Maiken85 skriver:
jeg har selv adhd, blev først diagnoseret i feb 09 i en alder af 23 og nåede at være på medicin i 12dage, for fandt jo ud af at jeg var gravid.. og ja har siden jeg var 18 skiftet mellem job, kontanthjælp og vuc(på su).. har haft meget svært ved at holde på et job.. og har ikke kunne koncentrere mig om at få taget en uddannelse... har været startet på vuc 10.klasse 3 gange inden det lykkedes mig at fuldføre og få mit eksamensbevis..
nu tænker jeg bare sådan over fremtiden... for håber da at medicinen gør sådan at jeg kan koncentrere mig og få taget mig den uddannelse så jeg kan forsørge mit barn bedst muligt.. for det er jo ikke til at finde et job uden en, næsten... men er bange for at jeg har brugt alt min su... er der ikk noget med at man kun har 6år?
hva skal jeg gøre hvis der ingen su er tilbage? er bare så fortvivlet..
er enlig mor, så der er kun mig til at sørge for at mit barn har det godt for faren er ikke inde i billedet... ja og så mine forældre... men de skal da ikk forsørge mig og mit barn når jeg er 24 jo...
Hej... Jeg har godt nok ikke diagnosen endnu men skal starte i udredning d.10 feb 2010... Og vi er rimlig sikker på at jeg få diagnosen.
Puha, hvor mit uddannelse og job liv, ligner dit.. Det værste er ikke at man skifter konstant job eller uddannelse, nej det er sgu de nederlag ved at man bare ikke få gennemført noget som helst og selvtilliden daler og daler.
Jeg skal nu starte i arbejdsprøvning på tirsdag, efter at have været på sygedagpenge i lidt over et år, efter endnu engang at have gået ned med flaget
Så nu håber jeg på at de vil give mig en revilidering(staves), hvor jeg vil få støtte og hjælp til at gennemføre en social og sundhedshjælper uddannelse.
Du burde kunne få hjælp på kommunen når du har diagnosen, eller retter sagt de skal hjælpe dig, da du jo går rundt med et skjult handicap og især nu hvor du har et barn. Prøv at kontakt adhd foreningen, de har socialrådgiver der giver rådgivning gennem telefonen.
http://www.adhd.dk/index.php?id=9
Mvh. Selina
Anmeld