havde/har du en ammestol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2009

Juniors mor

Caroline86 skriver:

så du havde en stol på hendes værelse? Jeg tænker nemlig på hvor jeg skal sidde om natten når jeg skal op, for jeg gider nok ikke gå hele vejen nedenunder med hende

Jeg sad i en gyngestol i går, men blev hurtigt enig med mig selv om at den var for svær at komme op af igen (den var meget dyb og blød), så den skulle det ikke lige være.. synes det er svært at finde pæne gyngestole, men vil nemlig gerne have en så vi kan sidde der og hygge lidt når hun skal puttes

Hvorfor ikke bare tage hende over i din senge og ligge ned og amme hende om natten? På den måde vågner hverken du eller hende sådan helt rigtigt, og det er nemmere at falde i søvn bagefter??

Helle - der aldrig har praktiseret det med at stå op om natten for at amme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Juniors mor skriver:

Hvorfor ikke bare tage hende over i din senge og ligge ned og amme hende om natten? På den måde vågner hverken du eller hende sådan helt rigtigt, og det er nemmere at falde i søvn bagefter??

Helle - der aldrig har praktiseret det med at stå op om natten for at amme

fordi jeg regner med hun ret hurtigt skal ind på sit eget værelse og sove og så skal jeg jo alligevel op osv (regner ikke med at putte mig i hendes seng )

og så tænker jeg at stolen jo også kan bruges til mange andre ting når der skal synges sange, læses historier osv

måske det bare er mit romantiserede lille hoved der synes det hører til på værelset

Anmeld

17. november 2009

Vingummien

Jeg lå ned om natten i sengen og om dagen sad jeg bare i sofaen for så sad jeg bedst. Havde en da vi var indlagt som de har på sygehuset og kunne faktisk ikke holde ud af sidde i den særlig  længe af gangen.

Anmeld

17. november 2009

Knudsen

Nej har ikke nogen ammestol.. Bruger sofaen eller en god stol og ammepude eller alm puder som støtte.. Om natten ammer jeg i sengen liggende, og flytter ham over i vuggen igen, når han er færdig. Vores børn har også sovet ved os i soveværelset indtil de sover igennem.

Anmeld

17. november 2009

SaNiNa

nej dte har jeg desværre ikke, men ville rigtig gerne have haft en.

Anmeld

17. november 2009

Juniors mor

Caroline86 skriver:

fordi jeg regner med hun ret hurtigt skal ind på sit eget værelse og sove og så skal jeg jo alligevel op osv (regner ikke med at putte mig i hendes seng )

og så tænker jeg at stolen jo også kan bruges til mange andre ting når der skal synges sange, læses historier osv

måske det bare er mit romantiserede lille hoved der synes det hører til på værelset

Som Eva skriver, ville jeg også vente til lille-pigen er kommet og se om du stadig synes der er behov for en amme-stol, og ikke mindst hvilken det så skal være, for hvis det alligevel ikke bliver til at amme i, men til at læse historier i, så er en madras på gulvet med en masse puder måske bedre??

Nu ved jeg godt, at jeg lyder helt vildt klog og irriterende (sorry....) MEN jeg tror også, at du vil synes, det er rart at sove sammen med lille-pigen indtil hun ikke skal ammes så meget om natten mere, ganske enkelt fordi det er nemmest, og du får brug for allllllt det søvn du kan få.....

Anmeld

17. november 2009

Anne85

På Kristians værelse har vi en fin gammel gyngestol som min mand i sin tid sleb ned og malede. Den sad jeg og ammede i om natten... og nu bliver den brugt hver aften til at læse godnat historie i + har været brugt de nætter hvor han har været syge eller lignende, så har vi siddet der og rokket frem og tilbage

I stuen har vi også en gammel gyngestol... men jeg tror egentlig mest jeg bare sad i sofaen og ammede.

Jeg havde en lille ammeskammel... aner ikke hvor man kan købe sådan en, det var min mormor der kom med den da jeg havde født. Den var virkelig guld værd - på den måde kunne jeg sidde i den rette stilling

Anmeld

19. november 2009

Cris

Caroline86 skriver:

så du havde en stol på hendes værelse? Jeg tænker nemlig på hvor jeg skal sidde om natten når jeg skal op, for jeg gider nok ikke gå hele vejen nedenunder med hende

Jeg sad i en gyngestol i går, men blev hurtigt enig med mig selv om at den var for svær at komme op af igen (den var meget dyb og blød), så den skulle det ikke lige være.. synes det er svært at finde pæne gyngestole, men vil nemlig gerne have en så vi kan sidde der og hygge lidt når hun skal puttes

Hej Caroline! Jeg har hellere ikke noget stol og vi bor i en lille lejlighed, hvor der slet ikke er plads til en stol. Jeg har ammet i sengen om natten. Nogle gange sad jeg med benene krydset og babien i min skod og nogle andre gange lå jeg ned og sov videre med ham ved siden af mig. Du behøver ikke at gå nogle stedder for at amme, du kan klare det i sengen. Nu med mit nr2 er jeg flyttet helt væk fra værelset. Min mand sover i sengen og min store i tremmesengen i soveværelset. Der er en tremmeseng til til lille broren, men det bliver ikke brugt. Jeg og den lille sover i stuen på sofaen så jeg kan amme og skifte ble uden noget problem. Det er fordi den lille har brokket sig nogle gange lidt for højt og nogle gange var den store vågen og var meget nysgerrig og ville ikke sove videre. Så flyttede jeg og vi har det rigtigt godt. Om et styk tid, når den lille bliver lidt mere stille og jeg ikke skal skifte ble midt om natten så flytter vi tilbage. Det bliver måske om en måned til. Så du kan se, at man ikke altid har brug for en stol, så skal du ikke blive stresset for at skulle finde en så hurtigt 

Anmeld

19. november 2009

Ni-ko-li-ne

jeg lå ned om natten og om dagen så ofte det kunne lade sig gøre...

Anmeld

19. november 2009

Tynen

Nej, det havde/har jeg slet ikke behov for.

De nætter hvor de lå/ligger ved yveret i en time til halvanden ville jeg hellere bruge i sengen med mulighed for at få en lille morfar imens

Synes, som Eva skriver, at du skal vente og se hvad behovet bliver.
Man kan spare mange penge ved at være bagklog, har jeg erfaret

Trine - Der har smidt alt for mange penge ud på unødige ting - Heriblandt en mega dyr ammepude 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.