Meninger søges om navnet Luca...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2009

netdaddy

Vores dreng hedder Luka (med k), hvilket er den måde drengenavnet staves på ifølge vores undersøgerlser.

Hvis det staves Luca (altså med c) skulle det være et pigenavn.

Men det er som nævnt kun ud fra den tradtion vi har fundet frem til - der kan være andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

wamse

Sidder lige nu og ser en dokumentar med en dreng, som hedder Luca, og navnet passer bare perfekt til ham. Jeg synes navnet er rigtig flot

Anmeld

16. november 2009

prettybutterfly

Personligt er jeg ikke så vild med navne der kan gå til begge køn, så jeg ville ikke vælge at bruge det. Men det er jo virkelig en smagssag med navne!!!!!

Anmeld

16. november 2009

Mca<3

Tænker altid på Susanne Vega .... My name is Luca  Dejligt nummer ..

http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL753w4

Anmeld

16. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ELSKER navnet, Luka - det hedder vores dreng.

Vi undersøgte, hvordan at navnet staves henholdvis til drenge og piger. Hvis det er en dreng gør man det med K=Luka og hvis det er en pige gør man det med c=Luca eller Lucca. Men det står en frit for, hvordan at man staver det til begge køn.

Lillesøster hedder iøvrigt Lina.

Vi snakkede også om Malik, da jeg ventede mig 2 gang - det er også rigtig sødt og passer godt til Luka. Hvad med Mika? Det er også rigtig sødt.

Spændende, at I ikke ved, hvad det bliver. Det har vi heller ikke ønsket, at vide nogen af gangene.

Kh.

Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

16. november 2009

LouiseNielsen

Det er et pænt navn men ikke et navn jeg selv ville bruge.....

Hmmm et drenge navn jeg syntes er pænt sammen med Luca er Mathias.

Luca Mathias??

Anmeld

16. november 2009

Pia.

Det er et rigtig flot navn og i mine ører er det klart et pigenavn... Har passet et dagpleje barn med det navn dog med to C'er altså Lucca - Smukt navn...

Anmeld

7. maj 2010

frederikkehelmark

Hej.

Jeg venter selv en Luca-dreng, så er selv fuldstændig vild med det navn. Kender en pige der hedder Lucca, men synes sagtens det er et drengenavn kun med et c. Af "italienske" navne kan han hedde Luca Mattheo eller bare Theo, eller Amadeo.. Vores skal dog kun hedde Luca

Mvh Frederikke

Anmeld

7. maj 2010

Junibæbs2013

Jeg synes, at Luca og Malik passer rigtig godt sammen. De har samme lyd i sig uden at ligne hinanden.

Anmeld

7. maj 2010

sofie85

quity skriver:

Søgte for lidt tid siden efter meninger omkring navnet Luca. Fik desværre ingen respons. ÆV ÆV, så jeg prøver igen.

Hvad synes I om navnet Luca hvad enten det skal bruges som drenge eller pige navn??

Hvilke drenge og pige navne passer godt sammen med Luca?

Min søn har to navne Malik Oliver, sådet må også gerne passe til det.

Andre forslag modtages også gerne...

På forhånd tak

Jeg tænker på et italiensk navn, men det er meget sødt og passer også godt til Malik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.