Hemojern vs. jern C

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.555 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. november 2009

smokin

Hej alle gravide,

Jeg er førstegangsfødende, og skal føde til maj. Jeg er så efter 10. uge begyndt at tage jern, men har senere erfaret at der også er noget der hedder hemojern. Jeg tager en halv tablet dagligt at noget der hedder Jern C. Mit problem er at jeg simpelthen har så hård mave, og det er virkelig et problem. Så er de 6 næste måneder meget lange.

Er der nogen der har erfaringer med hemojern, om det er bedre, mildere mod maven? Og også gerne et helt tredie præperat.

Kærlig hilsen
Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

LauraLW

Jeg bruger gravijern - ingen problemer med maven med dem, så er fint tilfreds. Tager 1 om aftenen når jeg har børstet tænder (når jeg husker det.. grr.)

Har ikke prøvet andre.

Anmeld

23. november 2009

frk andreasen

jeg tager 3 stk hemojern hver dag.( det står der på pakken man skal) jeg kan komme på toilettet hver dag nu. da jeg tog ferroche jern havde jeg så hård mave at det gjorde ondt. hemojern virkede allerede efter en dag så dem kan jeg godt anbefale du går over til

de er også meget billigere de koster kun 77kr for hundrede

ferroche jern koster 165

tanja 23+1

Anmeld

23. november 2009

Ranarupta

Jeg har prøvet gravijern - 1 tablet daglig - og jeg fik lynhurtigt forstoppelse.

Min læge anbefalede så, at jeg tager et shot kräuterblut (20 ml.) dagligt. Det smager lidt af saftevand og jeg har endnu ikke fået forstoppelse 

Anmeld

23. november 2009

lulle1985

jeg spiser også hemojern og har fået afvide af min JM at det er de mildeste på markedet... har selv fået meget dårlig mave af de andre jeg tog men nu har jeg ingen problemer så, jeg kan kun anbefale hemojern...

Anmeld

23. november 2009

Nybagt mor

Jeg tog også hemo jern til at starte på, det havde dog svært ved at blive optaget i min krop - så kom derfor hurtigt i underskud.

Skiftede derfor i samråd med min jm til Ferrero 100mg hver anden dag. På den måde fik jeg også styr på den hårde mave

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tager GraviJern, og har ingen problemer med det (plejer ellers at have en mave der IKKE kan lide jern)...

Jeg fik at vide man ikke skulle tage det der hedder kräuterblut (eller lign) når man er gravid, selvom det er meget mildt. Det er simpelthen ikke det ønskede effekt (kan ikke huske hvorfor ), hemojern skulle også være godt, men jeg kan varmt anbefale gravijern. Jeg tager én tablet hver aften når jeg børster tænder... Det er vigtigt ikke at tage jerntabletten sammen med mad eller andre kosttilskud da det kan hindre optagelsen

Det er en jungel!

Knus Caroline 26+3

Anmeld

23. november 2009

Pige2009

Jeg kan varmt anbefale Hemojern, som jeg tog 3 tabletter af hver dag mens jeg var gravid. Ingen maveproblemer overhovedet, og så var de billige tilligemed

Anmeld

24. november 2009

Karo

Jeg tog hæmojern sidst jeg var gravid og gør det også denne gang og jeg har ingen problemer med den. Så det kan varmt anbefales herfra.

Anmeld

24. november 2009

smokin

Jeg har faktisk taget jern hver aften til aftensmaden, for ellers har jeg svært ved at huske det. Det jeg tager hedder Ferrofumarat, og jeg kan se der er enkelte der tager det. Det er egentlig også en pille på 100 mg. Men jeg sidder og deler dem med en kniv, for ellers går maven helt amok dagen efter jeg har indtaget 100 mg.

Jeg tror jeg vil køre forbi apoteket idag og spørge efter Hemojern og se hvad jeg får ud af det.

Nu læste jeg igår på nettet (man kan jo læse sig frem til alt efterhånden) at når man indtager jern må man ikke drikke det med mælk, men skal derimod drikke det med appelsinjuice for at optage det bedre i kroppen. Så tænker jeg jo straks at jeg har optaget den hvor jeg efterfølgende har slugt kalkpiller. Det må vel betegnes som at være ligeså dårligt som mælk? Nå man bliver jo klogere hver dag.

Men tak for svarene i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.