Er det bare mig...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.789 visninger
17 svar
0 synes godt om
28. november 2009

Anonym trådstarter

Fik en lille baby for små 3 uger siden. Et rigtig ønskebarn, og min mand og jeg er begge helt forelskede i den lille.

Men - der er nu gået 3 uger, og vi havde i dag en aftale om at skulle ud og besøge min svigerfar, hvor vi skulle spise frokost og drikke eftermiddags kaffe. (I en by 40 min fra vores)

Her i morges kunne jeg så slet ikke håndtere det, at skulle afsted med den lille. Synes det er alt for tidligt - men ved også godt at én gang jo skal være den første.

Det endte dog med at min mand kørte afsted alene (han kunne godt se at jeg slet ikke var i stand til at tage afsted), mens jeg nu sidder opløst i gråd.

Selvom jeg elsker den lille virkelig højt - så kommer det bag på mig HVOR meget arbejde der er i sådan en lille én. Er jo nærmest på 24 timer i døgnet. Selv morgen kaffen er en by i Rusland.

Er det bare mig der ikke kan klare mosten - eller er der nogen af jer andre der har prøvet det samme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2009

Mathilde

Jeg tror bestemt ikke bare det er dig!

Jeg har også haft det sådan og kan stadig have dage, hvor jeg bare ikke kan overskue noget. I starten havde jeg bare brug for at være meget mig selv sammen med min datter og have hende tæt på mig hele tiden. Vi var afsted med hende første gang da hun var 4uger og jeg ville også helst have blevet hjemme..

Det er bare et kæmpe arbejde at blive mor og jeg elsker det! Og jeg elsker min datter...men jeg kan stadig have dage (især hvis jeg er træt) hvor jeg savner at være mig selv og tiden inden jeg blev mor. Men jeg får dårlig samvittighed med det samme jeg tænker tanken. Jeg er meget alene med min datter og det ER bare hårdt ind imellem!

Jeg tror det er normalt at have det sådan og man skal jo også lige "lære" sit nye liv som mor at kende... Jeg har i hvert fald snakket med flere, som har samme tanker og følelser...

Knus Mathilde

Anmeld

30. november 2009

qp

Fik en lille baby for små 3 uger siden. Et rigtig ønskebarn, og min mand og jeg er begge helt forelskede i den lille.

Men - der er nu gået 3 uger, og vi havde i dag en aftale om at skulle ud og besøge min svigerfar, hvor vi skulle spise frokost og drikke eftermiddags kaffe. (I en by 40 min fra vores)

Her i morges kunne jeg så slet ikke håndtere det, at skulle afsted med den lille. Synes det er alt for tidligt - men ved også godt at én gang jo skal være den første.

Det endte dog med at min mand kørte afsted alene (han kunne godt se at jeg slet ikke var i stand til at tage afsted), mens jeg nu sidder opløst i gråd.

Selvom jeg elsker den lille virkelig højt - så kommer det bag på mig HVOR meget arbejde der er i sådan en lille én. Er jo nærmest på 24 timer i døgnet. Selv morgen kaffen er en by i Rusland.

Er det bare mig der ikke kan klare mosten - eller er der nogen af jer andre der har prøvet det samme??

Pyyh jeg husker godt det du næver der... Min mor var hos mig den første månede af min søns liv hvorefter jeg var helt alene!

Jeg fik nærmest aldrig spist, det endte ofte med en pose et eller andet eller lige en hurtig leverpostejsmad. Der var dage hvor jeg eks havde fået alt tøjet af og var på vej i bad og sååååååh vågnede han liiiiiige idet jeg skulle under bruseren...

Jeg er et meget ordensmenneske og kan slet ikke slappe af hvis der er rodet omkring mig .... og det var der (RODET)  hvilket jo også påvirkede mig. Jeg fandt så ud af, at jeg rent faktisk kunne støvsuge og støve af med ham i bæreselen, gik i bad om aftenen når han sov og var faktisk meget ude i dagtimerne - han elskede den friske luft.

Det er ikke liv og glade dage i starten  - det er det langt fra MEN det handler jo også om, at du skal have opbygget en rytme med den lille, i skal lære hinanden at kende... hvad virker, hvad virker ikke osv osv.... Det bliver bedre, tro mig

Held og lykke med ham....

Anmeld

30. november 2009

anna-jonas

Fat mod.............det er ikke dig der er noget galt med. Kan godt huske de første par måneder..........det er enormt hårdt. Man får forstyrret nattesøvnen, og skal vænne sig til et helt nyt medlem af familien.

Har du været ude og gå tur med barnevognen?? For måske er det der, du skal starte...............med at gå en halv time, og så vende hjem til det rygge igen.

Tillykke med den lille..............det er så STORT.

Anmeld

30. november 2009

Anonym trådstarter

Hej,

Ja, tror bestemt også at jeg bare skal starte i det små. Min mand startede op på arbejde igen her i dag - så det betød at det var mig der måtte afsted ud og lufte hund og barnevogn i morges - og bare den lille tur har gjort at jeg ser lidt lysere på at det måske ikke er så besværligt at komme ud med vores lille guldklump

Og bæreselen står allerede på ønskelisten

Men ja -  man kan vitterlig ikke forberede sig på hvordan det er at få en lille. Når andre fortalte át de nogle dage ikke kom i bad før end sent på dagen, så tænkte jeg at det da var deres eget valg - men hvor bliver man klogere

For ja - man har jo nærmest ikke tid til bare det at spise.

Og tak for indlæg

Anmeld

30. november 2009

qp

Anonym skriver:

Hej,

Ja, tror bestemt også at jeg bare skal starte i det små. Min mand startede op på arbejde igen her i dag - så det betød at det var mig der måtte afsted ud og lufte hund og barnevogn i morges - og bare den lille tur har gjort at jeg ser lidt lysere på at det måske ikke er så besværligt at komme ud med vores lille guldklump

Og bæreselen står allerede på ønskelisten

Men ja -  man kan vitterlig ikke forberede sig på hvordan det er at få en lille. Når andre fortalte át de nogle dage ikke kom i bad før end sent på dagen, så tænkte jeg at det da var deres eget valg - men hvor bliver man klogere

For ja - man har jo nærmest ikke tid til bare det at spise.

Og tak for indlæg

Ohh glæder mig, at høre det med bæreselen... den er GULD værd hvis du liiiiiiige skal have en liter mælk, ud at lufte hunde hurtigt, lige skal på apoteket eller akut til lægen - ja og så også hvis barnet er svært, at få til at falde til ro.... man vil jo helst bo inde i mor... hehe

Men tro mig, den reddede mig de første pr måneder... og desværre har jeg solgt min ellers måtte du meget gerne købe den billigt

Knus qp

Anmeld

30. november 2009

Anonym trådstarter

Tak:-)

Og ja får vi den ikke i julegave - så er det også det første jeg køber i januar:-)

Ved du /I egentlighvor tidligt man må begynde at bruge en bæresele?

Kh

Anmeld

30. november 2009

4xGreve

Anonym skriver:

Og ja får vi den ikke i julegave - så er det også det første jeg køber i januar:-)

Kh

Du kan evt. købe en slynge F.eks skildpade slynge som man må bruge lige fra starten af da man kan binde den på mange forskellige måder...

Det ser ikke super smart ud men har været glad for vores...

Held og lykke med det hele...

Anmeld

2. december 2009

qp

Anonym skriver:

Kh

Min søn brugte den fra da han var 2 mdr.... det er vidst noget med, at de ikke må sidde så længe i den når de er så små - jo større de er, jo længere må de sidde i den.... men det ved din SP sikkert alt om, så prøv lige og forhør dig med hende MEN det er en god redning når tingene brænder på og så må regler være regler

Glæd dig .... Og ellers kan du finde en masse brugte på www.dba.dk - der kan du spare op til halv pris og mere. De bedste er jo de dyre fra Baby Björn og de ligger omkring på de 1000 kr.... sørg for du kan regulere den i lændet for det er en mega god større når baby blir større - det er ikke alle der kan det og man kan derved godt få ondt i ryggen... Modellen "active" kan anbefalles

Kh qp

Anmeld

2. december 2009

Mca<3

Jeg har en blå baby bjørn sele til salg for 150 kr   Du betaler selv porto ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.