Mumto3 skriver:
Jamen vi har også prøvet den med at skulle smage en lille bitte bid. f.eks. som jeg fortalt om i forgårs hvor han skulle spise en pasta der havde været dyppet i kødsovs, og så brækkede han sig.
Det med at sørge for at der altid er noget han kan lide er lidt svært, når det KUN er pasta. Derfor får han også tit lov til at få en rugbrødsmad.
Men som sagt hvis han skal smage på maden brækker han sig, og så er det jeg bliver itvivl om vi skal lade ham smage på maden???? Vi presser ham ikke, det er (næsten) frivilligt.
Jeg kan godt se det er svært, hvis han KUN kan lide pasta...men så prøv at lægge lidt pasta på tallerknen hver dag, men samtdig lidt andet som han SKAL smage bare en mikro bid af....det skal du forlange før han må forlade bordet - ikke at han skal spise det, men at han skal smage. Fortæl ham så, at så er det okay han lader det ligge, hvis han ikke kan lide det.
Lad være med at observere ham, mens I spiser...sid ikke og vent på han tager en bid og kik ikke på ham. Bare så længe han forstår, hvad det går ud på. Fortæl ham hvorfor han skal smage - at mor og far gør det samme osv. Lad ham så spise i fred og du kommenterer kun maden ved at han skal smage....intet andet.
Hvis han direkte kaster op af det nu, skal du give det tid...er sikker på det nok skal komme. Men pres ham ikke, forklar ham hellere, at det er vigtigt han smager, men okay at levne.
For mig er det vigtigt, at mine børn vil smage den mad jeg står og bruger tid på at lave, samt den mad der bliver serveret, når vi er ude. Og jeg vil simpelthen ikke høre et ad. Hvis de får sagt det skal jeg blot kigge på dem og de siger: mad er ikke ad 
Det kræver tålmodighed, men det skal nok komme. Held og lykke med det .)