Tackle, tackle, tackle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. november 2009

Tynen

Hvordan tackler I ungerne når de attacker, går amok, flipper ud, laver flitsbue, skriger, nægter, hyler op, er på tværs, laver ulykker, nægter at høre efter og ja.. Bare reagerer som en 2-årig nu gør?

Trine - Nu med trusler..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Siber

Det som du beskriver kan jeg slet ikke nikke genkendende til.......

Når Johanna får sine flip, får hun af vide, hvis hun ikke stopper, så kommer hun ind på sit værelse. Dette er sket et par gange, ja også virker truslen.

Vi sætter hende ind på værelset, med besked om at så kan hun være der indtil hun er god igen, vi lukker ikke døren, men går, så går der er par min så kommer hun igen.

Men hvis hun er umulig overfor Alma, ja så tager jeg ALma i hånden også går vi fra Johanna.

Knus Siber, der har to af de slags øgler!!!

Anmeld

8. november 2009

Hyner

Hvis Emma flipper ud, så får hun lov til det mens vi ignorere for vildt... Men hvis hun ikke hører efter eller står bare og skriger så er det en tur på værelset og kan kun komme ud ved at holde kæft!!! Tror ikke det er den oplagte måde men den virker, og så giger jeg sgu ikke bruge hverken kræfter eller tid på at hun skal bestemme over mig... NO WAY BITCH!!!

Krams Henriette

Anmeld

8. november 2009

Nadi

Her får Oliver lov til at have sit hystade-flip så længe det varer og når han så er kølet af prøver jeg at snakke med ham. Det er ikke altid at han er kølet mok ned og så lader jeg ham være lidt længere.

Men jo den kører også på "trusler" herhjemme, eller konsekvenser som jeg bedre kan lide at kalde det, så lyder man ikke så bitchmor agtig

Anmeld

8. november 2009

bette

tja oftes ignorer jeg det bare.. og hvis han flipper total ud.. så sender jeg ham ind på værelset eller ind i et andet værelse end mig (fx sidder jeg i stuen beder jeg ham om at gå ud i køkkenet..) og så plejer han at hyle lidt der.. og så kommer han gerne og får sin krammer..

hvis ikke han kommer selv.. går jeg ud til ham efter nogle minutter og så plejer han også at give mig et kram derude..

Anmeld

8. november 2009

BK

Her ryger Laura i sofaen, den slags opførsel er ikke acceptabel... Sker det ved spisebordet bliver hendes stol skubbet væk, og hun får besked på at gå...

Der går allerhøjst et par minutter og så er hun dampet af og medgørlig igen... Men hun lærer ikke synderligt meget af det, for hun bliver ved...

Anmeld

8. november 2009

Joan ( Smallie )

Jeg sætter Niels over i et hjørne og så kan han sidde der og skrige ind til han er klar til at komme og sige undskyld eller give mig en krammer.

Når han laver noget han ikke må har vi en stol han får lov at sidde på. En advarelsel og så ryger han der over i 2 min. Ofte er en advarelsel nok men nogen gange ender han der jo så alligevel. Når han så har siddet der i 2 min tager jeg ham op og spøger ham ad om han ved hvorfor han kom på stolen og det plejer han så at vide, men hvis han ikke gør så forklare jeg det for ham. Og det er det der virker herhjemme efter det er indført har vi fået en noget mere stille og rolig hverdag.

Joan

Anmeld

8. november 2009

ivfmarie

Hmmm... tror sgu at båbe manden og jeg har udviklet tyk hud i øret, så vi er i stand til at overhøre hyl og skrål fra unger der er urimelige... Vi prøver at snakke fornuft med dem i et pænt toneleje, og vil de ikke høre så må de jo tude til deres stemme slipper op.

Vi kommer aldrig med trusler som vi ikke kan efterkomme...Men vi kommer skam tit med trusler  . Men hvis jeg kommer med en trussel, så skal jeg være indstillet på at gøre som jeg har sagt at jeg ville. Første gang en trussel ikke får en konsekvens, så er "autoitetet" røget.

Marie - med syg Malte

Anmeld

8. november 2009

Tynen

Nå, så er jeg da ikke alene kan jeg læse

For satan (For at sige det pænt!) hvor trækker hun tænder ud i tiden!
Jeg varsler dog heller ikke med dårligdomme jeg ikke kan efterkomme.

Det startede allerede imorges da vi skulle afsted og hun ikke ville i autostolen (Eller.. Okay, det startede allerede da hun skulle skiftes, da hun skulle vaskes og igen da hun skulle have tøj på   )
Til sidst orkede jeg bare ikke mere (Og klokken var trods alt kun 0930), satte hende tilbage i entreen, sagde "Så kører jeg uden dig!", traskede med hastige skridt tilbage til bilen og startede den - Og SÅ! kom der andre boller på suppen.. Ja altså, indtil vi kom hjem igen..

Ved godt det ikke er skide pædagogisk, men hvad dælan gør man når man bliver afprøvet hele morgenen og man bare ikke kan tale hende til fornuft?

Anmeld

8. november 2009

Joan ( Smallie )

Tynen skriver:

Nå, så er jeg da ikke alene kan jeg læse

For satan (For at sige det pænt!) hvor trækker hun tænder ud i tiden!
Jeg varsler dog heller ikke med dårligdomme jeg ikke kan efterkomme.

Det startede allerede imorges da vi skulle afsted og hun ikke ville i autostolen (Eller.. Okay, det startede allerede da hun skulle skiftes, da hun skulle vaskes og igen da hun skulle have tøj på   )
Til sidst orkede jeg bare ikke mere (Og klokken var trods alt kun 0930), satte hende tilbage i entreen, sagde "Så kører jeg uden dig!", traskede med hastige skridt tilbage til bilen og startede den - Og SÅ! kom der andre boller på suppen.. Ja altså, indtil vi kom hjem igen..

Ved godt det ikke er skide pædagogisk, men hvad dælan gør man når man bliver afprøvet hele morgenen og man bare ikke kan tale hende til fornuft?

Den bruger jeg altså også på Niels den med bilen og jeg vil sku da skide på om det er upædagogisk for det virker her, og så længe det virker for mig ja så bruger vi det og knægten dør altså ikke af det.

Men som jeg sagde så virker den der med stolen og har givet meget mere ro herhjemme. Og er man andre steder så skal man bare sige til ham, når nu han bliver lidt for kæk, jeg tror også mormor har en stol her nede og så er det sku en helt flink dreng jeg får igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.