Endelige enige, men så...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2009

qp

Ansemusen skriver:

Jeg spurgte jo ikke om vi måtte, og sagde også direkte til hende at jeg ikke spurgte om lov, fordi det jo er noget vi selv bestemmer, men at jeg lige ville sikre mig at hun ikke havde det dårligt med det! Altså ville høre hendes tanker omkring det, ikke for at få tilladelse! Skrev altså ikke startindlægget for at diskutere en masse, det er jo kun min veninde og jeg der ved præcis hvordan det er foregået og vi er altså slet ikke uvenner eller noget. Hun kommer i ævrigt og hygger og spiser her på mandag. Skrev fordi vi endelig var blevet enige, min kæreste og jeg, efter mange lange snakke omkring evt. drengenavne, og derfor gik jeg fra glæde over enigheden og at vi endelig havde fundet navnet til vores barn, hvis det er en dreng, og til at vlre i tvivl om hvad jeg skulle vælge. Ja her bagefter kan jeg sagtens se, at jeg ikke skulle have ringet og sagt noget til hende overhovedet. Men sket er sket og det må jeg så betale for nu i form af at vi finder et andet navn!

Okay Held og lykke med navnejagten så...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2009

qp

Btw... der er en norsk hjemmeside med en masse anderledes pige og drengenavne - mange flere end de traditionelle danske.

Lægger lige en link så du kan tjekke det hvis du har lyst

http://mammanett.no/navn/index

Anmeld

15. november 2009

mor_sabina

Ansemusen skriver:

Tio? Hvor kom det fra? hehe, det er meget sødt og specielt. Men det minder lidt for meget om min kærestes stedfars navn, Tino, som jeg egentlig ikke er så vild med (håber ikke jeg støder nogen). Måske Thias, men vi er langt fra sikre og venter med at tale mere om det til vi får kønnet at vide. Måske er bekymringerne om drengenavne helt unædvendige (selvom jeg nu tror det ER en lille purk der svømmer rundt derinde og hygger sig ).

Tak for dit søde svar! Jeg kan også selv se det fra begge sider!

Tja det kom bare pludselig til mig Synes bare det andet var så specielt og har nemlig aldrig hørt tio før min søster sagde det.

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. november 2009

jillkolsbjerg

Synes da ham kæreste"fætteren" skal være stolt over at i vælge "hans" mellemnavn til jeres vidunder;-)

knus jill

19+5

ps vi kan heller IKKE finde drenge navne.....smiler tror det er et velkendt problem...;-) Mænd vil have maskuline drengenavne....griner;-) Min kæreste mener at vores søn ( hvis vi får en dreng ) skal hedde The Hulk...hehe nixen min dreng skal IKKE hedde The Hulk, som ham den store grønne mand....han er jo fuldstændig fra den...;-) pigenavne er ikke noget problem....vi er blevet enige om at lave en liste med hver 5-10 navne. en række med pige og en række med drenge navne så ser vi om vi ramme nogle der er ens...og tager den så derfra;-)

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

jillkolsbjerg skriver:

Synes da ham kæreste"fætteren" skal være stolt over at i vælge "hans" mellemnavn til jeres vidunder;-)

knus jill

19+5

ps vi kan heller IKKE finde drenge navne.....smiler tror det er et velkendt problem...;-) Mænd vil have maskuline drengenavne....griner;-) Min kæreste mener at vores søn ( hvis vi får en dreng ) skal hedde The Hulk...hehe nixen min dreng skal IKKE hedde The Hulk, som ham den store grønne mand....han er jo fuldstændig fra den...;-) pigenavne er ikke noget problem....vi er blevet enige om at lave en liste med hver 5-10 navne. en række med pige og en række med drenge navne så ser vi om vi ramme nogle der er ens...og tager den så derfra;-)

Det er da en rigtig god idé! Jeg håber I kan nå til enighed og begge være glade! Det kan virkelig være noget af en opgave med de navne, hehe!

Anmeld

15. november 2009

quity

Min første tanke, da jeg læste dit indlæg, var, hvorfor du overhovet spurgte din veninde hvis du i forvejen har den holdning at de ikke kan tillade sig at sige de helst ikke vil have i kalder jeres barn for det??? 

Jeg mener ikke noget negativ i det jeg skriver.

Dernæst tænker jeg respekter din venindes ønske, for jeg tror der vil blive store uoverensstemmelser mellem jer, hvis I kalder jeres barn det. Hvad de siger nu kan let blive til større problemer hvis det bliver virkelig. Og at jers venskab vil gå i stykker.

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

Jeg spurgte som sagt hende (ikke DEM), og ikke om lov, men ville høre hvad hun tænkte om det og hvis hun havde det dårligt med det, ville jeg tage det op til overvejelse derefter! Men det er vel min sag hvorvidt jeg spørger min veninde?! Vi ville ikke blive uvenner, har kendt hinanden hele livet og hun sagde, som jeg også har skrevet før, at hun vil elske mig og barnet lige så højt hvis vi kalder det Anias, og at hun aldrig ville sige noget eller bære nag. Og når hun siger sådan taler hun sandt! Men derfor er det vel okay at jeg skriver herinde at jeg er ked af det, eller hvad? Kan ikke se jeg skal blive ved med at forsvare mig, har jo skrevet at jeg regner stærkt med ikke at kalde mit barn Anias. Men i sidste ende står jeg (vi) kun til regnskab for os selv, og vi kan og skal aldrig vælge et navn fra for andres skyld, hvis vi virkelig brænder for lige netop det navn og ikke kan finde et andet alternativ som vi har det godt med. Men det tror og håber jeg at vi finder

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

qp skriver:

Btw... der er en norsk hjemmeside med en masse anderledes pige og drengenavne - mange flere end de traditionelle danske.

Lægger lige en link så du kan tjekke det hvis du har lyst

http://mammanett.no/navn/index

Mange tak  Det må jeg lure på! Så er spørgsmålet bare om alle navne kan godkendes i DK. Men den tid den sorg. Nu skal vi jo først lige vide hvilket køn barnet er og dernæst kigge navne igennen!

Anmeld

8. december 2009

Kløver

Ansemusen skriver:

Min kæreste og jeg har simpelthen ikke kunne blive enige om drengenavne (har bl.a. derfor hele tiden håbet at det var en pige, fordi vi i mange år har været enige om navnet og det ville være nemmere). Nå men nu blev vi så endelig enige i dag, om Anias, som jeg længe har ønsket og som min kæreste har været meget i tvivl om. Jeg ringer så til min bedste veninde, hvis kæreste hedder Anias til mellemnavn (men aldrig bliver kaldt det). De har snakket om, før os, at hvis de en dag fik en dreng skulle han måske hedde Anias til fornavn eller mellemnavn. Hun har så siden sagt at de ville have det som mellemnavn, og jeg nævnte at vi overvejede det som fornavn (dog udtaler vi det forskelligt hvad angår trykket, vi siger Anias, sådan blødt, hvorimod de siger AnIas med tryk på I'et). Det har hun intet sagt til, men i dag da jeg så lige vil sikre mig at hun ikke har noget problem med det, siger hun, at det tror hun ikke hun har og at hun lige vil spørge sin kæreste, som hun heller ikke tror vil have noget imod det. Men så et kvarters tid efter skriver hun, at de har snakket om det, og at hendes kæreste vil blive ked af det hvis vi kalder vores barn Anias, da han altid har ment at det KUN er ham der hedder det (vel at mærke stadig kun til mellemnavn). Jeg skriver så, at det jo er et godkendt navn nu, og at flere sikkert vil komme til at hedde det osv. Vi skriver meget frem og tilbage. Hun siger noget i retning af, at de vil være kede af det og ikke kalde deres søn det (hun er ikke gravid skal det lige siges) hvis vi gør, men at hvis vi vælger at kalde vores det, skal hun nok lade være med at sige noget og vil elske ham og mig lige så højt alligevel. Jeg føler selvfølgelig dermed, at hun siger 'Jeg bliver ikke sur, bare skuffet!' Vi er ikke uvenner, jeg er bare ked af at hendes kæreste føler at han har monopol på et navn, som er et omend specielt, så stadig nu officielt! Jeg ser ham ikke engang særlig meget, og hvem ved om de får en dreng...?

Jeg føler egentlig ikke det er fair, ikke når vi har haft SÅ mange problemer med at finde et drengenavn (kunne virkelig godt forstå hvis vi bare tog det som ét ud af mange navne vi godt kunne lide!), men jeg har fået tilpas meget dårlig samvittighed alligevel (som jeg altid får!) og føler ikke mit barn skal have et navn med så megen negativ opmærksomhed. Så nu er vi selvfølgelig rigtig kede af det, specielt mig! Når man ikke har kunne blive enige om noget, og i forvejen ikke bryder sig om særlig mange drengenavne, og endelig bliver enige, er det rigtig svært at skulle opgive det og prøve at finde et andet navn. Som om man så vælger det næstbedste..
Men vi lægger hovederne i blød og tænker! Tror desværre bare Anias er ødelagt for mig, og har også sagt til hende at vi ikke regner med at bruge det alligevel.

Som sagt er jeg ikke uvenner med min veninde og skriver egentlig mest bare for at få mine følelser lidt ud, for er ked af det lige nu og er meget i vildrede. Nu tænker jeg igen, at det vil være nemmest hvis det viser sig at være en pige til scanningen her d. 25!

Puh den er svær, jeg kan sagtens forstå jer, men kan også forstå din veninde da navnet er så specielt og har en betydning for dem.

personligt ville jeg ikke vælge navnet, men finde noget andet, det er rigtig svært at blive enige, men der er rigtig rigtig mange godkendte navne i DK at vælge imellem, og jeg ville som sagt personligt ikke vælge navnet hvis jeg vidste det havde en eller anden form for betydning for veninden og/eller venindens kæreste, selvom hun ik er gravid, og måske ikke vil få en søn, er dte jo ik til at vide, og måske hun netop ikke har tænkt over det med navnet når hun ikke har stået i graviditets-situationen.

min lillesøster, er ikke gravid og er langtfra i børnetanker endnu, hun har ingen kæreste heller, men hun bliver også kun 20 om et par måneder. Men hun er rigtig glad for navnene Johan(n) og Johannes, og de har en betydning for hende, selvom jeg intet ved om hun engang får en dreng, eller finder en mand der går med på navnet ville jeg ik bruge navnet da jeg ved det har en betydning. Det gælder for mig uanset om det er en veninde, søster eller lignende, men det er jo helt op til en selv

Måske man kunne prøve at sætte sig ned og kigge navnebogen igennem, og skrive de navne ned man godt kan li, er der så match ved jer begge med fælles navne er den jo nem, men ellers må man jo snakke og evt gå på kompromi

Held og lykke og håber i finder det rigtige navn

Anmeld

8. december 2009

malou

Hvis det virkelig er en bedste veninde så burde hun ikke blive sur og fornærmet...skuffet og what ever. Jeg havde nok bare taget navnet... hun og kæresten ejer det da ikke og hvis de har tænkt sig at bære nag over det... ville jeg nok overveje hvor gode venner de egentlig er...

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.