hjælp - sengetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Janep

ja herhjemme er sengetid bare et mareridt fir tiden

vi sider som vi plejer og nusser lidt og synger en sang, og så blir hun puttet når vi har sunget færdig, børstet tænder osv.
men den sidste uge er hun bare begyndt at skrige hver gang hun sku i seng
hun er virkelig ked af det og ved slet ikk hva jeg ska gøre.

det hjælper ikk at ta hende op og lade hende falde i søvn ved mig for så vågner hun når jeg lægger hende i seng, og kan så starte forfra. det nytter ikk at side ved sengen til hun falder i søvn for så vågner hun når jeg går ud og kan igen starte forfra.
det eneste jeg kan se ville hjælpe var at tage hende med i min seng. men det ville betyde at jeg sku i seng kl 18 - 1830 hver dag og det vil jeg self ikk gerne.
er bare ked af at min lille pige er så ked når hun ska i seng.
og forstår ikk hvorfor. indtild for en uge siden var der slet ingen problemer.

øv øv

nogen ider til hva jeg kunne gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

N&J

Lytter med på sidelinjen, da min datter bare kører samme stil.. 

Anmeld

23. november 2009

Mumto3

Hvor gammel er hun? umiddelbart lyder det som seperationsangst, og så ville jeg bare tage hende med en i den store dobbelseng, og ligge og falde i søvn sammen med hende. Du vågner nok igen, og kan nå at have lidt aften med kæreste også. -og så ville jeg ligge og putte med hende hele natten. Lige indtil hun en dag er kommet over på den anden side og igen er tryg og tillidsfuld: " Mor er der hele tiden, og det er dejligt. Så derfor behøver jeg ikke ligge ved siden af hende for at kunne sove"  Hvornår hun kommer dertil er umuligt at vide, men det er helt sikkert blot en periode hun har brug for at sove med/hos dig.

Jeg er ihvertfald af den overbevisning at det er vigtigt at tage gråden alvorligt!

Anmeld

23. november 2009

Mormilla

Jeg kan huske da min søn begyndte på det var det fordi han havde problemer med sit ene øre. Har du fået tjekket dem?

Anmeld

23. november 2009

Janep

Mumto3 skriver:

Hvor gammel er hun? umiddelbart lyder det som seperationsangst, og så ville jeg bare tage hende med en i den store dobbelseng, og ligge og falde i søvn sammen med hende. Du vågner nok igen, og kan nå at have lidt aften med kæreste også. -og så ville jeg ligge og putte med hende hele natten. Lige indtil hun en dag er kommet over på den anden side og igen er tryg og tillidsfuld: " Mor er der hele tiden, og det er dejligt. Så derfor behøver jeg ikke ligge ved siden af hende for at kunne sove"  Hvornår hun kommer dertil er umuligt at vide, men det er helt sikkert blot en periode hun har brug for at sove med/hos dig.

Jeg er ihvertfald af den overbevisning at det er vigtigt at tage gråden alvorligt!

hun er 1½. jam kan det komme så pludseligt? der var jo slet ingen ting for en uge siden.
jeg vil os gøre næsten alt for at gøre hende glad og hun har det godt men aftenen er simbelthen det eneste tidspungt på døgnet hvor jeg er selv og kan slappe af. de par timer er guld vær. dem vil jeg nødig undvære
er lidt bange for at hvis jeg tar hende med i seng at jeg så får meget svært ved at få hende til at falde i søvn i sin egen seng igen.

uha ja. sider selv og blir helt trist hver gang i hun ska i seng.

Anmeld

23. november 2009

Janep

Mormilla skriver:

Jeg kan huske da min søn begyndte på det var det fordi han havde problemer med sit ene øre. Har du fået tjekket dem?

hun har lige haft mellemørebetændfelse for en månedstid siden. men der var hun faktisk ikke mærket af det. håber da ikk det er det der er kommet igen.
men der er ingen problemer med at sove når hun er i dagpleje eller når hun ska sove til midag herhjemme. hvis det var ørene ville det vel være hver gang hun sku ned og ligge.

Anmeld

23. november 2009

Mormilla

Janep skriver:

hun har lige haft mellemørebetændfelse for en månedstid siden. men der var hun faktisk ikke mærket af det. håber da ikk det er det der er kommet igen.
men der er ingen problemer med at sove når hun er i dagpleje eller når hun ska sove til midag herhjemme. hvis det var ørene ville det vel være hver gang hun sku ned og ligge.

Sover hun i barnevogn til middag?

Min søn havde kun ondt når han var i han`s seng. I barnevognen var der inden problemer!

Anmeld

23. november 2009

Janep

Mormilla skriver:

Sover hun i barnevogn til middag?

Min søn havde kun ondt når han var i han`s seng. I barnevognen var der inden problemer!

ja det gør hun. det var da mærkeligt. men så må jeg hellere til lægen med hende

Anmeld

23. november 2009

Mormilla

Janep skriver:

ja det gør hun. det var da mærkeligt. men så må jeg hellere til lægen med hende

Ja det synes jeg er en go ide. Det er ikke sikkert at det er det men så er du da sikker Er hun lidt snottet? Fordi det kan godt gøre ondt i øret.

Anmeld

24. november 2009

Mumto3

Janep skriver:

hun er 1½. jam kan det komme så pludseligt? der var jo slet ingen ting for en uge siden.
jeg vil os gøre næsten alt for at gøre hende glad og hun har det godt men aftenen er simbelthen det eneste tidspungt på døgnet hvor jeg er selv og kan slappe af. de par timer er guld vær. dem vil jeg nødig undvære
er lidt bange for at hvis jeg tar hende med i seng at jeg så får meget svært ved at få hende til at falde i søvn i sin egen seng igen.

uha ja. sider selv og blir helt trist hver gang i hun ska i seng.

Jeg aner selvfølelig ikke hvordan det vil går med din datter, men vores den ældst sov på eget værelse og i egen seng fra han var et par mdr gammel og frem til han blev 1 år og 11 måneder. Så kom han ind i vores dobbeltseng og sov i smørhullet. Alle rystede på hovedet af os og sagde at ham fik vi da aldrig ud igen. Da der var gået et par måneder spugte han om, hvornår han skulle sove inde i sin egen seng igen. Hvortil vi svarede at det skulle han lige når han gerne ville. Der gik 3 dage, så sagde han at det ville han gerne. Samme aften flyttede vi han seng fra hans værelse ind i soveværelset. Efter et kort stykke tid (jeg husker ikke hvorlænge), spurgte han om hvornår han skulle sove inde på sit eget værelse igen. Igen svarede vi, at det skulle han lige når han havde lyst. Igen gik der 2 eller 3 dage, og så kom han og sagde at det ville han gerne nu, og samme aften sov han på sit eget værelse!!!

Så hvis din datter ovenikøbet er vant til at falde i søvn selv i sin egen seng, så har hun alle forudsætninger for at lære det igen. Lige nu har hun bare brug for DIG! Hun kan jo have oplevet noget hun er blevet skræmt af, måske i dagplejen/vuggestuen, måske set i glimt i fjernsynet, set noget på vejen, nogle gange kan små ting, som vi slet ikke regner for noget, virke meget voldsomt på et lille barn, og indtil hun kommer ud over den angst ´(hvis det alstå er det der er problemet!) så har hun brug for dig, dig, dig  indtil hun igen er tryg ved verden.

Jeg kan godt forstå at du ikke vil give 'slip' på dine aftener, men nogle gange så betyder det at have fået børn, at man må tilsidesætte sine egne behov for en stund. (og det er jeg også sikker på at du gør!), og måske handler det 'bare' om at du skal ligge 1 time hos hende, så det er ikke hele din aften der ryger, den bliver bare en time kortere i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.