Hva hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2010

Livas mor

Min guldklump hedder Liva

Vi var meget i tvivl, valget stod mellem Clara og Liva, og August hvis det skulle være en dreng. Alle tre navne relaterer til børn vi har gode minder med (August = en lækkerbasse jeg passede dengang jeg arbejdede i vuggestue. Clara = en skøn pige vi altid mødte til havnestævne med sin stolte morfar. Liva = vores forhenværende overbo's lille helt igennem fantastiske datter)

Mor måtte bestemme enetrådigt hvis det var en lille manse, og far enerådigt hvis det blev en pige.. Og ud kom en lille prinsesse, som bare ikke kunne hedde andet end Liva, da det passede perfekt til hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Liljesilas

Jeg har en dreng i maven, og han skal ind til vider hedde Matt. Jeg har bare altid godt kunne lide navnet, og det passer til en flot fyr - Men vi er langt fra sikker endnu. Det er så svært, for jeg gider ikke have et navn alle andre hedder, og Matt er enkelt og flot efter vores mening. Jeg har allerede fundet pigenavnet, hvis vi engang sener i livet, skulle få en pige, og Matt passer perfekt der til

Vi har alle i hele familien hele tiden for sjov kaldt barnet Ib. Jeg er sgu kommet til at kunne lide det, fordi det er så sødt. Men er bare bange for drengen bliver drillet så...

Anmeld

30. januar 2010

DianaMalou

min datter hedder Cecilie Bertram Hansen

Cecilie var mit ønske ,jeg er vild med det navn og bertram er min kærestes familie navn så det skulle jo os med også mit efternavn ..

Anmeld

30. januar 2010

SarahAa

Vores datter skal hedde, Emily Agnethe Aagaard Ford

Agnethe er fra min mormor som jeg var meget tæt på, Aagaard er fra mig og Ford fra hendes far

Anmeld

30. januar 2010

Sebastians Mor

Min Hedder Sebastian

Og hvis vi får en mere en dag og det bliver en pige skal hun enten Hedde Biancia Eller Nikita.

og hvis det bliver en dreng bliver det enten Noah, Sean eller Nicky

Anmeld

30. januar 2010

Nadi

Min søn hedder Oliver Rothmann Bartholin

Min mand og jeg kunne faktisk kun blive 100% enige om lige netop dét navn, så det var jo bare det helt perfekte til vores søn.

Mellemnavnet er far's og efternavnet var mit oprindelige mellemnavn, men det er blevet vores efternavn nu.

Vi venter en pige, som kan komme hvert øjeblik det skal være, og hun skal hedde Frida Rothmann Bartholin

Først skulle hun hedde Josephine, men så faldt vi pladask for Frida. Og nu er jeg gået 4 dage over tid, så hun er allerede en frækkert

Anmeld

30. januar 2010

saxa

Vores datter hedder Yasmin Amalia Saxtorph Markussen

Yasmin fordi hendes Far altid har snakket om lige netop dette navn - og så skulle hun selvfølgelig hedde det. Amalia er et navn efter hendes tipoldemor, hvilket er en person det har betydet meget for min mors familie. Saxtorph er mit mellemnavn, som er lidt specielt og selvfølgelig skulle gives videre. Markussen  er fars efternavn - der skal jo være noget fra os begge, og far er rigtig glad for dette efternavn.

Lillebror - eller søster ved vi ikke hvad skal hedde endnu, men vi har da nogle favoritter. Skal bare lige blive helt enige.. 

Anmeld

30. januar 2010

iris-mor

Vores datter på snart 4½ er opkaldt efter to stærke kvinder i familien, nemlig farmor og mormor.

Hun hedder Iris Björg og så mit efternavn. Eneste minus er at hun indtil videre har måtte få lavet alle officielle papire om fordi de enten staver mellemnavn eller efternavn forkert.

Jeg skal føde på tirsdag ved planlagt kejsersnit. Der får vi en pige, der efter planen skal hedde Siri Björg og så igen samme efternavn.

Desværre havde vi som forældre under samtalerne frem til beslutningen om navnet ikke IQ til at regne ud at Siri er det omvendte af Iris. Da vi så skrev det ned og fik kigget på det overvejede vi at sætte et ekstra bogstav ind, fx et g eller d i babys navn, men det var bare ikke det vi ville, så nu hedder de to tøser det modsatte af hinanden. Spændende er det så om, de også bliver hinandens modsætninger.

Nå ja og havde den ene af dem været en dreng var navnet blevet Aksel

ida

Anmeld

30. januar 2010

Pige2009

SLETTET af moderator

Anmeld

30. januar 2010

SHERO

Min søn hedder Elias Jesper Stegemeier.

Jesper efter min storebror der døde for 5 år siden, det var det eneste jeg vidste han skulle hedde, og så har jeg ellers bare ledt efter et navn der lød godt sammen med jesper... en næsten umulig opgave.. :-D

Elias blev det så til, og kunne ikke være andet da jeg så så ham... :-D Og så mit efternavn, da jeg er alene, og faren ikke har givet udtryk for at han ønskede hans efternavn... (som jeg heller ikke synes er særlig pænt hehe)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.