Organdonor? Ja eller nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2008

Loggidut

jeg tog stilling for mange år tilbage...meget nemt valg for mit vedkommende...hvis andres organer kunne havde reddet min datter, ville jeg jo havde været jordens lykkeligste mor i dag...og omvendt hvis nogle af min datters organer kunne havde været brugt, ville der sidde en anden vildt lykkelig mor derude i verden (de kunne dog ikke bruges da hun var for syg) og tankegangen er...at hvis andres organer måske kan give mine børns mor et længere liv, ville de blive lykkelige..og omvendt igen, kan andre børn blive verdens lykkeligste børn, fordi de får lov til at beholde deres mor i nogle ekstra år...og jeg ikke skal bruge mine organer, ja så ville jeg med glæde give det videre, jeg skal jo i den situation ikke bruge det til mere.

og jeg syntes der er fedt at vide at man i det tilfællede ikke har levet forgæves.

desuden mener jeg det er så modbydeligt at folk ikke enten klart melder ja eller nej, for ligger man der, og ikke kan svare for sig selv, så er det dælme synd for familien...

michael har meldt ud at han ikke ønsker at være organdonor, og han ved han ikke skal stille spørgsmålstegn ved det hvis jeg dør...mit liv/mit valg.

så søde piger...tænk jer om, tag stilling...en dag kan det blive aktuelt 7-9-13 naturligvis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2008

Loggidut

Nadi skriver:

Jeg udfylder straks min ansøgning. Har det sådan lidt at hvis jeg selv skulle stå og mangle et eller andet organ vil jg da selvfølgelig have det, og hvis ikke jeg selv er villig til at giv så er jeg heller ikke "værdig" til t modtage.
Så helt sikkert ja.

Hva nu hvis det var jeres børns organer der var tale om?? Altså hvis ens barn (Gud forbyde det) skulle blive konstateret hjernedød, ville I så sige ja eller nej til at de måtte ta deres organer?
-Nadia

i det tilfællede da jeg stod der Nadi, spurgte jeg selv lægerne om de kunne bruge noget...det kunne de dog ikke, da Jeanette var for syg.

Anmeld

21. april 2008

Mikkelmusen

Jeg tog stilling for nogle år siden, og bærer kortet på mig, men er også tilmeldt registret. Så kan de vel ikke være i tvivl?!
Jeg har personligt valgt at donere alt. Jeg "tvang" min kæreste til at tænke det godt igennem og tage en beslutning. Det gjorde han, men han vil dog ikke give alting. Hans krop, hans valg.

Men ja det er skide vigtigt at tage stilling, for selvom det ikke er en rar tanke så må man alligevel være realistisk og se i øjnene at man ikke ved hvornår man dør.

Anmeld

21. april 2008

mor til en del

I forstår sørme at få gang i sagerne, nu er jeg tilmeldt som donor, de må snuppe det de kan bruge.
Et hurtigt opkald til husbond, og nu er han også registreret.
Vi har talt om det så mange gange, så tak for sparket......

Men nu er der vist ikke flere ting der kan udskyde dagens projekt, så jeg må hellere komme igang med at vaske loft......jeg hader det......

Mvh. Lisbeth.

Anmeld

21. april 2008

Loggidut

Lisbeth Pedersen skriver:

I forstår sørme at få gang i sagerne, nu er jeg tilmeldt som donor, de må snuppe det de kan bruge.
Et hurtigt opkald til husbond, og nu er han også registreret.
Vi har talt om det så mange gange, så tak for sparket......

Men nu er der vist ikke flere ting der kan udskyde dagens projekt, så jeg må hellere komme igang med at vaske loft......jeg hader det......

Mvh. Lisbeth.

tak for det lisbeth...du varmer mit hjerte...måske er du netop med til at redde et andet menneske nu...så hvor er det bare dejligt.

håber flere her vil tage stilling...og forresten bacon...kanont emne du har taget fat i, det rører mit hjerte hver gang nogen sidder og siger, aj det er også så svært at registrere sig...og dit og dat...jeg er glad for du bragte det på bane...thums up...!

Anmeld

21. april 2008

Lise

Jeg tilmeldte mig registret for år tilbage (tror det var i 2001), og går tilmed med kort i min pung OG har talt med mine forældre og min kæreste om at det er mit ønske at hjælpe andre hvis det er muligt. Mine forældre er helt på det rene med det, og de er vist også selv tilmeldt registret, men kæresten er mere tilbageholdende...tror han har lidt svært ved at forholde sig til det. Men han kender min holdning, og hvis han en dag skal træffe et valg på mine vegne må han jo gøre det der virker bedst for ham. Mht. hvis der skulle ske Simon noget (Gud forbyde det - har fortalt Gud mange gange at det er Simon der skal til MIN begravelse, og ikke omvendt!), så vil jeg pt sige at at hvis der er noget der kan bruges til at redde andre, så værs'go - vi vil jo også gerne modtage, hvis det skulle blive aktuelt. Hvordan man har det i situationen, kan jeg af gode grunde (heldigvis) ikke sige noget om... Men grundholdningen er her at hvis der er noget der kan hjælpe andre til et fortsat godt liv, så bør man ikke tage det med sig i graven... Og dog; vil fandme ikke ha' at der er nogen der bruger min hud eller hornhinder...det kan jeg ikke overskue... Lise

Anmeld

21. april 2008

LouiseViola

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Og dog; vil fandme ikke ha' at der er nogen der bruger min hud eller hornhinder...det kan jeg ikke overskue... Lise[/citat] Undskyld Lise, men bliver lige nødt til at stikke til dig, ved du kan tage det;) Dvs. at du heller ikke kan overskue at du skal modtage andres hud eller hornhinder? - Louise ( - de må tage det hele os mig, skal alligevel ind i en meget varm ovn kort efter)

Anmeld

21. april 2008

Muffinmus

Synes sgu det er svært..
Vil måske gerne, men kan bare ikke tage folk glor på mig og læger og alt det der.
Har som tidligere nævnt lidt en fobi overfor læger og at vise mig nøgen. DEt hænger så stærkt ved at jeg ikke engang vil have folk skal gøre det når jeg er død. Virkeligt træls, men det er min krop og de skal bare pille nallerne fra den..ALTID.
På den anden side vil jeg jo gerne være med til at redde liv, da det jo kan blive nødvendigt for os selv engang.
Men indtil videre holder min fobi mig sgu nok lidt fast. Kan dog sige det er blevet bedre og måske er jeg heldig at jeg engang tager min sammen og får mig tilmeldt...så kan jeg jo så bare gå og frygte at folk skal rode i mig...Bawdr.

Anmeld

21. april 2008

Lise

[citat][f][småt]LouiseViola skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Og dog; vil fandme ikke ha' at der er nogen der bruger min hud eller hornhinder...det kan jeg ikke overskue... Lise[/citat] Undskyld Lise, men bliver lige nødt til at stikke til dig, ved du kan tage det;) Dvs. at du heller ikke kan overskue at du skal modtage andres hud eller hornhinder? - Louise ( - de må tage det hele os mig, skal alligevel ind i en meget varm ovn kort efter) [/citat] Åhhh, Louise :$ Jeg har tænkt over det sååååe mange gange det med huden og hornhinderne...jeg kan sgu ikke overskue tanken. Og jeg har heller ikke lyst til at ha' andres hud. Det kan være jeg får lyst hvis j eg en dag skulle befinde mig midt i en stor brand eller noget...men eeeiiiiwww... øv, jeg er fjollet og åndsvag. Jeg aner i øvrigt ikke hvad man skal bruge andres hornhinder til... Lise - lidt for blond?

Anmeld

21. april 2008

Nadi

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]LouiseViola skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Og dog; vil fandme ikke ha' at der er nogen der bruger min hud eller hornhinder...det kan jeg ikke overskue... Lise[/citat] Undskyld Lise, men bliver lige nødt til at stikke til dig, ved du kan tage det;) Dvs. at du heller ikke kan overskue at du skal modtage andres hud eller hornhinder? - Louise ( - de må tage det hele os mig, skal alligevel ind i en meget varm ovn kort efter) [/citat] Åhhh, Louise :$ Jeg har tænkt over det sååååe mange gange det med huden og hornhinderne...jeg kan sgu ikke overskue tanken. Og jeg har heller ikke lyst til at ha' andres hud. Det kan være jeg får lyst hvis j eg en dag skulle befinde mig midt i en stor brand eller noget...men eeeiiiiwww... øv, jeg er fjollet og åndsvag. Jeg aner i øvrigt ikke hvad man skal bruge andres hornhinder til... Lise - lidt for blond? [/citat] Hopper lige på jeres interne-tråd her. Men man kan faktisk rede synet ved at donere/få hornhinder. Men jeg kan sagtens forstå dig, og respektere også at det ikke er alle der vil af med det hele eller slet ikke. Synes dog det er ærgeligt, men så længe man tager stilling ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.