navngivning eller barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Navngivning eller barnedåb?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.571 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. november 2009

LMM

Hej, min kæreste og jeg har snakket frem og tilbage om hvad vi skal vælge for vores lille dreng

Hvad vil I vælge ? og hvorfor ?

Vi har fået meget delt meninger og navngivning da det fleste vil vælge barnedåb og mener at det er det eneste man kan vælge!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

oo

vores børn skal navngives, vi er absolut ikke-troende, så det er slet ikke en debat vi har haft  jeg kan slet ikke forstå man vælger at døbe sine børn...

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg stemmer navngivning.
Jeg er imod at man laver en religiøs handling for et lille barn. Det lille barn skal selv have lov til at vælge tro, når barnet er gammel nok

Anmeld

24. november 2009

hc=k

Vi har valgt Navngivning fordi vi simpelthen ikke kunne overskue at holde barnedåb inden vores dreng blev 6 måneder. Nu er han lige knap 8 måneder og jeg føler bestemt ikke at jeg mangeler den dåb, men vi holder nu stadig på at vi skal have det gjort engang når han er så stor at han kan gå. Vi er selv begge døbt, men tror ikke rigtig på gud, men derfor vil vi stadig opdrage vores dreng til at tro..

Anmeld

24. november 2009

Valle81

Hejsa,

Jeg var ikke selv døbt, valgte at blive det da jeg ville konfirmeres, bildte mig ind jeg troede, men ville jo bare være som alle de andre i min klasse:0)

Min datter er heller ikke døbt, da jeg ikke ville træffe valget for hende. Synes tro er som alt andet, noget man selv skal vælge og ikke blive valgt for en for man så kan vælge det fra. ( Da Asta's far ikke er en del af vores hverdag, lå valget om barnedåb/navngivning kun hos mig.) Jeg holdte ingenting, hun fik hendes navn da jeg hendvente mig på kirkekontoret efter hun var født, og det var det. Ønskede ikke at gøre noget stort ud af det, hun var blevet fejret så rigeligt, ved at hun kom til verdenen:0)

Nu er jeg gravid igen. Min kæreste og mig snakkede meget om det, og hans argument var, jeg synes barnedåb da det er en tradition. Jeg stod helt af og sagde,: Jeg gør det ikke pga tradition, det er noget pjat, man døber fordi man tror. Så sagde han, ja det har du faktisk ret i, men tror min familie vil blive skuffede. Så sagde jeg, det er vores ikke deres barn. Han blev lidt mut, tænkte lidt og sagde. Det forstår jeg, men synes vi så skal holde en navngivningsfest, så mødes vi midt i mellem. Da sagde jeg, den er jeg helt med på, det synes jeg lyder hyggeligt:0)

Havde han været troende og det betød meget for ham, var jeg gået med til en barndåb, men med begrundelsen tradition, så står jeg af:0)

Knus

Christina

Anmeld

24. november 2009

vatten

Jeg er kristen, så Mathias er døbt

Anmeld

24. november 2009

maria_wlt

Navngivning...

Vi er ikke troende og gider ikke holde barnedåb bare pga tradition.. Så vi får Tristan navngivet og så holder vi en lille fest bagefter

Anmeld

24. november 2009

Nadi

Da jeg er kristen bliver mine børn døbt. Jeg har taget beslutningen for dem nu, men de får muligheden for at bekræfte mit valg eller vælge troen fra. Hvad end de vælger så støtter jeg dem og står bag deres valg.

Så jeg har stemt barnedåb.

-Nadia

Anmeld

24. november 2009

Hjaltesmor

Vi har valgt navngivning af den simple årsag, at vi ikke er religiøse og ikke selv er medlem af noget trossamfund. Vi ville derfor ikke have et sted at henvende os, hvis vi ville have en religiøs ceremoni i forbindelse med, at Hjalte får sit navn.

Faktisk fik Hjalte sit navn, da han var 5 dage gammel, så navnefesten på søndag (hvor han næsten er 3 måneder), kalder vi en 'velkommen-til-verden'-fest og har skrevet i invitationen, at vi fejrer hans blotte tilstedeværelse og ikke kun hans navn.

Anmeld

24. november 2009

maria_wlt

Hjaltesmor skriver:

Vi har valgt navngivning af den simple årsag, at vi ikke er religiøse og ikke selv er medlem af noget trossamfund. Vi ville derfor ikke have et sted at henvende os, hvis vi ville have en religiøs ceremoni i forbindelse med, at Hjalte får sit navn.

Faktisk fik Hjalte sit navn, da han var 5 dage gammel, så navnefesten på søndag (hvor han næsten er 3 måneder), kalder vi en 'velkommen-til-verden'-fest og har skrevet i invitationen, at vi fejrer hans blotte tilstedeværelse og ikke kun hans navn.

Kan rigtig godt li ideen...SUPER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.