Endelige enige, men så...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

Ansemusen

Tror jeg skam du har helt ret i søde! Men ja, sådan er jeg jo bare! I hvert fald når jeg tildels kan se tingene fra den anden side! Jeg kan godt slå i bordet når jeg virkelig bliver gal, men der skal meget til (så nu ikke noget med at udnytte det  )!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg troede jeg var et godt menneske. Så mødte jeg dig.

Ej, spøj til side. Problemet er jo at hvis man altid kan se tingene fra to sider, skal man så altid vælge sig selv fra?

Anmeld

10. november 2009

Ansemusen

Nej det skal man jo selvfølgelig ikke!

Jeg troede jeg var klog. Så mødte jeg dig

Anmeld

10. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Vi er et team Anna!!!

Anmeld

14. november 2009

mor_sabina

Ansemusen skriver:

Min kæreste og jeg har simpelthen ikke kunne blive enige om drengenavne (har bl.a. derfor hele tiden håbet at det var en pige, fordi vi i mange år har været enige om navnet og det ville være nemmere). Nå men nu blev vi så endelig enige i dag, om Anias, som jeg længe har ønsket og som min kæreste har været meget i tvivl om. Jeg ringer så til min bedste veninde, hvis kæreste hedder Anias til mellemnavn (men aldrig bliver kaldt det). De har snakket om, før os, at hvis de en dag fik en dreng skulle han måske hedde Anias til fornavn eller mellemnavn. Hun har så siden sagt at de ville have det som mellemnavn, og jeg nævnte at vi overvejede det som fornavn (dog udtaler vi det forskelligt hvad angår trykket, vi siger Anias, sådan blødt, hvorimod de siger AnIas med tryk på I'et). Det har hun intet sagt til, men i dag da jeg så lige vil sikre mig at hun ikke har noget problem med det, siger hun, at det tror hun ikke hun har og at hun lige vil spørge sin kæreste, som hun heller ikke tror vil have noget imod det. Men så et kvarters tid efter skriver hun, at de har snakket om det, og at hendes kæreste vil blive ked af det hvis vi kalder vores barn Anias, da han altid har ment at det KUN er ham der hedder det (vel at mærke stadig kun til mellemnavn). Jeg skriver så, at det jo er et godkendt navn nu, og at flere sikkert vil komme til at hedde det osv. Vi skriver meget frem og tilbage. Hun siger noget i retning af, at de vil være kede af det og ikke kalde deres søn det (hun er ikke gravid skal det lige siges) hvis vi gør, men at hvis vi vælger at kalde vores det, skal hun nok lade være med at sige noget og vil elske ham og mig lige så højt alligevel. Jeg føler selvfølgelig dermed, at hun siger 'Jeg bliver ikke sur, bare skuffet!' Vi er ikke uvenner, jeg er bare ked af at hendes kæreste føler at han har monopol på et navn, som er et omend specielt, så stadig nu officielt! Jeg ser ham ikke engang særlig meget, og hvem ved om de får en dreng...?

Jeg føler egentlig ikke det er fair, ikke når vi har haft SÅ mange problemer med at finde et drengenavn (kunne virkelig godt forstå hvis vi bare tog det som ét ud af mange navne vi godt kunne lide!), men jeg har fået tilpas meget dårlig samvittighed alligevel (som jeg altid får!) og føler ikke mit barn skal have et navn med så megen negativ opmærksomhed. Så nu er vi selvfølgelig rigtig kede af det, specielt mig! Når man ikke har kunne blive enige om noget, og i forvejen ikke bryder sig om særlig mange drengenavne, og endelig bliver enige, er det rigtig svært at skulle opgive det og prøve at finde et andet navn. Som om man så vælger det næstbedste..
Men vi lægger hovederne i blød og tænker! Tror desværre bare Anias er ødelagt for mig, og har også sagt til hende at vi ikke regner med at bruge det alligevel.

Som sagt er jeg ikke uvenner med min veninde og skriver egentlig mest bare for at få mine følelser lidt ud, for er ked af det lige nu og er meget i vildrede. Nu tænker jeg igen, at det vil være nemmest hvis det viser sig at være en pige til scanningen her d. 25!

Faldt lige over indlægget her da jeg elsker at lege med navne.

Kan godt forstå dig og endnu mere din dårlige samvittighed. Min veninde har før sagt Zacarias og jeg synes faktisk det klingede godt, men selv om hun ikke er gravid og slet ikke har planer om det, og måske slet ikke får en dreng osv osv så synes jeg faktisk lidt det er hendes navn.

Hvis nu de aldrig får en dreng så vil de nok være lidt kede af at din ikke kom til at hedde navnet, men puha den er godt nok på begge sider. Meget svær situation. Så derfor tænkte jeg hvad med navnet Tio?

Håber i finder det helt rigtige navn eller at det bliver en pige

og held og lykke med graviditeten

Anmeld

15. november 2009

vatten

Nu, hvor du har spurgt dem ad, og de har sagt nej, så synes jeg faktisk ikke, at i kan tillade jer at bruge navnet.

Hvis i havde sagt til dem: "Vi har tænkt os at kalde vores søn Anias", så var det noget andet. Men hvis i vælger navnet nu, hvor i ved, at de er imod, så er det sgu lidt unfair i mine øjne.

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

vatten skriver:

Nu, hvor du har spurgt dem ad, og de har sagt nej, så synes jeg faktisk ikke, at i kan tillade jer at bruge navnet.

Hvis i havde sagt til dem: "Vi har tænkt os at kalde vores søn Anias", så var det noget andet. Men hvis i vælger navnet nu, hvor i ved, at de er imod, så er det sgu lidt unfair i mine øjne.

Vi vælger det som sagt højst sandsynligt ikke. Skrev blot for at komme ud med min frustration og min ked af det hed!

MEN spurgte hende ikke. Sagde at vi var blevet enige og at jeg ville sikre mig at hun ikke havde det vildt dårligt med det. Hun sagde så at det mente hun ikke hun havde men at hun ville spørge sin kæreste, som jeg sjældent ser. Jeg sagde så at jeg ikke spurgte om lov, men ville høre hvordan HUN havde det med det og ikke kæresten, da det er hende og jeg der er tætte. Det andet svarer lidt til at jeg skulle blive ked/sur over, at en af min kærestes venner og hans kæreste brugte et navn vi også godt kunne lide. Det kunne jeg aldrig drømme om. Så spurgte ikke om lov og sagde det også direkte. Ville faktisk slet ikke have at hun spurgte sin kæreste, da jeg godt vidste at han sikkert ville synes det ikke var i orden. Han tror han er den eneste i verden med det mellemnavn og det vidste jeg godt. Men nu er det jo trods alt blevet godkendt og han bliver aldrig kaldt det, så det ville jeg ikke følge. Min veninde derimod, har jeg kendt siden vi blev født og derfor betød det meget for mig at høre hvad hun følte omkring det!

Men ja, nok ingen Anias til os. desværre!

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

mor_sabina skriver:

Faldt lige over indlægget her da jeg elsker at lege med navne.

Kan godt forstå dig og endnu mere din dårlige samvittighed. Min veninde har før sagt Zacarias og jeg synes faktisk det klingede godt, men selv om hun ikke er gravid og slet ikke har planer om det, og måske slet ikke får en dreng osv osv så synes jeg faktisk lidt det er hendes navn.

Hvis nu de aldrig får en dreng så vil de nok være lidt kede af at din ikke kom til at hedde navnet, men puha den er godt nok på begge sider. Meget svær situation. Så derfor tænkte jeg hvad med navnet Tio?

Håber i finder det helt rigtige navn eller at det bliver en pige

og held og lykke med graviditeten

Tio? Hvor kom det fra? hehe, det er meget sødt og specielt. Men det minder lidt for meget om min kærestes stedfars navn, Tino, som jeg egentlig ikke er så vild med (håber ikke jeg støder nogen). Måske Thias, men vi er langt fra sikre og venter med at tale mere om det til vi får kønnet at vide. Måske er bekymringerne om drengenavne helt unædvendige (selvom jeg nu tror det ER en lille purk der svømmer rundt derinde og hygger sig ).

Tak for dit søde svar! Jeg kan også selv se det fra begge sider!

Anmeld

15. november 2009

qp

Ansemusen skriver:

Min kæreste og jeg har simpelthen ikke kunne blive enige om drengenavne (har bl.a. derfor hele tiden håbet at det var en pige, fordi vi i mange år har været enige om navnet og det ville være nemmere). Nå men nu blev vi så endelig enige i dag, om Anias, som jeg længe har ønsket og som min kæreste har været meget i tvivl om. Jeg ringer så til min bedste veninde, hvis kæreste hedder Anias til mellemnavn (men aldrig bliver kaldt det). De har snakket om, før os, at hvis de en dag fik en dreng skulle han måske hedde Anias til fornavn eller mellemnavn. Hun har så siden sagt at de ville have det som mellemnavn, og jeg nævnte at vi overvejede det som fornavn (dog udtaler vi det forskelligt hvad angår trykket, vi siger Anias, sådan blødt, hvorimod de siger AnIas med tryk på I'et). Det har hun intet sagt til, men i dag da jeg så lige vil sikre mig at hun ikke har noget problem med det, siger hun, at det tror hun ikke hun har og at hun lige vil spørge sin kæreste, som hun heller ikke tror vil have noget imod det. Men så et kvarters tid efter skriver hun, at de har snakket om det, og at hendes kæreste vil blive ked af det hvis vi kalder vores barn Anias, da han altid har ment at det KUN er ham der hedder det (vel at mærke stadig kun til mellemnavn). Jeg skriver så, at det jo er et godkendt navn nu, og at flere sikkert vil komme til at hedde det osv. Vi skriver meget frem og tilbage. Hun siger noget i retning af, at de vil være kede af det og ikke kalde deres søn det (hun er ikke gravid skal det lige siges) hvis vi gør, men at hvis vi vælger at kalde vores det, skal hun nok lade være med at sige noget og vil elske ham og mig lige så højt alligevel. Jeg føler selvfølgelig dermed, at hun siger 'Jeg bliver ikke sur, bare skuffet!' Vi er ikke uvenner, jeg er bare ked af at hendes kæreste føler at han har monopol på et navn, som er et omend specielt, så stadig nu officielt! Jeg ser ham ikke engang særlig meget, og hvem ved om de får en dreng...?

Jeg føler egentlig ikke det er fair, ikke når vi har haft SÅ mange problemer med at finde et drengenavn (kunne virkelig godt forstå hvis vi bare tog det som ét ud af mange navne vi godt kunne lide!), men jeg har fået tilpas meget dårlig samvittighed alligevel (som jeg altid får!) og føler ikke mit barn skal have et navn med så megen negativ opmærksomhed. Så nu er vi selvfølgelig rigtig kede af det, specielt mig! Når man ikke har kunne blive enige om noget, og i forvejen ikke bryder sig om særlig mange drengenavne, og endelig bliver enige, er det rigtig svært at skulle opgive det og prøve at finde et andet navn. Som om man så vælger det næstbedste..
Men vi lægger hovederne i blød og tænker! Tror desværre bare Anias er ødelagt for mig, og har også sagt til hende at vi ikke regner med at bruge det alligevel.

Som sagt er jeg ikke uvenner med min veninde og skriver egentlig mest bare for at få mine følelser lidt ud, for er ked af det lige nu og er meget i vildrede. Nu tænker jeg igen, at det vil være nemmest hvis det viser sig at være en pige til scanningen her d. 25!

Hvorfor spørger du din veninde om det er ok, at i kalder jeres søn sådan hvis du alligevel ikke "vil have" hendes svar?

Bare en tanke....

Anmeld

15. november 2009

Ansemusen

Jeg spurgte jo ikke om vi måtte, og sagde også direkte til hende at jeg ikke spurgte om lov, fordi det jo er noget vi selv bestemmer, men at jeg lige ville sikre mig at hun ikke havde det dårligt med det! Altså ville høre hendes tanker omkring det, ikke for at få tilladelse! Skrev altså ikke startindlægget for at diskutere en masse, det er jo kun min veninde og jeg der ved præcis hvordan det er foregået og vi er altså slet ikke uvenner eller noget. Hun kommer i ævrigt og hygger og spiser her på mandag. Skrev fordi vi endelig var blevet enige, min kæreste og jeg, efter mange lange snakke omkring evt. drengenavne, og derfor gik jeg fra glæde over enigheden og at vi endelig havde fundet navnet til vores barn, hvis det er en dreng, og til at vlre i tvivl om hvad jeg skulle vælge. Ja her bagefter kan jeg sagtens se, at jeg ikke skulle have ringet og sagt noget til hende overhovedet. Men sket er sket og det må jeg så betale for nu i form af at vi finder et andet navn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.