Siber skriver:
øv noget lort, stakkels Mille.
Johanna har jo haft MØB siden hun blev født næsten, fik lagt dræn da hun var 10 mdr, men vi har heldigvis ikke døjet med det siden vi flyttede til Norge. I DK havde hun det i hvert fald 1 gang i md.
Men du kan få lidt fif herfra. Hvergang Johanna havde det mindste tegn på snot var vi igennem den store dryppe næste tur, og det gjorde at vi kunne holde det lidt nede (det er selvfølgelig forsent nu hvor hun har det, men til næste gang hun bliver snottet) Når hun så havde MØB skyllede vi også ørene med lunken saltvand.
Jeg kan lige se om jeg kan finde opskrifterne hvis du vil?
Jeg har set at man kan købe sådan nogen vandpandebånd, som holder det der vat, eller man kan få sådan nogen silekone ørepropper. Pandebåndet kan man købe i svømmehaller eller apotek eller goggle det (tror jeg, fik aldrig fat i et selv) vi har ikke været i svømmehallen med Johanna endnu, har simpelthen ikke turdet, og det er lidt øv, for hun er en vandhund når vi er ved stranden.
Pøj pøj søde bacon, håber det forsvinder hurtigt.
Nå ja så sagde vores ørelæge den gang, at det også var vigtigt at være varmt påkældt fra numsen og nedad, for ellers trækker det lige op i ørene, om det er rigtig ved jeg ikke. Men vi har altid sørget for varme sokker, sutsko, og ekstra på ved numsen (da hun sad meget på den kolde jord) Her i Norge er uld jo guld, så det har vi invisteret i!
Siber
Tak for svar. Jeg vil få købt nogle uldunderhakkere...
Og ja, den med hjemmesko og hue... Børnehaven har også fået at vide de skal hjælpe hende med at huske på det, og de er helt med på den.
Har godt set de der neopren pandebånd, det er da et forsøg værd, tror ikke damen ville sætte pris på vat i ørerne holdt fast med gaffa tape. 
Tusind tak for Jeres råd, kan mærke humøret stiger lidt igen....