havde/har du en ammestol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2009

AnneKH

Hej Caroline!

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have en ammestol... det ville jeg nemlig også gerne, og er heller ikke vild med at skulle op af en gyngestol med en lille fis på armen  

Vi købte en dejlig lænestol i IKEA til knap 1500,-, du ved sådan en blød een med store armlæn, og så fik vi den i den sødeste lyserøde farve med striber! Den er stillet på prinsessens værelse, og så skal den bruges til amning, højtlæsning, natsang før hun skal sove osv... GLÆDER mig til at få den i brug!

Kram, Anne

34+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Lise

Jeg vidste slet ikke at man kunne få en stol der ligefrem var beregnet til den slags

Så nej, jeg ejer ingen ammestol. Jeg købte en ammepude for flere hundrede kroner - den brugte jeg vist tre gange, og så røg den på loftet. Aaaalt for besværligt. Jeg ammede i sofaen, i sengen - eller hvor jeg nu befandt mig. Om natten ammede jeg liggende, så jeg kunne sove imens, så jeg var aldrig træt under min barsel, på trods af en baby med en god appetit 

Jeg ville også vente med at købe den - og se om der overhovedet er et behov.

Anmeld

19. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nix

Det aller aller bedste råd jeg fik nogensinde, var fra min JM (hun var cool og gav mig i øvrigt mange råd, hun havde været JM i 39 år og havde set det meste )

MEN hun sagde: HVIS du vil det med at amme fuldt, så får du pip i låget, hvis du ikke får det til at være en del af din hverdag. Du skal kunne gøre alt det samme, som du ellers kan, mens du ammer. Lav mad med en arm og am' med en arm osv. Spis, sov, ryd op, stryg, dyrk sex osv... Det skal bare være en del af det, du ikke skal bruge energi på.

Så jeg havde hende altid, enten på armen eller under blusen, hvis jeg sad på en stol et sted. Har blandt andet været på flere restauranter, hvor hun har været med og først blev opdaget, da vi skulle betale

Så jeg er meget imod, ammestole, ammepuder osv. SÅ bliver det et projekt og noget der bliver svært. Det skal bare være en naturlig del af hverdagen, du kan foretage dig hvor som helst

Og super fedt, at amme mens man sover, så er man slet ikke træt, mens man har barsel

Og så vil jeg lige tilføje, at det tog da et par uger at lære det, men jeg var stædig jeg VILLE; så det lykkes. Jeg er sikker på at det kan lykkes for de fleste

Anmeld

19. november 2009

vatten

Jeg gik ind i stuen i sofaen, når Mathias skulle ammes. Det passede med at lyset fra tvét var nok om natten, til at jeg kunne se, men ikke så kraftigt, at Mathias vågnede helt op.

Jeg kunne kun finde ud at amme i én stilling (siddende), så det duede ikke for mig inde i sengen, da jeg fik ondt i ryggen af at sidde der.

Anmeld

19. november 2009

Jules

Jeg manglede helt sikkert en med Viktor! Så det skal jeg simpelthen have til næste barn - Det syntes jeg var rarest!

Anmeld

19. november 2009

Moderator

AnneKH skriver:

Hej Caroline!

Jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil have en ammestol... det ville jeg nemlig også gerne, og er heller ikke vild med at skulle op af en gyngestol med en lille fis på armen  

Vi købte en dejlig lænestol i IKEA til knap 1500,-, du ved sådan en blød een med store armlæn, og så fik vi den i den sødeste lyserøde farve med striber! Den er stillet på prinsessens værelse, og så skal den bruges til amning, højtlæsning, natsang før hun skal sove osv... GLÆDER mig til at få den i brug!

Kram, Anne

34+5

tror du taler lige præcis om den stol vi har kigget på (bare den gråternede i stedet for stribede).. men farven er bare slet ikke rigtig til resten af værelset Så skal det være den hvide, og den synes jeg er meget hvid....

Men man sidder nemlig super i den stol, og der er plads til at man kan sidde og hygge med en god historie osv Måske jeg bare skal købe den hvide og så lægge babytæpperne på den for at give lidt farve. Er jo kun naturligt de hænger på stolen alligevel

Kan det passe den hedder Jennylund eller sådan noget?

knus

Anmeld

19. november 2009

AnneKH

Caroline86 skriver:

tror du taler lige præcis om den stol vi har kigget på (bare den gråternede i stedet for stribede).. men farven er bare slet ikke rigtig til resten af værelset Så skal det være den hvide, og den synes jeg er meget hvid....

Men man sidder nemlig super i den stol, og der er plads til at man kan sidde og hygge med en god historie osv Måske jeg bare skal købe den hvide og så lægge babytæpperne på den for at give lidt farve. Er jo kun naturligt de hænger på stolen alligevel

Kan det passe den hedder Jennylund eller sådan noget?

knus

YEP! Jennyeet eller andet hed den.. og den er bare god! Har jo så ikke afprøvet den til amning, men den er ihvertfald rar at sidde i, og med en lille læselampe på væggen, så skal det nok blive det foretrukne læse-højt sted

Jeg tænker også, at du bare kan smide et tæppe hen over den hvide stol, eller sætte en pude i den farve der skal matche! Vi holder værelset i rød og lilla, så den lyserøde stol har fået en rød pude, og vupti - så passede den perfekt ind!   

Ps..... den hvide stol er i øvrigt billigere end de farvede!

Anmeld

19. november 2009

Moderator

AnneKH skriver:

YEP! Jennyeet eller andet hed den.. og den er bare god! Har jo så ikke afprøvet den til amning, men den er ihvertfald rar at sidde i, og med en lille læselampe på væggen, så skal det nok blive det foretrukne læse-højt sted

Jeg tænker også, at du bare kan smide et tæppe hen over den hvide stol, eller sætte en pude i den farve der skal matche! Vi holder værelset i rød og lilla, så den lyserøde stol har fået en rød pude, og vupti - så passede den perfekt ind!   

Ps..... den hvide stol er i øvrigt billigere end de farvede!

må lure lidt om jeg kan finde en tilsvarende stol et andet sted.. Men ellers ved jeg hvor Ikea ligger

Tak skal du have!

Anmeld

19. november 2009

JustAnotherName

Jeg ønskede mig brændende en gyngestol, som jeg kunne sidde og amme i.
Men har ikke fået mig en, og nu er hun et halvt år gammel, så nu kan det jo efterhånden være ligemeget.

Jeg har en fast plads i sofaen med en pude i ryggen. Så sidder jeg bedst!
Og ellers bruger jeg meget at ligge på sengen og amme hende.

Anmeld

19. november 2009

Ann-

nej jeg har ikke en ammestol

jwg bruger sofaen eller senge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.