Pakke/adventskalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2009

Lene76

her hjemme er det nissen der kommer med pakker....... kun advent gider nemlig ik at bruge en trillion på det.... plus tror jeg vil ha 2 børn som ik vil slippe gaverne når dpungerne kommer og en som tryller den med i bh og ups så er den væk så her er det nissen der kommer om søndagen..... håber osse han har noget til mig i år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Nadi

Jeg foretrækker at give adventsgaver om søndagen. Gider ikke det der med at gå ud og købe 24 uduelige gaver, for sådan en pakkekalender kan da godt gå hen og blive halvdyr. Og plus at jeg gider heller ikke det der bøvl om morgenen, det har vi sgu nok af i forvejen

Men jeg har faktisk allerede købt adventsgaverne til Oliver. Han skal have en pakke LEGO, militær-nattøj + politi-nattøj og en jule-dvd. Han var selv med ud at købe det, og ville jo se på det hele, men han har heldigvis glemt alt om det. Så det bliver sjovt at se når han pakker det op, han bliver sikker lige så ellevild som første gang han så det

Anmeld

9. november 2009

Kaufie

Da jeg var barn...... og ja, det er da en del år siden, det indrømmer jeg..... men da fik vi gaver hver dag i december - uden at mine forældre havde brugt en trillion på det.

Mange af gaverne var et lille stykke chokolade, en pakke rosiner, en mandarin (det fandt de dog ud af skulle være en af de første dage.....) Som jeg husker det var glæden lige stor - det var det at finde dagens gave og pakke den op, der var det specielle.

Så derfor forstår jeg ikke helt dem, der siger de ikke vil bruge mange penge og derfor kun giver adventsgaver - man BEHØVER vel ikke købe legetøj til alle 24 dage.... Så forvente er ungerne vel ikke endnu?

Anmeld

9. november 2009

birgittemarie

Jeg ville så gerne gå og nusse med at købe gaver til William, men Bedste har allerede købt 24 gaver - uagtet at vi bad hende nøjes med 12, da min mor har broderet et fint julekalendertog - og derfor bedt om lov til at købe halvdelen af gaverne.... Nå, men det er en anden kamp....

Jeg kender ikke gavernes natur, og ved derfor ikke helt om han skal have den morgen eller eftermiddag. Hvis der er slik i, hvilket jeg ikke håber, så bliver det eftermiddag. Ellers vil jeg gerne gøre det til en hyggestund når vi står op, hvor vi også har kalenderlyset tændt.

...

Kan levende forestille mig din bedstemor frustration. Hvad stiller man egentligt op i den situation? Man vil jo godt have det sidste ord i fht hvad ens børn skal lege med - eller spise - , men man vil jo heller ikke skabe splid og såre nogen og der kommer de bedster med alle deres gode, forkælende intentioner... Øv.

Knus Birgitte, der tit har samme problem med egen mor, men det er ligs som lidt nemmere at sige fra over for hende end svigermor, kan jeg tænke mig.

Kan I egentligt ikke bare gemme halvdelen af hendes gaver til juleaften, når hun nu godt vidste, hun kun skulle købe 12? Det er da synd for din mor ellers.

Anmeld

9. november 2009

Rasmine

OMG!

SÅ langt er vi slet ikke nået endnu. Synes tit det er noget braller man kan give, når de skal have en gave HVER dag, som ikke må koste en formue. Ideen med rosiner er fin, men tror ikke mine unger gider have rosiner hver dag..

Tror vi køber sådan en Littlest Pet shop kalender til Mille, og en anden én til Rasmus, Lego eller noget.

Og så kan de få én eller anden ting om søndagen.

Anmeld

9. november 2009

birgittemarie

Jeg har købt en stor pakke uartig plastik mad i Føtteren til 150,- kroner og jeg tror, det bliver et kæmpe hit, for NM elsker at lege med sådan noget, når vi er på besøg hos hendes lille veninde.

Der er 80 stykker mad i, så der er rigeligt til hele kalenderen plus en ekstra julegave tænker jeg.

Sidste år havde jeg købt små ting i Tiger butikken og det løb alligevel op i næsten 300 kroner og da finanserne - og overskuddet til at foretage mig noget som helst - i år er helt i bund, er jeg godt tilfreds med at den pakkekalender er på plads til overskuelig pris.

Vi havde det også rigtig hyggeligt med pakkekalenderen sidste år og jeg er helt enig med Kaufie om, at det bestemt ikke er størrelsen på gaven, der fryder. Det, jeg husker fra mine egne pakkekalendre, er gaven, der hang indpakket på min nissepige.  Jeg kan ikke huske ret meget af, hvad jeg fik, men indpakningen... Sweet memories.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.