Lille aldersforskel mellem børnene, godt eller skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2009

Lærke90

Jeg synes det er en rigtig god ide at få dem med to års forskel - så får de mere ud af hinanden synes jeg.

Mine erfaringer har jeg fra hjemmet hvor der var 2, 2,5 og 3 år imellem os 4 børn. vi har jo mere eller mindre været på hinandens alder og har nydt det i stor stil..

Jeg skal helt klart have børn med kort mellemrum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Lillefe

Ansemusen skriver:

Jeg har ingen egen erfaring at tale udfra. Men jeg tror det er sindssygt hårdt med to små børn i starten! Men efter nogle år tror jeg faktisk det bliver nemmere hvis de er forholdsvis tæt på hinanden! De kan holde hinanden med selskab og lege sammen, også når man er ude hos fx. venner, hvilket aflaster forældrene meget. Og det er lettere at sende to ind og se morgen TV om søndagen end én! Efter hvad jeg har hørt er det benhårdt men lønner sig senere hen!

Tænker selv at jeg gerne vil have børn tæt på hinanden, men nu må vi se, når første barn endelig kommer *griner*

Hehe ja men det er lettere når den ældste også kan smøre mad til den lille gør vores store nogen gange.. så kravler hun ind i sengen til ham om morgenen og så ligger de lidt der. Og så nogen gange går de ned og tager morgenmad (ikke altid) ellers kalder Nadia på os

Anmeld

9. november 2009

frk andreasen

når den lille kommer til marts så er min datter lige fyldt 3 år (D 4 marts har hun fødselsdag og har termin d 21 marts) hun er så stolt over at lille bror skal dele værelse med hende hun siger til alle at baby skal sove på hendes værelse.. jeg sys det er fint med 3 år i mellem søskende.  mig og min lillebror er der 2 1/2 år i mellem og vi havde det bare så godt sammen igennem hele barndommen vi var u adskillige (vi er 24 og 21 nu og er stadig meget tætte).. min 2 lillebror er 11 og min lillesøster er 7 de to leger rigtig godt sammen med min datter. de skændes også lige så meget som hvis de var søskende

men som de andre siger så skal i bare gøre det når i føler jer klar til nr 3..

tanja 21+1

Anmeld

18. november 2009

UngMor83

Jeg er den lykkelige ejer af to sæt pseudotwins, og jeg har elsket det. Og gør det stadig. De er så glade for hinanden, og så er det lidt godt at de to første er drenge og de to sidste piger... Smiler

Der er 13mdr mellem 1 og 2 og 14mdr mellem 2 og 3. Der er så 4år mellem 2 og 3. Så havd li en pause efter drengene.

Gør det når I er klar til det. Man kan jo ikk vide det før man har prøvet. Er din mand/kæreste med på det, så go for it

>> Sonja med børn fra 6,9år til 7mdr.<<

Anmeld

18. november 2009

UngMor83

UngMor83 skriver:

Jeg er den lykkelige ejer af to sæt pseudotwins, og jeg har elsket det. Og gør det stadig. De er så glade for hinanden, og så er det lidt godt at de to første er drenge og de to sidste piger... Smiler

Der er 13mdr mellem 1 og 2 og 14mdr mellem 2 og 3. Der er så 4år mellem 2 og 3. Så havd li en pause efter drengene.

Gør det når I er klar til det. Man kan jo ikk vide det før man har prøvet. Er din mand/kæreste med på det, så go for it

>> Sonja med børn fra 6,9år til 7mdr.<<

14mdr. mellem 3 og 4 sku der stå

Anmeld

18. november 2009

cille22

Der er ca 2 mellem vores 3 unger.

Mathias er fra Okt.04, Nana fra Okt 06 og Silje er fra Feb 09.

Jeg fortryder ikke at der ikke er mere mellem dem, der hvor jeg syntes det er hårdt er når man venter sig til sidst i graviditeten, også lige den 1mdr. efter fødslen, men ellers syntes jeg ikke det har været hårdt, når først amningen kørste og man havde fundet en rytme, ja så var det ikke være end at blive forældre første gang.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig bare 1 barn mere, men tror skisme ikke manden går med på den idé, havde ellers tænkt på at det ville være fint med at få den sidste i ca feb. 2011, problemt er bare at manden ikke vil før vi ihvertfald har fået noget større at bo i, og ja da jeg satser på at viderudd. mig i nærmeste fremtid og penge i gror i baghaven, øhh ja så må jeg jo vente og se hvad vi bliver enige om...

Hilsen cecilie som er super glad for hendes små banditter. 

Anmeld

18. november 2009

Tdittmann

Jeg har Amalie fra jan 03 og Camilla fra nov.04 der er 22 mdr. mellem dem.

Det første år er rigtig hårdt og 2. graviditet var meget hårdere end 1. da man også havde Amalie på knap 1½ år at skulle tage sig af.

Men i dag hvor de er 5 og knap 7 er det super dejligt de har rigtig meget glæde af hinanden. Vi har haft dem i samme BH dog på hver sin stue. Og nu hvor den store går i skole og den lille i BH er der kommet lidt større afstand mellem dem.

jeg vil sige som mange andre tænk og overvej hvor stor overskuddet er - det er dejligt senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.