hvorfor er hun ikke renlig endnu ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2009

Honningblomst

kongstad skriver:

Hun var åbenbart mere klar end vi anede, for siden vi har fjernet bleen har der ikke været nogle uheld. Så hun er officelt af bleen nu.

Hæhæ....det er nemlig præcis sådan det er, når vi viser ungerne at vi tror på de kan og ikke gør et kæmpe nummer ud af det...bare sige at nu bruger de ikke ble men toilet...

Super I bare tog den, ved ikke lige hvad mange venter på med de små og bleen.

Men super godt gået.

Knus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

Nanna1985

Dejligt hun er helt ble Hvor er hun dygtig

Anmeld

21. november 2009

wamse

Tillykke med det Her gjorde jeg det samme med Lærke, og hun 2 uheld, og så var det overstået

Anmeld

22. november 2009

kongstad

Det er simpelthen så rart den ble er af. Det gør også det hele nemmere når vi starter op på lillebrøster til januar.

Anmeld

23. november 2009

kongstad

Så gik første dag i børnehaven uden bleen, 2 uheld var der

Anmeld

23. november 2009

TbCp

Eva skriver:

Her tog jeg bleen, da jeg er af den overbevisning af langt de fleste børn kan blive renlige inden de fylder tre år.

Så jeg tog den bare af og sagde at nu behøvede de ikke bleen, men skulle tisse på toilet. I de første par dage kunne det smutte fordi de lige glemte de ikke havde den behagelige ble på, men så kørte det.

Jeppe var en måned inden han blev tre og der skulle jeg havde gjort det langt før. Bertram 2½ og Konrad 2 år og 3 mdr

Så jeg ville altså prøve at tage den og ikke vente...hvem siger hun siger til eller viser det på anden måde, hvis hun trives med den. for de føles jo ikke ligefrem våde de bleer...tror desværre tit det og så en hverdag hvor forældre ikke lige orker, kan, tør eller vil tage fat om at få bleen væk, gør at mange børn er gamle inden de er renlige.

Og så er der selvfølgelig altid de tilfælde hvor barnet fejler noget og derfor ikke blver renlige.

Knus Eva.

Hvordan så om natten? sov de uden ble eller hvornår blev de blefri om natten?

Liva er 2 år og 3 mdr nu og har både tisset og lavet på wc'et så efter det du skriver vil vi da gøre forsøget.

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Hvordan så om natten? sov de uden ble eller hvornår blev de blefri om natten?

Liva er 2 år og 3 mdr nu og har både tisset og lavet på wc'et så efter det du skriver vil vi da gøre forsøget.

Hej...

Ej, hvor er hun bare dygtig..

Jamen, den ældste var det med det samme...han smed dag og nat bleen. Med nummer to gik der nogle måneder og med nummer tre, så sover han stadig med natble. Men bare den er væk om dagen..

Men I skal da bare springe ud i det...lyder til hun kan..

Knus Eva.

Anmeld

23. november 2009

TbCp

Eva skriver:

Hej...

Ej, hvor er hun bare dygtig..

Jamen, den ældste var det med det samme...han smed dag og nat bleen. Med nummer to gik der nogle måneder og med nummer tre, så sover han stadig med natble. Men bare den er væk om dagen..

Men I skal da bare springe ud i det...lyder til hun kan..

Knus Eva.

Vi har snakket om at gøre forsøget i weekenden, vi har ingen planer så kan bare være hjemme og så betyder det jo ikke så meget hvis der sker uheld.

Og tak for du lige fik os til at indse at det måske allerede er nu hun er klar til at komme af med bleen.

Anmeld

25. november 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Vi har snakket om at gøre forsøget i weekenden, vi har ingen planer så kan bare være hjemme og så betyder det jo ikke så meget hvis der sker uheld.

Og tak for du lige fik os til at indse at det måske allerede er nu hun er klar til at komme af med bleen.

Det var da så lidt... glæder mig meget til at høre hvordan det går med hende i weekenden, hun er sikkert mere klar end du tror..

Knus..

Anmeld

25. november 2009

lonemus

Eva skriver:

Super I bare tog den, ved ikke lige hvad mange venter på med de små og bleen.

Hej Eva!

Personligt kan jeg sige, at jeg ikke bare tager den væk fra min datter, fordi den jo er tryghed for hende - ligesom sutten var. Det er noget hun altid har haft på. Med sutten snakkede vi om det et par uger før, at nu var hun altså stor nok osv. Det samme gør vi nu med bleen.

Endnu har hun ikke lyst til at smide bleen....nogle gange har jeg prøvet at sige til hende, at nu skal vi prøve...så står hun bare og piver og går selv ud og tager en ny ble på. Jeg kan ikke fjerne bleerne helt, da lillebror stadig bruger ble.

Min plan er dog, at til juleferien sker det og så tager julemanden dem med hjem.

Grunden til jeg ikke presser hende er fordi, at alle siger man bare skal vente og ikke presse på, så giver det bare bagslag - samme siger pædagogerne i børnehaven. Hun vil ikke en gang lave prut i børnehaven med ble på, men venter til hun kommer hjem....er bange for hun bare holder sig helt i børnehaven osse, hvis hun får bleen af.

Men, det kunne da være rart den snart kom af - syntes hun er gammel nok til det og hun forstår udmærket hvad der sker, hvornår hun skal tisse og hvornår hun skal lave prut.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.