Barnevogn eller kombivogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2009

Valle81

Sisley skriver:

Jeg har set kombivogne med liggemål på omkring 90-95 cm (og kan selvfølgelig ikke lige huske hvilket mærke, men vender tilbage), så det skal ikke være liggemålet der afgør "duellen" mellem kombivogn/barnevogn.

Jeg tænker mest på, hvad der er nemmest når vi bor i lejlighed, skal rundt med bus (eller vores lille bil), på indkøb, i skoven osv. Hvis det eneste der taler for en barnevogn er, at den er stor, så ved jeg ikke om det vil være det rigtige valg for os...

Hvor er det bare svært at være gravid :-)

Hejsa:0)

Jeg har haft begge dele. Da jeg ventede Asta købte jeg barnevogn og da hun blefv et år købte jeg en kombivogn. Grundet til combivognen var at den er mere lækker som klapvogn. Det betød meget for mig at hun vill kunne sove i den hvis det blev akruelt, at den havde vendbart styr, at den var lidt postret og comfortable.

Jeg brugte altid barnevognen som første valg indtil hun blev to, og brugte combivogn når vi lige skulle i skoven, en hurtig tur ned i byen osv.

Jeg var meget glad for barnevogn, synes slet ikke det var besværligt. Synes det er meget mere hygeligt og lækkert at putte sit barn i barnevognen. Det er lækkert med al pladsen, når man er ude og handle osv. Og som en anden nævner, så skal de i dagplejen sove i barnevogn, der må de ikke osve i combi vogne.

Det er slet ikke det mindste besværligt med barnevognm i bus, jeg har ingen bil, så har altid brugt offentlige transportmidler uden problemer og en combivogn og en barnevogn fylder næsten det samme:0)

Knus Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

qp

Hvis jeg skulle gøre det om igen havde jeg uden tvivl valgt en barnevogn! - Mere rummelig, nemmere og lækrere for barnet, at sove i, barnevognen er også højere så barnet nemmere får et overblik når det kommer op at sidde, barnet skal ikke kigge op til dig men over på dig (hvis det sidder oppe) du selv kommer nemmere til barnet.

Jeg ville sige barnevogn fra 0-12 mdr ca og så kan man købe en lækker klapvogn.

Og HUSK - kurven nedenunder er viiiiiiiiiiiirkelig vigtig så der er lidt plads når man skal handle osv - det tænkte jeg sleeeeet ik på dengang.

Anmeld

9. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

På Emmaljungas hjemmeside står der at man kan bruge deres kombivogn fra 0-3 år, jeg går ud fra at det mest er klapvognsfunktionen man bruger til sidst.

Vi bor et sted hvor der ikke er mulighed for at den lille kan sove udenfor alligevel så vi tænker at købe en gammel vogn hun kan sove i hvis hun ender i en dagpleje.

Anmeld

9. november 2009

@spire

Er det mig der helt har misforstået alting, eller er en kombivogn ikke bare en kombination af en barnevogn og en klapvogn..?

Bor nemlig selv inde i midtbyen, på 3. sal (uden elevator.. -suk) og har ingen mulighed for at have barnevogn stående i opgangen eller nogle andre steder, så har set mig rigtig varm på den der Stokke Xplorer der nemlig er en barne og klapvogn i et, hvor du kan skifte mellem de 2 dele.. Den skulle være super nem at få op af trapperne og dejlig let så jeg ikke smadrer ryggen alt for meget... Samtidig vil jeg rigtig gerne have mit barn i dagpleje når det når dertil, og tænker at barnevognsdelen i Stokke Xplorer vel er ligeså god som alle andre barnevogne, eller hvad..?

Hilsen en noget forvirret kommende mor nu...

Anmeld

9. november 2009

Mor til Frederic og Freya

vi valgte barnevognen fra, købte den orginale voksi pose og emmaljunga klapvogn cerox 360.

det var det råd vi fik, da vi også bor i lejlighed. at en barnevogn ville være alt for klumret. Vi har ikke fortrudt en eneste gang, da den også kan være i vores sedan uden at skulle skille den ad i atomer. og stå samlet i vores 4*4...

Og da vi gerne skulle have fået hus næste år, vil vi til den næste have barnevogn. da vi så har pladsen til den.

ville aldrig vælge kombi vogn, da vi begge er lange...

Anmeld

9. november 2009

babydrengen

Sisley skriver:

Jeg har set kombivogne med liggemål på omkring 90-95 cm (og kan selvfølgelig ikke lige huske hvilket mærke, men vender tilbage), så det skal ikke være liggemålet der afgør "duellen" mellem kombivogn/barnevogn.

Jeg tænker mest på, hvad der er nemmest når vi bor i lejlighed, skal rundt med bus (eller vores lille bil), på indkøb, i skoven osv. Hvis det eneste der taler for en barnevogn er, at den er stor, så ved jeg ikke om det vil være det rigtige valg for os...

Hvor er det bare svært at være gravid :-)

trillecombivogne--- de har liggemål på 99cm.. onlinekids.dk

Anmeld

9. november 2009

babydrengen

vi har valgt combivogn, dette er udelukkende pga. bilen... jeg havde valget en ny bil, større lån eller en combivogn og ingen lån.. og da vi står og skal købe hus er det ikke smart og komme ind i banken og sigge vi skal også lige låne penge til en ny bil..

men jeg sagde også hvis det skal være sådan vil jeg også have en med et ordenligt liggemål og den her er 99cm i liggemål. stellet er godt, ikke for blødt.. og vi får vogn + tilbehør ( lift, fluenet, regnslag, pusletaske mm.) og tremmeseng + tilbehør ( dyne, pude, sengetøj, madras, lagen, sidebeskytter mm.) alt dette for 4000kr. kampagnetilbud hos onlinekids.dk, jeg er virkelig glad for vores valg.

Anmeld

9. november 2009

Iliasmor

jeg valgte kombivogn af praktiske årsager.. vi har stokke xplory dagen idag han er 5½ mdr. og tror det snart er tid til klapvogns delen da han næsten ik kan være i barnevognsdelen længere og han er 69cm idag
Fordele: den er vældig flexibel og let at håndtere herinde i byen også er den heller ik såå stor som en barnevogn let at ha med overalt det jeg virkelig glad for..
Ulemper: to små hjul foran er alt for følsomme, de sætter sig fast ved kantstene og når man ska op i bussen er de også alt for besværlige.. og bremsen på denne stokke xplory er slet ik stærk nok..

men alt i alt så er kombivogn en god vogn for os, bare med store hjul en anden gang.. håber det ku hjælpe..

Anmeld

10. november 2009

Sisley

Suk- jeg bliver mere og mere forvirret... Det lyder som om, at de der bor i lejlighed og har små biler (som jeg selv) vælger kombivogne - de der har hus, vælger barnevogne.

Det bekymrer mig dog stadig lidt, at de ikke må sove i kombivogn i dagplejen. Jeg spørger måske dumt, men gælder det kun dagplejere eller også vuggestuer/børnehaver?

Sisley
14+2

Anmeld

10. november 2009

vatten

Mathias brugte kun barnevogn i knapt et år. Han sov ikke ude. Så jeg vil helt klart vælge en kombi næste gang, eller en klapvogn og så med en softlift eller voksipose i.

Fra Mathias var ca 6mdr, gad han alligevel aldrig at ligge ned i barnevognen, men skulle sidde og kigge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.