Nå, jamen så er jeg jo nok en lort!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Millebasse

Du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed!!

Jeg har også Bastian afsted hver dag i omkring samme tidsrum som Stella og jeg går hjemme fuldtidssygemeldt. Min dagplejemor ser heldigvis ikke skævt til det og hvis hun er syg eller har fri, har jeg Bastian hjemme..

Men han keder sig når han er hjemme hos mig og han elsker at komme i dagpleje, så hvorfor skulle han ikke det??

Så pak den dårlige samvittighed væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Louise mortil4

Som de andre siger, det skal hun da slet ikke kommentere, heller ikke mellem nogen som helst linier, Nanna er nu 7 mdr og jeg har endnu ikke haft tvillingerne hjemme, heller ikke hver for sig, for det første hænger de i døren når det er ved at være den tid vi plejer at gå på, de skal i hvertfald op og lege med Viki, færdig slut, hvis jeg vælger bare at holde en hjemme er der skrig og skrål når jeg går ind med den der skal afsted og tager jeg den anden med ind, så vil hun ikke med hjem igen. Selv om Nanna er 7 mdr er mit overskud til at tage og føle på, jeg har meget lav blodprocent og bøvler noget med at få det op igen så alt mit energi går til at passe Nanna og holde hus (hvilket også er noget af en opgave med 4 andre der bare smidder deres ting hvor de nu lige er), får jeg ikke min middagslur midt på dagen er resten af dagen ødelagt Heldigvis har vores DP ikke gjort noget for at gi mig dårlig samvittighed, men hun ved også hvordan situationen er. Så du skal slet ikke ha dårlig samvittighed. Hva hun mener er en ting, hva du sys er bedst er en anden, men det er dig der ved om du har overskud til at ha Stella hjemme, så skal DP bare holde sine bemærkninger mellem sidebenene for sig selv.

Anmeld

25. november 2009

Nadi

Jeg holder faktisk med Stig her!!

Dp'en har ikke noget at skulle have sagt mellem de sidelinjer, hvis Stella skal passes hver dag, så skal hun det og selvom du holder hende hjemme betaler du jo ikke mindre af denne grund.

Vi aflevere Oliver kl 8 og henter ham igen kl 16-16:25, han holder fri engang imellem om torsdagen, men KUN fordi Dennis har fri om torsdagen. Vi kan også finde på at sende ham afsted nogle torsdage selvom vi begge har fri, det gør vi f.eks imorgen. Synes han får mere ud af at være dér end hjemme.

Så du skal absolut ikke have dårlig samvittighed! Jeg tror da heller ikke jeg lige har det vilde overskud til at have både Frida og Oliver hjemme uden Dennis de første par måneder.

Anmeld

26. november 2009

birgittemarie

Øøøj, hvor er hun altså verdens mest emsige DP dame! Kan hun da stikke snudeskaftet i lommen og passe sit arbejde.

Stella kan da ikke have nogen fornøjelse af at gå rundt hjemme med dig og Paw i fht at more sig i dagplejen som hun plejer.

Jeg læste et eller andet om, at dagplejen/vuggestuen/børnehaven kunne være et dejligt tilflugtssted af normalitet og kendt tryghed, når man blev storesøster eller -bror for noget tid siden og fik vældigt dårlig samvittighed over ikke at have en institution at anbringe NM i, når lillebror kommer.

Så mon ikke bare, man altid har dårlig samvittighed, fordi man så gerne vil gøre det aller bedste, hvorfor der skal så lidt til fra emsige DP-mødre og andre for at få Skylden til at blusse op i røde flammer?

Lyt til Stig og glem hende.

Knus Birgitte

Anmeld

26. november 2009

Susan1978

Gu du ej en lort!!

ved du hvad Tynen..  Stella har det da meget sjovere i DP, hun har nogen at lege med og tiden går bare hurtigt.

i forhold til hjemme hos stressede mor, som alligevel ikke har tid hele tiden, fordi lillebror kommer i vejen.

og hende DP damen, skal da bare  passe sit arbejde og lukke. I betaler da for at Stella kommer.

nogle gange når jeg har haft aftenvagter så ville Ea gerne blive hjemme, men når kl. blev 10, så kedede hun sig og havde jo ikke nogen at  lege med. Jeg kunne jo ikke underholde hende hele tiden.

Så nyd de dage hvor du har overskud til at holde hende hjemme. og nyd at du ved hun er beskæftiget og har det godt når hun er i DP og nyd at du så har mere overskud til hende når du henter hende efter DP.

til dig. og husk du er ikke en LORT.

Anmeld

26. november 2009

ka li ja

ved du hvad tunis, jeg er inde i samme dilemma!

og min konklution er, at hvis man ikke orker at ha dem hjemme, har de det bedst af at blive sendt afsted....

selvom jeg pt går hjemme kommer de stort set afsted hver dag, også selvom arthur skal i gæste dp. ikke hvis han ikke kender hende, men eller. har tit haft dårlig samvittighed over det. men tænk på hvor meget mere de får leget i dp.

ta du den bare med ro og send hende afsted. det er sgu bedre hun har en glad mor når hun kommer hjem, end en der er irriteret hele dagen.

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.