hvorfor er hun ikke renlig endnu ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.394 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. november 2009

kongstad

Min datter på 3½ år viser ingen interesse for at komme af med hendes ble, hun bruger den stadig fuldtid. Hun siger ikke engang til hvis hun har lavet i bleen.

Hendes 2 store søskende var af bleen da de var på hendes alder, så jeg forstår ikke hvad der går galt denne gang, vi har kørt samme fremgangs måde hver gang.

Håber i har et råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Mumto3

Hvad går 'galt´? og hvad er jeres fremgangsmåde?

så er det lidt nemmere at komme med lidt input.

Anmeld

19. november 2009

kongstad

Vi har kørt med i samarbejde med hendes børnehave at hun skulle på toilettet 1 gang i timen til at starte med også når hun selv ville, men hun sidder der bare, nogen gange tisser hun og andre gange ingenting. Hun både tisser og laver i bukserne selvom hun kommer på toilettet. Har endda forsøgt med belønninger intet hjælper, vi skælder ikke ud når det går galt.

Anmeld

19. november 2009

MiMa

Min store søn viste heller ingen interesse for det overhovedet, da han var lille, og potten sagde ham ingenting. Men lige pludselig en dag efter at han havde gået i børnehave i 4-5 måneder, så ville han af med bleen, hvilket han fik lov til og så var han renlig nærmest fra den ene dag til den anden. Han havde et enkelt uheld den første uge, hvor han kom til at lave lort i bukserne, da han ikke nåede på toilettet, men ellers gik det helt af sig selv.

Mit råd vil være at lade hende være. Det skal nok komme af sig selv. Jeg tror at det kan være mere skadeligt at forsøge at presse hende til at skulle på toilettet hele tiden, hvis hun ikke er klar.

Anmeld

19. november 2009

lonemus

kongstad skriver:

Min datter på 3½ år viser ingen interesse for at komme af med hendes ble, hun bruger den stadig fuldtid. Hun siger ikke engang til hvis hun har lavet i bleen.

Hendes 2 store søskende var af bleen da de var på hendes alder, så jeg forstår ikke hvad der går galt denne gang, vi har kørt samme fremgangs måde hver gang.

Håber i har et råd!

Min datter er nu 3 år og 3 mdr. Hun viser heller ingen tegn på interesse for at smide bleen, overhovedet. Hun kan sagtens rende med tung ble eller prut i, uden at sige noget til mig, før der er gået lang tid.

I børnehaven siger de det nok skal komme af sig selv. Herhjemme taler vi om det, at det bliver godt når hun ikke bruger ble mere, for så får hun ikke rød tissekone når hun cykler meget osv.

Tror bare vi må vente på det kommer helt af sig selv.

Lone

Anmeld

19. november 2009

Honningblomst

Her tog jeg bleen, da jeg er af den overbevisning af langt de fleste børn kan blive renlige inden de fylder tre år.

Så jeg tog den bare af og sagde at nu behøvede de ikke bleen, men skulle tisse på toilet. I de første par dage kunne det smutte fordi de lige glemte de ikke havde den behagelige ble på, men så kørte det.

Jeppe var en måned inden han blev tre og der skulle jeg havde gjort det langt før. Bertram 2½ og Konrad 2 år og 3 mdr

Så jeg ville altså prøve at tage den og ikke vente...hvem siger hun siger til eller viser det på anden måde, hvis hun trives med den. for de føles jo ikke ligefrem våde de bleer...tror desværre tit det og så en hverdag hvor forældre ikke lige orker, kan, tør eller vil tage fat om at få bleen væk, gør at mange børn er gamle inden de er renlige.

Og så er der selvfølgelig altid de tilfælde hvor barnet fejler noget og derfor ikke blver renlige.

Knus Eva.

Anmeld

19. november 2009

vatten

Jeg har samme problem. Mathias er 3 år lige om lidt og har endnu ikke tisset på potten/toilettet. Dog er han begyndt at vville op at sidde på toilettet "ligesom dig mor", men han sidder der bare uden at lave noget.

Anmeld

20. november 2009

kongstad

Eva skriver:

Her tog jeg bleen, da jeg er af den overbevisning af langt de fleste børn kan blive renlige inden de fylder tre år.

Så jeg tog den bare af og sagde at nu behøvede de ikke bleen, men skulle tisse på toilet. I de første par dage kunne det smutte fordi de lige glemte de ikke havde den behagelige ble på, men så kørte det.

Jeppe var en måned inden han blev tre og der skulle jeg havde gjort det langt før. Bertram 2½ og Konrad 2 år og 3 mdr

Så jeg ville altså prøve at tage den og ikke vente...hvem siger hun siger til eller viser det på anden måde, hvis hun trives med den. for de føles jo ikke ligefrem våde de bleer...tror desværre tit det og så en hverdag hvor forældre ikke lige orker, kan, tør eller vil tage fat om at få bleen væk, gør at mange børn er gamle inden de er renlige.

Og så er der selvfølgelig altid de tilfælde hvor barnet fejler noget og derfor ikke blver renlige.

Knus Eva.

Vi har aftalt herhjemme at vi tager hendes ble nu når hun kommer hjem fra børnehave i dag, også tager vi de uheld der kommer, vil jo gerne hun kommer af den i dagtimerne inden nytår.

Anmeld

20. november 2009

Honningblomst

kongstad skriver:

Vi har aftalt herhjemme at vi tager hendes ble nu når hun kommer hjem fra børnehave i dag, også tager vi de uheld der kommer, vil jo gerne hun kommer af den i dagtimerne inden nytår.

Lyder som en super idé...og du bliver sikkert overrasket over hvor klar hun er.. sådan var det i hvert fald her og ja, de glemmer det jo lige nogle gange i starten, men så kører det.

Glæder mig til at høre hvordan det er gået..

Knus..

Anmeld

21. november 2009

kongstad

Hun var åbenbart mere klar end vi anede, for siden vi har fjernet bleen har der ikke været nogle uheld. Så hun er officelt af bleen nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.