Tullen85 skriver:
Nu er jeg enlig, og gravid i 34. uge, og synes i sig selv det er lidt hårdt. Men det værste ved det er at næsten alle man møder mener de har "ret" til at spørge hvem faren er, hvordan min situation er, hvorfor jeg har valgt som jeg har, hvad faren siger til det og hvad jeg har tænkt mig at gøre senere hen. Selvfølgelig ved jeg godt at min familie og venner ville spørge, men føler næsten jeg har et forklaringsproblem til alle... Og er ved at være rigtig rigtig rigtig træt af det... Hvorfor er det lige at fordi man er gravid så mener så mange mennesker de kan stille så personlige spørgsmål... Det er som om folk intet filter har, og glemmer hvad man kan tillade sig lige pludselig... 
skal man bare blive nød til at vænne sig til det?
Beklager der ikke er meget debat, er bare så frustreret... Især når selv min jm ikke engang kan huske jeg er alene, og jeg hver eneste gang skal forklarer hele min situation på ny... 
hmmm ja jeg oplever uanset hvordan alt forholder sig at folk spørger meget personligt ind til en masse. Og så skal folk røre ved ens mave som om den er alle mands eje. Selv ekspedienten i en butik hvor jeg skulle købe graviditetstøj. Jeg tager jo heller ikke på hendes bryster fordi jeg synes de var fine - joke, men tænkte det.
For mig har det været mine graviditeteskomplikationer folk har spurgt detaljeret til og det er jo ikke alt der er lige lækkert at tale om, og slet ikke når folk spørger en foran andre mennesker. Er bare glad for det snart er overstået.
Dog kan jeg godt se at din situation gør at du gang på gang ligesom skal forsvare dig når folk står med deres fordomme og nysgerrige næse, og skal vide alle detaljer og så samtidig har en mening om det hele som du jo ligesom ikke kan bruge til noget.
Op med humøret, det er snart overstået, og som flere siger så er det bare at give det korte svar hver gang.
Anmeld