navngivning eller barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

LMM

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg var ikke selv døbt, valgte at blive det da jeg ville konfirmeres, bildte mig ind jeg troede, men ville jo bare være som alle de andre i min klasse:0)

Min datter er heller ikke døbt, da jeg ikke ville træffe valget for hende. Synes tro er som alt andet, noget man selv skal vælge og ikke blive valgt for en for man så kan vælge det fra. ( Da Asta's far ikke er en del af vores hverdag, lå valget om barnedåb/navngivning kun hos mig.) Jeg holdte ingenting, hun fik hendes navn da jeg hendvente mig på kirkekontoret efter hun var født, og det var det. Ønskede ikke at gøre noget stort ud af det, hun var blevet fejret så rigeligt, ved at hun kom til verdenen:0)

Nu er jeg gravid igen. Min kæreste og mig snakkede meget om det, og hans argument var, jeg synes barnedåb da det er en tradition. Jeg stod helt af og sagde,: Jeg gør det ikke pga tradition, det er noget pjat, man døber fordi man tror. Så sagde han, ja det har du faktisk ret i, men tror min familie vil blive skuffede. Så sagde jeg, det er vores ikke deres barn. Han blev lidt mut, tænkte lidt og sagde. Det forstår jeg, men synes vi så skal holde en navngivningsfest, så mødes vi midt i mellem. Da sagde jeg, den er jeg helt med på, det synes jeg lyder hyggeligt:0)

Havde han været troende og det betød meget for ham, var jeg gået med til en barndåb, men med begrundelsen tradition, så står jeg af:0)

Knus

Christina

Hej. vi har også snakket om at holde en navngivningsfest, for at fejre vores lille dreng.. men stille og roligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

LMM

Hej alle der har svaret navngivning, må jeg så spørge om I så vil vælge at blive gift i en kirke?? har selv fået dette spørgsmål og kunne bare ikke svare på det

Anmeld

24. november 2009

Valle81

LMM skriver:

Hej. vi har også snakket om at holde en navngivningsfest, for at fejre vores lille dreng.. men stille og roligt..

Det biver det også her, det bliver med hans forældre mine forældre og vores søskende til et grill kommensammen engang i maj/juni måned:0)

Helt stille og nede på jorden:0)

Anmeld

24. november 2009

Kaufie

Nadi skriver:

Da jeg er kristen bliver mine børn døbt. Jeg har taget beslutningen for dem nu, men de får muligheden for at bekræfte mit valg eller vælge troen fra. Hvad end de vælger så støtter jeg dem og står bag deres valg.

Så jeg har stemt barnedåb.

-Nadia

Tilslutter mig Nadis svar.

Og vi blev også gift i en kirke.

Både bryllup og barnedåb var stille og rolige fester - helt nede på jorden.

Anmeld

24. november 2009

mor-til-vanessa

jeg skal have vores datter navngivet men det er fordi vi skal rejse og man kan ikke få lavet pas uden de er døbt eller navngivet. så da det skal gå hurtigt så skal hun navngives lige efter hun er født.

Anmeld

24. november 2009

oo

LMM skriver:

Hej alle der har svaret navngivning, må jeg så spørge om I så vil vælge at blive gift i en kirke?? har selv fået dette spørgsmål og kunne bare ikke svare på det

nej, aldrig! vi er gift på rådhuset i Ærøskøbing jeg håber også at det bliver muligt at blive begravet udenfor indviet jord når den tid kommer...jeg ved der er givet tilladelse til det, men det er ikke gået helt igennem med lovene endnu - men mon ikke de når det inden jeg kradser af  det er uanset hvad meget vigtigt for mig IKKE at have et gravsted, så det håber jeg naturligvis de eftreladte vil respektere - når den tid kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.