Janep skriver:
dejligt at i havde suses med det 
men tvivler på at vi os vil få det.
hannah er et barn der meget hurtig vænner sig til nye ting, så tror hun blir svær at få til at sove i sin egen seng igen 
hvis jeg havde været nervøs for det havde jeg os helt klart taget hende med ind i min seng 
problemet er at eg simbelthen ikk får nok søvn hvis hun ligger inde ved mig. hun ligger sååh uroligt, og ska helst ligge ovn på mig. 
men tror måske alligevel jeg prøver dit råd. bare i et par dage så må vi se 
nen tak fordi du gad fortælle om din erfaring 
Det er jo det skønne ved børn. De vænner sig hurtigt til nye ting, som du også skriver at din datter gør, så mon ikke også hun hurtigt ville vænne sig til at sove alene igen ;-)
Vores 3. barn har aldrig prøvet andet end at sove i vores dobbeltseng. Hun er nu 19 mdr, for 3 uger siden besluttede vi at hun skulle over i sin egen seng og selv falde i søvn. Hun har en tremmeseng, som vi har savet nogle af tremmerne af, så hun selv kan gå ud og ind. Den første aften var vi inde og putte hende mange gange. Stod uden for døren og gik ind så snart vi kunne høre at nu begyndte hun at kravle ud af sengen. næste nat ,lagde vi hende ind, sagde godt nat og så hørte vi ikke mere fra hende. Som sagt er der nu gået 3 uger, og det funger super godt. Selvfølgelig har der været dage hvor hun er smuttet ud en enkelt gang eller to, men som regel kan vi bare lægge hende.
Det havde vi aldrig kunne gøre med det første barn. Ikke for barnet ikke kunne, men fordi vi forældre ikke kunne! Jeg ville ikke have haft den kærlige men bestemte attitude, som jeg kan have nu. Nu siger jeg med ægte overbevisning i stemmen: Nu skal du sove lille skat. Vel vidende at det gør hun!. Men barn nummer et ville jeg have været drøn usikker og den usikkerhed ville lyse ud af mig, og det ville barnet have reageret på.
Det jeg vil sige med det lange indlæg, er alt kan lade sig gøre (næsten ihvertfald!) men det kræver noget af forældren, og det 'noget' havde jeg ikke selv med mit første barn. (Det kan være andre har!)
Anmeld