hc=k skriver:
Hej. Jeg har ADHD, men har aldrig fået medicin for det. Jeg fik det konstateret da jeg var gravid og derfor startede jeg ikke. Jeg overvejer nu at starte, men jeg er også bange for hvordan mit liv bliver, jeg har altid levet som jeg gør og har ikke specielt svært ved noget mere.
Jeg ved intet om su eller sådan noget, men ja nu ved du at jeg også er her...
nu ved jeg jo ikke hvordan din adhd er, men jeg har det sådan at jeg flipper fuldstændig skråt lige pludselig over den mindste ting og der flyver titusind tanker rundt i hovedet på mig hele tiden, bliver så ivrig for at fortælle noget at det der kommer ud af munden er det rene volapyk, har terroriseret min familie så meget da jeg var yngre at jeg kom på opholdssted som 15årig, flyttede hjem igen som 18årig, og har været i lidt stoffer og har været meget aktiv i nattelivet, har aldrig stået i vejen for en go slåskamp, har altid været på kant med loven, alt med lidt spænding var lige mig... fatter ikk hvordan nogen har ku holdt mig ud... hmm evt derfor jeg er single, haha...
den første januar gik jeg til min mor, for nu kunne mit hovede ikk rumme mere.. følte virkelig at jeg var ude på et skråplan, havde rigtig dårlig samvittighed for var "kommet til" at springe på tre tøser til julebal fordi den ene af dem havde kylet sin øl ud over min veninde, og de havde så virkelig bare fået smæk, finder ud af dagen efter at de kun havde været ca 16-17år, så det var det der fik bægeret til at flyde over... havde den sidste tid snakket med nogle inde på sindnet.dk om hvad de troede der var i vejen med mig siden jeg altid opførte mig sådan.. de mente at det kunne være adhd, de fik så sidenhen ret... men mor og mig tager så ellers til lægen og får en henvisning til en psykiater der har speciale i adhd... han forklarer mig så at grunden til at jeg har taget stoffer, som mest var amf, er at jeg faktisk har selvmedicineret mig selv, for som han sagde så var det nærmest amf i pilleform at adhd'ere fik i medicin... altså selvfølgelig ikke amf, men noget lignende amf... fx dem der lider af narkolepsi de tager adhd medicin for at holde sig vågen... og vi tager det for at slappe af...
jeg var også sådan lidt skeptisk i starten, men hallo, det kunne sku da kun blive bedre end det havde været hidtil.. og jeg fortryder ikke at være kommet på de piller... selvom jeg jeg kun har taget dem i 3 uger nu så kan jeg allerede mærke en forskel oppe i hjernen, der er mere ro på, har fået bedre tålmodighed, og er faktisk slet ikk aggresiv mere... det er satme skønt.. for før i tiden når jeg havde haft et af mine "flip" så blev jeg jo altid ekstremt ked af det bagefter, og gik fuldstændig ned med flaget, for det var jo ikke med vilje og jeg fortrød det altid, men det havde jeg jo så glemt næste gang jeg gik amok
det har virkelig ændret mit liv bare det at få konstateret adhd'en og at jeg er kommet i behandling for det... jeg er ikk bare en uopdraget møgunge, der har været en grund til at jeg har været som jeg har været.. min familie og venner siger at de kan mærke en kraftig forbedring siden jeg blev udredet...