Kære alle.
Det er nu i grunden fedt, at vi kan skrive sammen om vores andre børn også - kom jeg lige i tanker om. Tak for jeres opbakning og søde ord. Og ja, jeg virker meget afklaret omkring, at Louise evt. har én eller anden form for dværgvækst (der findes mange forskellige former) for jeg har brugt ca. 8 mdr. på at spekulere, google, spekulere, bede om undersøgelse, vente på henvisning, vente på undersøgelse - alt imens jeg har spekuleret og googlet lidt mere. Nåja - nogle dage har jeg da også tudet lidt i frustration over, at jeg ikke ved, hvad det kan være.
Vores egen læge er så sød og så kompetent (med mange års erfaring), og hun kan da godt se, Louise har lidt korte ekstremiteter, som det hedder, men derudover vurderer hun Louise til at være helt normal. Vi har et godt forhold, og jeg behøvede ikke overtale hende meget til en henvisning til yderligere undersøgelse. Det er så det vi er i gang med nu, men det tager tid. Det er 14 dg. siden, vi var til undersøgelse på spec.afd./riget+blodprøver+alm.fotos, og vi har end ikke modtaget henvisning til den aftalte røngten endnu. Der er foretaget ultralyd af knogletæthed og evt. krumninger af knogler under min graviditet (den korte vækst blev allerede målt dengang). Der blev ikke fundet noget unormalt, men de fotos vil rigshospitalet ikke trække på. De vil have deres egne - og ikke fordi, de ikke er brugbare. Personalets fremtoning lugtede lidt af fine fornemmelser; Det var jo "kun" Næstved Sygehus, der havde foretaget scaningerne - omend jeg synes, min scanningslæge var helt på højde.
Mht. sp. om, om der er medicinske bivirkninger forbundet med dværgvækst, så er mit umiddelbare svar; Nej. Hvis man vælger at forsøge en behandling, er der ganske givet bivirkninger forbundet hermed. Det er ikke aktuelt i en alder af 10 mdr. så det har jeg sprunget henover i mit googleri.
Alt i alt så har jeg en sød lille pige på 10 mdr. som faktisk kravler og forsøger at rejse sig - som er edderrasende over, at hun ikke får lov til at spise bananmos selv med hvid t-shirt - og som i det hele taget kan lidt mere end Sofie kunne i den alder. Det eneste, der er galt, er proportionerne.
Jeg tror lige, jeg smider et billede fra vores skovtur forleden. Der ser hun rigtig sød ud, selvom hun aktisk var hammertræt.
- Helle