Lorteører, får det dog aldrig en ende???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. november 2009

Rasmine

Ja, nu har Mille så igen igen MØB. Hun skal have dryppet ører den næste uge, og så skal hun til tjek næste onsdag igen.

"Ingen svømning" sagde ørelægen!

MEN VI SKAL JO TIL FÅKKING LALANDIA NÆSTE TORSDAG!!!!!

Damen glæder sig jo helt vildt og tæller ned...

-"Nu skal jeg kun sove 11 gange...nu skal jeg kun sove 8 gange inden vi skal til Lalandia..."

Anyways: Har ikke bestilt en afbudsforsikring, for jeg tænkte jo at hvis én af os blev syge, skulle de andre da ikke snydes for oplevelsen, i min iver havde jeg jo lige "glemt" at ørebørn "blomstrer op" i efteråret/vinter!

Har nu bestemt at vi skal afsted alligevel, så må vi begrænse hendes baderi, og proppe ørerne godt til med vandskyende vat. Der er heldigvis Legeland og så er der jo også Legoland, skal lige have tjekket om de overhovedet har åbent, mener jeg har set at de har nogle arrangementer her i efteråret.

Hilsen den fortvivlede, som er lige ved at tude, som tager imod med kyshånd, hvis nogen ligger inde med et godt råd til hvordan man undgår vand i ørerne!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Millebasse

Æv æv æv, hvor er det træls for hende!! Og så lige før Lalandiaturen!!

Har du prøvet eddikekuren på hende?? Bastian har ikke haft møb (7-9-13) siden han fik den kur..

Anmeld

11. november 2009

Kaufie

Stakkels Mille - træls hun skal døje med ørerne - men endnu mere træls det så går lidt ud over Lalandiaturen, som hun forståeligt nok glæder sig til.

Godt I tager afsted alligevel - så håber jeg I finder en løsning så hun kan bade lidt alligevel.

Hvis hun skal til tjek onsdag - er der så ikke  en chance for at lægen giver grønt lys til badning fra torsdag og frem??

Mette - lykkelig uvidende om MØB.

Anmeld

11. november 2009

Rasmine

Millebasse skriver:

Æv æv æv, hvor er det træls for hende!! Og så lige før Lalandiaturen!!

Har du prøvet eddikekuren på hende?? Bastian har ikke haft møb (7-9-13) siden han fik den kur..

Hvordan er det nu den er?

Men jeg kan vel ikke blande øredråberne sammen med den eddikekur?

Hun ryger totalt af al mælk mv. den næste uge.

Skal lige have fat i nogle biostrath dråber igen også.

Anmeld

11. november 2009

Rasmine

Kaufie skriver:

Stakkels Mille - træls hun skal døje med ørerne - men endnu mere træls det så går lidt ud over Lalandiaturen, som hun forståeligt nok glæder sig til.

Godt I tager afsted alligevel - så håber jeg I finder en løsning så hun kan bade lidt alligevel.

Hvis hun skal til tjek onsdag - er der så ikke  en chance for at lægen giver grønt lys til badning fra torsdag og frem??

Mette - lykkelig uvidende om MØB.

Tjoe, jeg håber jo ørerne når at gå i orden inden vi skal afsted. MEN når det så er sagt siger erfaringen mig (desværre) at hun kommer til at døje med ørerne denne vinter igen. Stakkels Mille.

Da jeg sagde forleden at hun snart skulle have tjekket ører, blev hun helt hysterisk og sagde at hun IKKE aldrig mere ville have den der maske på, for det smager så grimt.

Har talt med Lars nu, og vi er enige om at vi SKAL afsted, og at vi SKAL bade.

Anmeld

11. november 2009

Lise

print

Poul-Erik Højslet Speciallæge i Øre-Næse-Halssygdomme
Dag Hammarskjölds Gade 4, 1 sal, 9000 Aalborg Tlf.: 98 13 08 20

Hvis der er betændelse i et øre er det ofte en fordel, hvis man i hjemmet foretager en daglig skylning af øret.

Der fremstilles en eddikevandsblanding bestående af almindelig husholdningseddike og vand i forholdet 1 del eddike til 10 dele vand. Nøjagtigheden af blandingen er dog ikke afgørende.

Til skylningen anvendes en øreskyllesprøjte, som kan købes på apotekerne. Opløsningen skal være lunken (ca. 37 grader) for at skylningen ikke skal være for ubehagelig. Det er en fordel at rette øregangen ud ved at trække forsigtigt opad-bagud i øret. Der skylles skråt fremad med jævn kraft. Sprøjtespidsen må ikke lukke øregangen helt, idet vandet skal kunne løbe frit fra øret.

Hvis der skal gives øredråber ventes ca. 10 min til øret er tørt – før der dryppes.

Saxet fra onkel Ørelæges hjemmeside. Det var det vi gjorde for Simon da han døjede med ørerne sidste vinter. Og det virkede rigtig godt. Så kom snasken ud.

God bedring med hende!

Anmeld

11. november 2009

Millebasse

Mebach skriver:

Hvordan er det nu den er?

Men jeg kan vel ikke blande øredråberne sammen med den eddikekur?

Hun ryger totalt af al mælk mv. den næste uge.

Skal lige have fat i nogle biostrath dråber igen også.

Skal lige se om jeg kan finde opskriften..

Uh, nej, vi gav ham først kuren da han var færdig med øredråberne...

Anmeld

11. november 2009

Millebasse

Hov, Lise kom mig lige i forkøbet

Anmeld

11. november 2009

Rasmine

Lise skriver:

print

Poul-Erik Højslet Speciallæge i Øre-Næse-Halssygdomme
Dag Hammarskjölds Gade 4, 1 sal, 9000 Aalborg Tlf.: 98 13 08 20

Hvis der er betændelse i et øre er det ofte en fordel, hvis man i hjemmet foretager en daglig skylning af øret.

Der fremstilles en eddikevandsblanding bestående af almindelig husholdningseddike og vand i forholdet 1 del eddike til 10 dele vand. Nøjagtigheden af blandingen er dog ikke afgørende.

Til skylningen anvendes en øreskyllesprøjte, som kan købes på apotekerne. Opløsningen skal være lunken (ca. 37 grader) for at skylningen ikke skal være for ubehagelig. Det er en fordel at rette øregangen ud ved at trække forsigtigt opad-bagud i øret. Der skylles skråt fremad med jævn kraft. Sprøjtespidsen må ikke lukke øregangen helt, idet vandet skal kunne løbe frit fra øret.

Hvis der skal gives øredråber ventes ca. 10 min til øret er tørt – før der dryppes.

Saxet fra onkel Ørelæges hjemmeside. Det var det vi gjorde for Simon da han døjede med ørerne sidste vinter. Og det virkede rigtig godt. Så kom snasken ud.

God bedring med hende!

FEDT!!!!!!!!!!

Så kan hun både få eddike kuren OG øredråberne!!!

TAK DAMER!!!!

Anmeld

11. november 2009

Siber

øv noget lort, stakkels Mille.

Johanna har jo haft MØB siden hun blev født næsten, fik lagt dræn da hun var 10 mdr, men vi har heldigvis ikke døjet med det siden vi flyttede til Norge. I DK havde hun det i hvert fald 1 gang i md.

Men du kan få lidt fif herfra. Hvergang Johanna havde det mindste tegn på snot var vi igennem den store dryppe næste tur, og det gjorde at vi kunne holde det lidt nede (det er selvfølgelig forsent nu hvor hun har det, men til næste gang hun bliver snottet) Når hun så havde MØB skyllede vi også ørene med lunken saltvand.

Jeg kan lige se om jeg kan finde opskrifterne hvis du vil?

Jeg har set at man kan købe sådan nogen vandpandebånd, som holder det der vat, eller man kan få sådan nogen silekone ørepropper. Pandebåndet kan man købe i svømmehaller eller apotek eller goggle det (tror jeg, fik aldrig fat i et selv) vi har ikke været i svømmehallen med Johanna endnu, har simpelthen ikke turdet, og det er lidt øv, for hun er en vandhund når vi er ved stranden.

Pøj pøj søde bacon, håber det forsvinder hurtigt.

Nå ja så sagde vores ørelæge den gang, at det også var vigtigt at være varmt påkældt fra numsen og nedad, for ellers trækker det lige op i ørene, om det er rigtig ved jeg ikke. Men vi har altid sørget for varme sokker, sutsko, og ekstra på ved numsen (da hun sad meget på den kolde jord) Her i Norge er uld jo guld, så det har vi invisteret i!

Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.