Lidt om Sofies lille lillesøster - status

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2009

Anja

Hej Helle

Dejligt med en opdate på Louise

Der er vel ikke så meget jeg kan tilføje til det de andre allerede har skrevet. Kan forestille mig, at det er vigtigt med en form for afklaring og det er jo så det man kan håbe på at prøverne kan give.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Lise

Hej Helle,

Jeg synes også det er skønt med en update om Louise  Kom endelig med flere af dem - og et billede også.

Anmeld

25. november 2009

birgittemarie

Puha da, sikke en ventetid! Dejligt, at I i hvert fald har fået at vide, at hun er sund og rask uanset størrelsen indtil videre, for det må da have været hæsligt at gå rundt og bekymre sig om.

Sagde de ikke noget om, at hendes vækst kunne være helt normalt lille, fordi I forældre heller ikke er så store?

Krydser fingre for, at de to måneder går hurtigt og at I ikke begynder at bekymre jer for meget om dværgvækst eller ej og bare bliver ved med at være glade for jeres lille, dejlige pige. Uanset hvad, skal hun nok klare sig, hvis hun lærer hjemmefra, at hun er lige præcis så dejlig som hun skal være.

Knus og tanker

Birgitte

Anmeld

1. december 2009

Helle30

Kære alle.

Det er nu i grunden fedt, at vi kan skrive sammen om vores andre børn også - kom jeg lige i tanker om. Tak for jeres opbakning og søde ord. Og ja, jeg virker meget afklaret omkring, at Louise evt. har én eller anden form for dværgvækst (der findes mange forskellige former) for jeg har brugt ca. 8 mdr. på at spekulere, google, spekulere, bede om undersøgelse, vente på henvisning, vente på undersøgelse - alt imens jeg har spekuleret og googlet lidt mere. Nåja - nogle dage har jeg da også tudet lidt i frustration over, at jeg ikke ved, hvad det kan være.

Vores egen læge er så sød og så kompetent (med mange års erfaring), og hun kan da godt se, Louise har lidt korte ekstremiteter, som det hedder, men derudover vurderer hun Louise til at være helt normal. Vi har et godt forhold, og jeg behøvede ikke overtale hende meget til en henvisning til yderligere undersøgelse. Det er så det vi er i gang med nu, men det tager tid. Det er 14 dg. siden, vi var til undersøgelse på spec.afd./riget+blodprøver+alm.fotos, og vi har end ikke modtaget henvisning til den aftalte røngten endnu. Der er foretaget ultralyd af knogletæthed og evt. krumninger af knogler under min graviditet (den korte vækst blev allerede målt dengang). Der blev ikke fundet noget unormalt, men de fotos vil rigshospitalet ikke trække på. De vil have deres egne - og ikke fordi, de ikke er brugbare. Personalets fremtoning lugtede lidt af fine fornemmelser; Det var jo "kun" Næstved Sygehus, der havde foretaget scaningerne - omend jeg synes, min scanningslæge var helt på højde.

Mht. sp. om, om der er medicinske bivirkninger forbundet med dværgvækst, så er mit umiddelbare svar; Nej. Hvis man vælger at forsøge en behandling, er der ganske givet bivirkninger forbundet hermed. Det er ikke aktuelt i en alder af 10 mdr. så det har jeg sprunget henover i mit googleri.

Alt i alt så har jeg en sød lille pige på 10 mdr. som faktisk kravler og forsøger at rejse sig - som er edderrasende over, at hun ikke får lov til at spise bananmos selv med hvid t-shirt - og som i det hele taget kan lidt mere end Sofie kunne i den alder. Det eneste, der er galt, er proportionerne.

Jeg tror lige, jeg smider et billede fra vores skovtur forleden. Der ser hun rigtig sød ud, selvom hun aktisk var hammertræt.

- Helle

Anmeld

1. december 2009

Helle30

Hov. Billedet kom ikke med. Hér er det.

- Helle

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. december 2009

..

Hvor er hun bare skøn

Anmeld

2. december 2009

Marco2

Hvor er hun da lækker Helle.

Og måske er hun lidt lille. Og hva' så. Hun er jo ualmindeligt kvik.

Men jeg forstår godt frustrationerne. Og ja, uvisheden... Det er jo den der er enerverende. Er der noget eller er der ikke noget i vejen? Og hvis der er, hvad betyder det så. Det er irriterende at gå rundt i den bobbleder er indtil man får afklaring med det. Man kan ikke enten hvile med det der er eller tage action på noget man evt. kan gøre...

Håber det hele løser sig for Jer. Og indtil det, nyd jeres dejlige pige i fulde drag.

AG

Anmeld

2. december 2009

Louise mortil4

Hvor er hun dejlig Helle.

Jeg kan ikke komme med nogle brugbare råd eller andet hjælpsomt, men som andre skriver, og hva så hvis hun er lille, hun er kvik og hurtig til tingene.

Men hvor må vente tiden være lang og trals, men godt du har et godt forhold til lægen og at hun er behjælplig med et sende jer videre i systemet så i en dag forhåbentligt snart får at vide om der er noget og evt hva det er.

Håber det hele falder på plads for jer-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.