Barnevogn eller kombivogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.621 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Sisley

Hej alle

Nogle der kan sige lidt om fordele/ulemper ved barnevogne kontra kombivogne?

Vi bor i lejlighed på 2. sal og er i forretningerne blevet rådet til at købe en kombivogn, men alle jeg taler med "privat" anbefaler en barnevogn.

Personligt synes jeg en kombivogn med stort liggemål og drejelige forhjul lyder smart og fleksibelt, når man skal rundt i byen - men den er måske ikke så praktisk, hvis man gerne vil en tur i skoven e.lign.? Suk, suk et svært valg :-)

Sisley
14+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

LouiseNielsen

Jeg ville vælge en barnevogn... De fås jo også hvor de næsten ingenting vejer! Men du har heldigvis tid nok til at tænke endnu...

Anmeld

9. november 2009

Sisley

Tak for svaret!

Af hvilken årsag ville du vælge en barnevogn?

Anmeld

9. november 2009

A.

vi har en kombivogn og er meget glad for den...mathinus vil alligevel ikke ligge ned da han var 5-6 mdr gammel så det var nemmere med en kombivogn og så sparer man også mange penge

Anmeld

9. november 2009

SaNiNa

Barnvogn. selvom vi bor inde i byen har vi valg en barnvogn osse fordi han skal i dp og der må de jo ikke sove i kompivogn. men er utrolig glad for den dag i dag at vi har valgt en rigtig barnvogn.

og så kan de jo sove noget længer i en barnvogn i forhold til en kombi

Anmeld

9. november 2009

LouiseNielsen

Sisley skriver:

Tak for svaret!

Af hvilken årsag ville du vælge en barnevogn?

Tror man på længere sigt vil få mere ud af en barnevogn.... Er ikke noget jeg ved, blot bare det jeg ville vælge og af samme årsag!

Anmeld

9. november 2009

Sisley

Har det nogen betydning, om man bor i lejlighed eller hus? Det var mit indtryk, at en kombivogn er nemmere, når man bor i lejlighed - ved ikke, om det er fordi man slipper for at slæbe en stor lift op og ned ad trapperne...

Er det ikke vildt besværligt at have en stor barnevogn med i bussen, på indkøb osv.?

Anmeld

9. november 2009

CAndersen

Kombivogne kan man ikke få i så stor liggemål som en barnevogn, og mange af dem jeg har snakket med, der har købt en barnevogn med lille liggemål for at den ikke fylder for meget, ender med at købe en "brugt" barnevogn med stor liggemål da de gerne vil have børnene til at sove i den i længere tid.

Vi har købt en barnevogn på 97 cm så vi ikke skal købe en barnevogn igen om noget tid. Så det er min anbefaling.

Anmeld

9. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg læser med her, vil nemlig også gerne have en kombivogn (bor i midtbyen på 1.sal), men mærker en generel negativ grundstemning mod kombivogne...?

Anmeld

9. november 2009

Sisley

Jeg har set kombivogne med liggemål på omkring 90-95 cm (og kan selvfølgelig ikke lige huske hvilket mærke, men vender tilbage), så det skal ikke være liggemålet der afgør "duellen" mellem kombivogn/barnevogn.

Jeg tænker mest på, hvad der er nemmest når vi bor i lejlighed, skal rundt med bus (eller vores lille bil), på indkøb, i skoven osv. Hvis det eneste der taler for en barnevogn er, at den er stor, så ved jeg ikke om det vil være det rigtige valg for os...

Hvor er det bare svært at være gravid :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.