Puha, jeg synes det er svært at råde, Heidi!
Jeg kan godt forstå at man gerne vil have alle de dårlige vaner ud af lejren før man roder sig ud i noget nyt.
Men kan man nogensinde det?
Samtidig vil jeg så sige at det hele heller ikke skal være kaos når man planlægger så stort et projekt som et barn nu er 
Det er VIRKELIG en kæmpe omvæltning at få nr. 2 (Som du nok også har kunnet læse de sidste par dage herinde), og det kan jo både gå den ene og den anden vej med den "store" når man introducerer et nyt medlem af familien.
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at få tyndet ud i de "problemer" (Ej, det er sgu et forkert og hårdt ord, men ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det) I har med Mikkel.
Ring til SPén (Det må man nemlig gerne selvom de er over de 2, fik jeg at vide da hun var her ved Paw), kontakt dem Mette snakker om, skriv til Lola i Go´morgen DK.. Ja, bare et eller andet.
Få nogle råd og lidt vejledning i hvordan I kan forsøge at bekæmpe/ændre/undgå/tackle de ting der generer jeres hverdag lige nu.
Det kan være at folk "udefra" har andre fif i ærmet og et andet syn på tingene og at I så derved kan få en masse nye redskaber og fornyet energi til at tage kampen op igen 
Jeg synes ikke at det er et nederlag og at man er en falliterklæring som mor fordi man har brug for hjælp.
Trust me!
Ens egne børn kan sgu hyle en så meget ud af den at man ikke kan se klart og det hele går i hårknude og så er det at man nemt kommer til at "lade stå til".
Jeg har selv kontaktet SPén mht. Stellas taleprobs og hendes "putteproblemer" og fik en masse gode råd og et klap på skulderen med på vejen.
Jeg ved ikke om der er hoved og hale i det og om jeg overhovedet er kommet med noget brugbart.
Om du kan klare 2 børn når Steffen er væk.. Tja.. Hvorfor ikke?
Tingene går jo som regel alligevel og man lærer at leve og affinde sig med tingene som de nu engang er.
Det er altid svært at planlægge sig ud af ting, for det bliver sgu aldrig som forventet alligevel 
Men derfor ville det da være rart at have ro på det andet først..

Trine - Med mange rodede og forvirrede tanker, som du nok kan læse
Det er altså nemmere at forklare face-to-face
Anmeld