Kan godt være det er for lidt?

Jeg er ikke startet op endnu, men skal passe 2 ekstra børn ud over min egen datter. Det simpelthen fordi vi ikke kan få plads her i København. Jeg har taget orlov uden løn på ubestemt tid (til vi selv får plads) fra mit job som pædagog og starter op her. 1. maj med mit eget lille enmandsfirma. Jeg er godkendt af kommunen, men ikke ansat af dem - godkendt fordi forældrene så kan få 75% af deres udgifter ved at få deres barn passet hos mig dækket. Men ellers skal jeg selv stå for det hele. Bliver lidt sjovt ;)

Anmeld

22. april 2008

Helle30

Nu forstår jeg ikke helt - eller også VIL jeg ikke forstå: Har I ikke pasningsgaranti i Kbh?
Synes det er helt fint, hvis du selv ser det som en god udfordring. Men hvis det udelukkende handler om nød, så skal du altså opkræve kommunen intet mindre end det, det koster at have børn på kost. Du skal også tænke på, at der er en del spild og at fødevarer (mælk, brød, frugt mv) ikke bare kan holde sig ubegrænset.

- Helle

Anmeld

22. april 2008

Mikkelmusen

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men får de intet om formiddagen?
Og hvad med juice og saft?

Anmeld

22. april 2008

Tikki

Helle30 skriver:

Nu forstår jeg ikke helt - eller også VIL jeg ikke forstå: Har I ikke pasningsgaranti i Kbh?
Synes det er helt fint, hvis du selv ser det som en god udfordring. Men hvis det udelukkende handler om nød, så skal du altså opkræve kommunen intet mindre end det, det koster at have børn på kost. Du skal også tænke på, at der er en del spild og at fødevarer (mælk, brød, frugt mv) ikke bare kan holde sig ubegrænset.

- Helle

Jeg kan ikke kræve noget af kommunen, da jeg er selvstændig ;). Jeg skal selv stå for driften af min pasningsordning. Københavns kommunen har en ordning, der hedder privat dagpleje, hvor du kan passe dit eget barn og 1 andet barn og så blive ansat af kommunen og få løn af dem til det. Men du skal så også betale en plads for dit eget barn (2790 kr/mdr for en institutionsplads her i KBH), så det kunne ikke løbe økonomisk rundt for os. Derfor har jeg valgt at blive selvstændig og derved kan jeg selv sætte prisen pr. barn. Når man som forældre vælger en privat pasningsordning her i København kan kommunen give 75% i tilskud...hvis altså den private pasningsordning er godtkendt af kommunen. Det er jeg så blevet - de skulle gennegå mit hjem, straffeattest, min uddannelse osv. Så kommer de og laver tilsyn en gang imellem - ellers skal jeg klare resten selv. Så jeg kan ikke kræve noget af kommunen, da jeg ikke er ansat af dem men af mig selv. Jeg skal opgive prisen på mad, så forældrene kan få deres tilskud.

Det hedder sig, at vi har pasningsgarenti i København, men der er lange ventelister. Vi er mange, der venter på plads. Man kan godt få en plads, men det kan være i den anden ende af byen og det er langt her i København med mydretrafik og bilpropper - vi vil ikke løbe an på det, da vi så ikke kan nå at hente. Man kan nemlig ikke sige nej til en anvist garantiplads for så ryger man helt af ud af ventelisten og skal starte forfra. I øvrigt er der også ventetid på garantiventelisten på ca. 3 måneder alligevel og så vil vi hellere vente på det sted vi er skrevet op til. Vil heller ikke have hvad som helst her i Kbh :-o. Men der er et stort stort problem med at få plads her i Kbh - alle venter og nogle 1 år eller mere på en plads. Vores udsigt hedder december i år.

Håber det opklarede lidt :D

Anmeld

22. april 2008

Tikki

Chihuahuamus skriver:

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men får de intet om formiddagen?
Og hvad med juice og saft?

Juice og saft får de ikke her hos mig - de får vand ;) Min egen datter får heller ikke andet.

De børn jeg skal passe har nogenlunde samme rytme som min egen datter - altså mad kl. ca. 11 og igen kl. 14....De kommer jo først kl. 9, så synes ikke jeg kan putte flere måltider ind der. De bliver hentet kl. 15, så synes det er fint med de to måltider....selvfølgelig, hvis de er sultne skal de have mad ;)

Anmeld

22. april 2008

Tikki

Jeg har talt med min veninde, der er leder i en vuggestue. De har et madbudget, der hedder ca. 7 kr. om dagen pr. barn...og det er altså for hele dagen!.....så jeg var da ikke helt galt på den :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.