Kejsersnit eller almindelig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kejsersnit eller almindelig fødsel?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.173 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. november 2009

LMM

Hej

Synes at det kunne være sjovt at høre jeres meninnger om fødsel og kejsernit, hvorfor det ene frem for det andet.. Eller....

Hvad vil I helst hvis I helt selv kunne bestemme???

V.H Lærke 24+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

TbCp

Jeg ville helt sikkert have valgt at føde vaginalt.... men det endte med akut kejsersnit.

Anmeld

17. november 2009

wamse

Jeg vil helst føde vaginalt, så længe jeg har valget om det. Hvis det af den ene eller anden grund skulle have været nødvendigt med kejsersnit, jamen så var det bare sådan.

Anmeld

17. november 2009

LMM

TbCp skriver:

Jeg ville helt sikkert have valgt at føde vaginalt.... men det endte med akut kejsersnit.

Må jeg spørge hvorfor du helst ville føde almindelig??

Jeg vil også helst ahve en almindelig fødsel, men sad og snakkede med en veninde og hun vil helst have kejsersnit,  fordi det gik hurtigere.. og derfor ville jeg lige høre jer andre..

Anmeld

17. november 2009

TbCp

LMM skriver:

Må jeg spørge hvorfor du helst ville føde almindelig??

Jeg vil også helst ahve en almindelig fødsel, men sad og snakkede med en veninde og hun vil helst have kejsersnit,  fordi det gik hurtigere.. og derfor ville jeg lige høre jer andre..

Det vil jeg gerne fordi det i sidste ende vel er det mest "rigtige" og det bedste for både mor og barn.
Bla. kan kejsersnitsbørn have lidt bøvl med lungerne efterfølgende da de ikke kommer igennem det pres som ved en almindelig fødsel.

Samtidig ville jeg da have elsket at få mit barn op til mig med det samme, hvor jeg istedet fik lov at se hende 10 sek. og så først så hende igen 3 1/2 time senere.

Jeg følte mig snydt... havde været igang 15 timer og så endte det med kejsersnit...
Efterfølgende var det utroligt smertefuldt pga. arret.

Anmeld

17. november 2009

oo

jeg ville helst føde almindeligt - nu! førhen ville jeg helst have kejsersnit pga min fortid som incestbarn, jeg troede ikke jeg ville kunne holde ud at der foregik så meget "dernede". men det er jeg kommet igennem pga fertilitetsbehandlingen, så jeg er frisk på at føde vaginalt - evt hjemmefødsel, hvis den tid nogensinde melder sig

måske går det hurtigere at føde ved kejsersnit, men man skal absolut ikke undervurderer de efterfølgende smerter der er forbundet med et kejsersnit, og det tror jeg mange glemmer! nu har jeg selv fået fjernet en graviditet udenfor livmoderen ved en operation, og der fik jeg snit samme sted som ved kejsersnit, men selvfølgelig anderledes og "mindre" og der gik i hvert fald et halvt år før min krop var normal igen

Anmeld

17. november 2009

LMM

TbCp skriver:

Det vil jeg gerne fordi det i sidste ende vel er det mest "rigtige" og det bedste for både mor og barn.
Bla. kan kejsersnitsbørn have lidt bøvl med lungerne efterfølgende da de ikke kommer igennem det pres som ved en almindelig fødsel.

Samtidig ville jeg da have elsket at få mit barn op til mig med det samme, hvor jeg istedet fik lov at se hende 10 sek. og så først så hende igen 3 1/2 time senere.

Jeg følte mig snydt... havde været igang 15 timer og så endte det med kejsersnit...
Efterfølgende var det utroligt smertefuldt pga. arret.

Det er har du ret i Jeg føler at vaginal fødsel høre med til at være gravid.. og tror at det er en kæmpe oplevelse..

Anmeld

17. november 2009

Tina2

Helt klart alm! Sådan har jeg født to gange..... Første gang var lidt en hård omgang da min datter var stjernekigger, anden gang var helt fantastisk, jeg fødte i vand og det gik bare så nemt.....

Jeg ville være såååå ked af at skulle ha' et KS ved en evt 3. gang. Kunne jeg SLET ikke tænke mig! Synes det har været fantastisk at føde- især 2. gang...

Så en video lagt ind på en anden side jeg brugte engang, hvor en af dem jeg skrev med havde lagt sit KS ind som manden havde filmet..... Jeg var ved at tude... Babyen kom lige hurtigt hen til sin mor, så hun kunne se sin bebs og så ellers over at blive undersøgt (intet akut, alt var ok) og jeg syntes bare der gik oceaaaaaner af tid før den baby kom tilbage til sin mor.....

Når jeg tænker tilbage på mine fødsler er det da bestemt øjeblikket hvor jeg fik mine børn op til mig lige efter de var kommet til verden.....

Så ikke noget KS til mig, hvis jeg kan blive fri :-)

Anmeld

17. november 2009

MORJESPERSEN

Helt klart føde vaginalt... jeg syndes det var en kanon oplevlse, selvfølig går det ondt at føde, men vil ikke bytte det for noget i verden.... Klarede det med en varmedunk i ryggen...Desværre kom vores piger da jeg var i uge 34+2 så jeg fik dem ikke op til mig med det samme, så der gik meget lang tid før jeg fik moderfølser for dem, håber næste gang vi skal have en baby af det bliver til tiden... så han/hun kan putte ved mor med det samme

Anmeld

17. november 2009

Ox.

Jeg har stemt almindelig, jeg fødte min datter vaginalt, det tog 27 timer fra første ve til hun var ude, men jeg gør det med glæde igen ..

Synes det var sådan en fantastisk oplevelse at have ligget der og "kæmpet" i så lang tid, og så pludselig ligger der sådan en guldklump på min mave og kigger mig ind i øjnene, puuuha hvor var det skønt, det er er kæmpe oplevelse.

Desuden, er det, har jeg hørt, ufatteligt smertefuldt at få foretaget kejsersnit, så man skal ikke vælge det fordi man tror det er "nemmere", for det er det bestemt ikke .. Min moster har fået 4 børn, de tre almindelig, og den sidste med kejsersnit, og hun sagde bagefter, at havde hun vidst hvor mange smerter der fulgte med et kejsersnit, havde hun født ham almindeligt (Hun valgte selv KS med ham) ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.