Fik den mest triste bessked idag...
Et vennepar vi har, ventede barn med termin om en uges tid. Så der var 3 uger ml. vores termin. Idag fik vi så den værste besked af alle.
Hun var begyndt at bløde og kom på sygehuset hvor de tjekkede om moderkagen havde løsnet sig, men prøverne så fine ud. Lidt efter fik hun dog voldsomt ondt og blødte meget og så blev det til et akut kejsersnit. De fik genoplivet den nyfødte lille pige som var stor og fin, men hun havde desværre skader på flere organer pga. iltmanglen og fik efter 1 1/2 døgn ca. fred og sov ind i favnen hos sin mor. 

Nu sidder vi så her helt i chok og tuder på skift... Er så kede på deres vegne og tankerne kører bare rundt i hovedet på os. Vi venter barn nr. 3 og det var deres første barn. Jeg kan ikke forestille mig at de nogensinde kommer til at kunne holde ud at være sammen med os igen. Og hvor må de da også tænke at det er uretfærdigt at det lige skulle ske for dem, når vi andre har børn i forevejen. Selvom vi venter barn nr. 3, er det jo ikke mindre specielt eller lykkeligt og kan sådan forestille mig hvor frygteligt det må være.... Hun havde sådan glædet sig til at vi sammen skulle hygge med vores babyer, når nu vi begge skulle på barsel næsten samtidig. Ved slet ikke hvad jeg skal skrive - Er bare så forfærdeligt ked. 
Og ikke mindst er jeg rigtig nervøs for at noget skal gå galt i denne graviditet eller ved fødslen... Men nervøs har jeg nu været hele tiden, det er bare ikke blevet mindre efter denne tragiske besked...

Ved ikke hvad jeg vil med denne tråd, men havde bare sådan brug for at komme af med det. Og selom vi som gravide ikke ønsker at høre de dårlige ting, så er det desværre en del af det at leve og elske
Anmeld