Nå, jamen så er jeg jo nok en lort!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Tynen

For dælan hvor er det bare ikke fedt at få spicet sin i forvejen dårlige samvittighed op!

Jeg har lidt et issue...
Jeg burde nok holde Stella hjemme en gang imellem - Men det har jeg bare ikke haft modet til at gøre det sådan helt af "fri" vilje endnu..
Eller modet? 
Ved ikke helt hvad jeg skal kalde det..
Jeg frygter bare sådan at det hele ramler når jeg står alene med et barn uden kropsførlighed, et barn med trods uden middagssøvn og en mand der tidligst er hjemme kl. 17-1715.

Jeg afleverer hende altid som den sidste deroppe ved 830tiden og henter hende igen mellem 15 og 16 alt efter hvordan det passer med Paw og hans lur.
Får hende aldrig passet i gæsteDP, men har holdt hende hjemme de gange det har været nødvendigt.
- Kort sagt: Så synes jeg ikke jeg belaster "systemet" eller DPén.

Alligevel føler jeg bare at hun ser skævt til mig og siger mellem linierne (Eller "imellem sidelinierne", som Melissa fra DUM så pænt siger det     ) at Stella burde have nogen hjemmedage.

Og JA! Det BURDE hun og det FÅR hun også.
Jeg føler mig bare ikke "klar" endnu

Ej, er jeg helt på afveje med det her?
Hvad f****n er der galt med mig siden jeg ikke kan "overskue" at have dem begge hjemme, selvom vi altid klarer det alligevel når de er?
Er virkelig flov over at have det sådan og har virkelig overvejet om jeg overhovedet burde oprette det her indlæg..

Min kæreste siger at hun skal blande sig helt udenom - Det er det hun får sin løn for, og så længe Stella hænger i døren hver morgen og råber på DPén, så er det godt nok..
Men alligevel...

Trine - Som føles som en kæmpe lort 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Anja

Tror bare, at man altid vil have dårlig samvittighed over at sende i dp, når man er hjemme med en mindre.

Synes du skal se stort på det. Da jeg gik hjemme med Esther og Elias var i dp kom han afsted i nogenlunde samme omfang som Stella. Han elsker sin dp og så bliver han jo også stimuleret af at komme afsted og lege med andre børn. Dernæst skal den lille jo også have ro sammen med moar ....

Anja 

Anmeld

25. november 2009

Lise

Jamen, det skal hun da overhovedet ikke blande sig i - hverken mellem de almindelige linier eller mellem sidelinierne. I betaler vel lige så meget for Stellas dp-plads som de andre forældre betaler.

Jeg forstår godt at du ikke kan overskue at have dem begge hjemme... sådan en to-årig kan sguda være en mundfuld, så det er da skønt at de kan komme afsted og fyre noget energi af hos DP eller i vuggestuen.

Drop den dårlige samvittighed. Du er helt normal

Anmeld

25. november 2009

Mikkelmusen

Orker ikke lige en længere forklaring, men har det nøjagtig som dig Tynen. Pånær at DP ikke smækker det i hovedet på mig. Hun er sgu så sød.

Du skal ikke ha' dårlig samvittighed! (selv ville jeg ønske jeg kunne sige jeg ikke havde dårlig samvittighed)

Knus

Anmeld

25. november 2009

bette

hmm jeg ville sige at stella har bedst af at komme afsted og være sammen med andre børn i hendes alder. det lærer hun nok mere af..

så synes bestemt ikke du skal have det skidt med det overhovedet.. synes ik du er en lort som du så smukt skriver..

jeg ville gøre det samme, nemlig sende mikkel afsted, netop fordi jeg ved han keder sig utrolig vildt herhjemme, så hvorfor tvinge ham til at blive her og kede sig når han kan komme ud til dp og hygge.

jeg ville som du også skriver holde hende hjemme når de skal i gæstedp.. men ellers ikke.. jeg har da også sendt mikkel afsted trods for at jeg havde fri den dag.. og det har jeg altså ikke dårlig samvittighed over..

elsker min søn ingen tvivl om det, men synes også han skal afsted og blive stimuleret

Anmeld

25. november 2009

Grynt

Trine du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed. Hvorfor skal hun være hjemme og ikke i DP? Hun skal da være der, hvor der er en hverdag og det er når hun går i DP

Jeg kunne forstå hvis du aldrig havde hende hjemme, men det er jo netop ikke tilfældet, vel.

Måske du skulle udfritte DP lidt når hun siger de ting og spørge hende hvad hun helt nødagtigt mener med det hun siger, for det undre du dig over. Stella har jo netop en del fri/ferie dage om året. Stop med den dårlige samvittighed

Anmeld

25. november 2009

linemus

Hvorfor er det, hun burde have nogle hjemmedage? Det er da ikke sjovt for hende, når alt skal gå efter lillebrors tidsplan, og det måske ender i kaos og en megatræt mor. Du har jo ikke fri for sjov, Trine. Du er på barsel med en lille - stadig ret ny - baby, som sikkert ikke lader dig sove mange timer i træk.

Så ville jeg hellere prøve at give Stella noget alene-med-mor-tid, når det kan lade sig gøre fx en lørdag i et par timer, hvor I bare er jer to på legepladsen, så hun får din fulde opmærksomhed.

Du må ikke have dårlig samvittighed over for dp'en (selvom jeg kender det, dog uden hun nogensinde har kommenteret det) eller tænke over, hvad hun måske tænker. Måske foregår det meste i dit hoved, og ja, hun skal blande sig udenom. Det er hendes job at passe dit barn. At du har dårlig samvittighed over for Stella, kan jeg godt forstå, men ved du hvad - hun tænker jo overhovedet ikke sådan og er sikkert glad for at have nogen at lege med

Knus Line

Anmeld

25. november 2009

Muffinmus

enig, hun skal blande sig uden om...

stella har jo ikke lange dage hos hende. William er sgu også afsted næsten hver eneste dag. 3 dage fra kl 6.30 og de sidste 2 fra kl 9-10.

Enkelte fridage sammen med mig. Men jeg er også kvæstet bagefter. For han VIL lege med mig hele tiden, gider ikke selv.

Og helt ærligt tror jeg Stella ville kede sig af h til hjemme hos dig, du sidder jo med lillebror hele tiden

Anmeld

25. november 2009

..

Har det på helt samme måde. Jeg er jo også hjemme på barsel og Smilla er afsted alle hverdage fra omkring 8-15 hvor hun sover fra ca 12.30 - 15.. Hun spørger selv efter at komme afsted så hvorfor holde hende hjemme MEN jeg har også dårlig samvittighed..

Tænk på at Paw har ret til det samme som Stella havde, din fulde opmærksomhed i løbet af dagen.. Det er heller ikke sjovt for de store at være hjemme når hele dagen indrettes efter babyen..

Prøv at slip din dårlige samvittighed, er sikker på du er en fantastisk mor og at Stella nyder at komme afsted og at hun nyder dig når hun kommer hjem

Anmeld

25. november 2009

Monica

Du skriver hva jeg tænker... Hvade troet at jeg sagtens kunne have Gustav hjemme... Men virkeligheden er en anden... Han har ikke haft en fridag sammen med mig og Tobias - som nu er næsten 4 mdr... Han har sin første på fredag, da dp skal til begravelse...Men for en måned siden ville jeg være død ved tanken... Men se lidt lysere på det  hele nu...

Men lad os se på fredag - har også lovet at bage dessert chokolade kage til 70 mennesker, så det klarer jeg også på fredag...

Moni

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.