Hemojern vs. jern C

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

LISBETH:-)

Jeg startede også med alm jern i sidste gravidtet og fik meget hård mave - så det blødte når jeg skulle på toilettet. Jeg skiftede så til 3 hemojern tabletter dagligt og havde ingen problemer resten af graviditeten. 

Denne gang har jeg taget hemojern fra starten af, og har ingen problemer overhovedet.

Lisbeth - der ögså har termin til maj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

smokin

lisbeth2910 skriver:

Jeg startede også med alm jern i sidste gravidtet og fik meget hård mave - så det blødte når jeg skulle på toilettet. Jeg skiftede så til 3 hemojern tabletter dagligt og havde ingen problemer resten af graviditeten. 

Denne gang har jeg taget hemojern fra starten af, og har ingen problemer overhovedet.

Lisbeth - der ögså har termin til maj

Jeg har ikke SÅ hård mave, men jeg har ondt i maven efter toiletbesøg og så er det jo aldrig rart at sidde derude og presse i længere tid af gangen

Jeg har også hørt om noget flydende jern, men jeg ved ikke hvad det hedder.

Og så vil jeg prøve at købe det der saft, som også kunne aflaste maven lidt.

Anmeld

24. november 2009

smokin

Ranarupta skriver:

Jeg har prøvet gravijern - 1 tablet daglig - og jeg fik lynhurtigt forstoppelse.

Min læge anbefalede så, at jeg tager et shot kräuterblut (20 ml.) dagligt. Det smager lidt af saftevand og jeg har endnu ikke fået forstoppelse 

Det der krauterblut er da uhyggeligt dyrt. Jeg slog det lige op på google. 185 kr. Hvor længe holder den så?

Anmeld

24. november 2009

Misjelle

Har ikke noget at holde det op imod, da jeg kun har prøvet hemojern, men jeg havde absolut ingen problemer med mavsen

Anmeld

24. november 2009

Tulle28

Zette skriver:

Det der krauterblut er da uhyggeligt dyrt. Jeg slog det lige op på google. 185 kr. Hvor længe holder den så?

Den store flaske Kräuterblut holder ca. 3 uger. De er ret tit på tilbud til 150,- Har taget det hele min graviditet og det fungerer rigtig godt for mig 

Anmeld

10. december 2009

Ranarupta

Zette skriver:

Glemte lige at "abonnere" på indlægget, så fik ikke svaret... 
Men så, at Tulle28 har svaret.

Jeg er så stoppet med Kraüterblut igen, for pludselig kunne jeg ikke holde smagen eller lugten ud mere og det kom op igen.  

Jeg er nu gået over til Hemojern, der virker. 

Anmeld

13. december 2009

smokin

Jeg har spist hemojern i et par uger nu, men jeg synes stadig jeg har problemer med maven. Dog ikke i samme grad som med de andre piller. Det her kan jeg holde ud. Men stadig ikke optimalt. Jeg har lugtet til krauterblut og det kan jeg ikke få ned 

Anmeld

13. december 2009

@spire

hemojern er jeg også på.. Har jeg været siden uge 13 og jeg har absolut ingen problemer haft med det.. Kan varmt anbefales.. Har prøvet andre jernpiller tidligere og har altid fået hård mave af dem, men ikke hemojern.. Det er rigtig at tage samme med appelsinjuice da c-vitaminen i juicen binder jernen bedre...

@spire 29+2

Anmeld

25. oktober 2010

Sofia

Jeg hiver lige denne tråd op igen, i steder for at oprette en ny.. Jeg har lige skiftet til hemojern, da gravijern gav mig problemer med maven! Men nu er mit spørgsmål så, om jeg må tage hemojern sammen med mad? Det måtte jeg ikke med gravijern, men synes ikke jeg kan finde noget omkring hvornår jeg bedst tager hemojern. Håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

25. oktober 2010

Mette.

Jeg hiver lige denne tråd op igen, i steder for at oprette en ny.. Jeg har lige skiftet til hemojern, da gravijern gav mig problemer med maven! Men nu er mit spørgsmål så, om jeg må tage hemojern sammen med mad? Det måtte jeg ikke med gravijern, men synes ikke jeg kan finde noget omkring hvornår jeg bedst tager hemojern. Håber der er nogen der kan hjælpe

Det er jeg ret sikker på du ikke må. Da jern generelt ikke optages i kroppen hvis de indtages med måltider. - det er derfor det jern som allerede er i normal gravitamin ikke er "noget værd" og man tager ved siden af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.