Kejsersnit eller almindelig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2009

UngMor83

Jeg har fået ks. 4 gange nu. Kan ik være anderledes for kan ikk føde normalt. Så ks. her.

Har haft 4 virkelige skønne forløb med ks. så det anbefaler jeg gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

guggle

TbCp skriver:

Det vil jeg gerne fordi det i sidste ende vel er det mest "rigtige" og det bedste for både mor og barn.
Bla. kan kejsersnitsbørn have lidt bøvl med lungerne efterfølgende da de ikke kommer igennem det pres som ved en almindelig fødsel.

Samtidig ville jeg da have elsket at få mit barn op til mig med det samme, hvor jeg istedet fik lov at se hende 10 sek. og så først så hende igen 3 1/2 time senere.

Jeg følte mig snydt... havde været igang 15 timer og så endte det med kejsersnit...
Efterfølgende var det utroligt smertefuldt pga. arret.

Jeps og en vaginal fødsel er selvfølgelig total smertefuld, men en mega oplevelse for livet!!!

Anmeld

18. november 2009

LMM

Tak for alle jeres svar Jeg vil gerne selv føde så naturlig som muligt, men hvis der skulle ske noget under fødslen er det op til lægerne!! bare der ikke sker noget med min dreng.

Jeg tror at hvis jeg fik et ks. så vil jeg "miste" noget ved fødslen, frygter den ikke men glæder mig så meget til at jeg skal igennem veer, smerter o.s.v og så bag efter sidde med min lille guldklump

Anmeld

18. november 2009

LouiseNielsen

Helt klart alm...

Fordi det er en oplevelse jeg ikke vil være foruden og fordi jeg mener at man skal føde alm hvis man kan!!

Anmeld

18. november 2009

kiwilouise

da jeg var gravid med mine tvillinger frygtede jeg fødslen mere end alt andet. tanken om at 2 babyer skulle ud af så lille et hul (undskyld sproget) gjorde mig rædselsslagen."gudskelov" fik jeg akut kejsersnit fordi baby A sad med numsen først - smerterne var forfærdelige og der gik næsten 1 år før jeg kunne dyrke sport på højt niveau igen. jeg har tit tænkt på hvordan det villet have været hvis jeg havde født normalt - ville jeg have haft ligeså ondt???jeg vil meget gerne have en baby til på et tidspunkt men fødslen skræmmer mig stadig (især når man hører andre der har haft forfærdelige fødsler)puhaa får helt ondt i underlivet bare af at tænke på det

Anmeld

18. november 2009

Nybagt mor

Fødte for 10 dage siden, og det var rigtig rigtig tæt på at ende i kejser snit fordi vores lille mand var stjerne kigger.

Han fik dog vendt sig i sidste øjeblik, så fik lov at føde ham normalt. Og det er da den største oplevelse nogensinde. Selvom det gjorde ondt - så vile jeg på ingen måde være det foruden det øjeblik hvor jeg fik ham op på maven.

Og ja føder gerne igen - forhåbentlig vaginalt

Anmeld

18. november 2009

saxa

Almindelig fødsel - helt klart...!!! Fik desværre ikke noget valg selv.. Alt startede helt normalt, lige indtil presseveerne startede - da endte det i AKS

Anmeld

18. november 2009

M.O.A.R.

Jeg drømmer om og håber på at føde almindeligt, tror det også giver en slags ekstra bånd mellem mor og barn (kan ikke udtale mig om det nu hvor jeg er førstegangsfødende)

Malene 18+1

Anmeld

18. november 2009

Ansemusen

Helt sikkert almindelig naturlig fødsel (dog med epidural) hvis det kan lade sig gøre! Håber ikke et kejsersnit bliver nødvendigt, men er det det der skal til i situation en, er det jo sådan det er! Bare mit barn bliver sundt og raskt

Anmeld

19. november 2009

mortilk/t

jeg har fået ks.  og er glad nok for det, for mine drenge sad i uk stilling, jeg havde ve'er inden de kære jordmore fik bestilt det til mig  (mine drenge havde siddet i uk siden i uge 20, men de troede på at de fik vendt sig, fødte i uge 34, så de havde håbet på de vendte sig inden uge 38, plus var 4 finger åben, de troede ikke på jeg havde ve'er)

den grimmest opleves jeg have ved det var at hende nakoslægen, bare ikke kunne stikke rigtigt

men håber da også at næste gang jeg får lov til at føde naturligt  men hvis det er sådan jeg skal have ks, fordi lægerne anfalder det så gør jeg det gerne igen, selv jeg sad op og sov i en uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.